/ Rekisteröidy

Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kuvien ym.. kommentointi!

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Dr.FeelGood, 15 Syyskuu 2012.

1. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Vs: Kuvien ym.. kommentointi!

2. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Olen tuosta asiasta noiden herrasmiesten kanssa melko lailla täysin eri mieltä.
    Mielestäni liiallinen välinpitämättömyys kommunikoinnissa ilmentää jotain yleistäkin henkisen ryhdikkyyden puutetta ja itsensä ulkopuolisenkin maailman halveksuntaa. Aina sieltä laiskasti köntystellään missä aita matalin = nykyään ?
    Sama asia näkyy myös kuvissa - niitä huonoja kuviahan on niin hemmetin paljon helpompi tehdä kuin parempia että miksi nähdä vaivaa parempien eteen ?
    Suorastaan kiroan tätä feissari-nykyaika-roska-epäkulttuuria. En löydä siitä mitään hyvää. Lapsille ja lapsenmielisille voi tuo kevytmielisyys sopia mutta että kulttuuria arvostaville aikuisille ? Ei, ei, ei ...

Edit : Mutta enemmistöhän on aina oikeassa ? Ja enemmistö diiggaa feispuukkii ? Oikeassa alati oleva mahtava massa. - ja sitniit typoi ...

3. Pii

Pii

4 011
    0
    0

XD Tekisi mieleni provosoida sua lisää...

4. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Älähän nyt - vanha voi innostua jopa liikaa :D

5. Pii

Pii

4 011
    0
    0

=)

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Omat tuntemukset on tullutkin tässä ketjussa sanotuiksi.
    Jos käyttää aikaansa palautteeseen, yleisin reaktio on juuri tuo paskaa niskaan, kuten JannRiik totesi.
    Mutta eipä se mitään, kommentoin yleensä niitä kuvia, joista pidän.
    On täällä muutama, joiden kuvia tulee katsottua aina tarkemmin, vaikkei kommentoikaan.
    T Jukka

7. Vs: Kuvien ym.. kommentointi!

Mikä enemmistö? Se, jonka tunnelmasta, fiiliksestä olet niin kapo-täpönä? ;-)

8. Vs: Kuvien ym.. kommentointi!

No, siinä näette normaalin selkääntaputtajan kertovan miten se menee. Reilusti.

9. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Minusta huomioiminen on oikein hyvä. Välillä ei vaan tule mitään kommentin tynkää mieleen, tai tynkäkommentti se Hyvä:kin on. Ja välillä tulee ihan usempi rivi. Mut se on jäänyt mietityttämään täs parina päivänä, että hirveesti osto ja myynti -ketjuja täällä on ollut versus kuvat. No itse en ole nyt laiskuuttani mitään laittanut. Ta ehkä senkään takia että olen vähän huomiohuora ja sitten pitää olla tsekkaamassa foorumia viiden minuutin välein että onx? Kyllähän sitä välillä tulee tehtyä sellaistakin kuvaa josta itsekin pitäis ja jonka vois laittaa näytille...

10. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Tämä kommentointi on hiukan samanlaista kuin tällä viikolla koin kameraseuran kokouksessa, jonne suurella vaivalla itseni järjestin:
    - siirtin iltaöitä keskiviikolle ja torstaille, jotta pääsin
    - ohjelmassa oli pöytäkilpailu ja kesän kuvia
    - valkkasin 15 kuvaa muistitikulle, että näyttäisin itsekin jonkun kuvan

Toisin kävi. Eka puolitoistatuntia käytiin asialistaa läpi, sitten mukavaa jutustelua menneistä ja valotuksesta puoli tuntia, kun sitten yksi kysyi, että adobe rgb vai srb, niin räjähdin käyttämällä korkeaa äänen volyymia.
    Ainoat kuvat koko kokouksessa olivat pöytäkilpailun 5 kuvaa, joista suurin osa kuvina täyttä roskaa, käsittely vedetty overiksi yms.
    EI muita kuvia katsottu.
    En mene taasen uudestaan tänä vuonnakaan.
    T Jukka

11. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

No, itse en ole FB:ssä. Mutta Flickriin olen ladannut kuviani, ja olen aidosti iloinen jos joku merkkaa kuvani tähdellä eli suosikiksi. Totta kai on aina mukava jos joku sanallisesti kommentoi, mutta tähtikin osoittaa että kuva on noteerattu. Tyhjää parempi, paljon parempi.
    Peukku, plussa tai tähti on ehdottomasti hyvä asia!

12. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Olisi kuitenkin arvokasta että ne jotka OIKEASTI kykenevät - toisivat jotain julki. Se olisi arvoks lahja - jot.a nyt välinpitämättömät ehkä joskus viekä osaisivatkin arvostaa. Ei saisi luovuttaa.

Ihan oikeasti - ketä jaksaisi pitemmän päälle kinnostaa sivusto, jossa kaikki koostuisi vain noista muutamasta -aina samasta- tönkkökieli-lainakommentista ? Ja mahdollisimman helposti syntyneistä kuvisa ? Vaikka.

En voi ymmärtää kuinka selkeästi roskaa voi kukaan täysjärkinen edes puolustella ja väittää yhtä arvokkaaksi kuin vaivalla syntyneet ja oikeasti ajatuksia ja tunteita ilmentämään pyrkivät ilmaisut.

Koko ihmisen kulttuuri menossa suinpäin järjettömään laiskuuden koomaan ?
    Koska se on helpompaa kuin nähdä vaivaa ja kamppailla paremman eteen ...

13. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Hyviä asioita - kunhan ovat kiinni niissä asiayhteyksissä, johon kuuluvat. Peukalo kun ei kuulu kasvamaan vaikkapa otsassa ?

14. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Samaa mieltä. Noteeraaminenkin riittää minulle, tykkääminen tai +1 on vielä kivempaa. Kommentit sitten erikseen jos niitä joku jaksaa tai haluaa muotoilla.

Täällä heitetään noita "taulukamaa" kommentteja juuri sen vuoksi kun ei ole helppoja vaihtoehtoja tykätä kuvasta. Tuskinpa kameralaukkukaan siitä paranisi jos nämä joutaviksi koetut kommentit jätettäisiin pois ja kirjoitettaisiin vain silloin kun on jotain syvällistä ja hienoa mielessä.

15. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Mielummin peukku otsassa ku kyrpä, tää on kevennys. Paree se on et jotain kommentoidaan ku ollaan mykkinä. Janriikiit ja muut jotka saanneet sitä kakkendaalia niskaan netissä ja pahoittaneet mielensä..kuis töissä ku pomo haukkuu päin namaa tai valmentaja harjoituksissa/pelin jälkeen. Menittikkö itkien kotiin peiton alle?

16. Pii

Pii

4 011
    0
    0

jhalmu tuossa edellä totesikin että melkoinen osto- ja myyntiliike tämä palsta on.
    Joskus kun on listaa toista sivua niin tyytyy tsekkaamaan päivän kebaxin ja merkkaa muut luetuiksi.

Ja jukkikselle: niin kyllähän se arvokasta on/olisi, varsinkin aloittelijalle, että jos jotain kerran tietää niin laittaisi tietoa ja mielipidettä jakoon. Selvästikin täällä on osassa uusia postaajia mielipiteen ja tiedon jano joille harrastuksessa eteenpäinmeno edellyttäisi jotakin suuntaviittoja..... tai no varmaan vanhoillekin staroille .... sitä kun selaa satamäärin omia kuviaan niin maneerit jäävät huomaamatta tai juoni hämärtyy...

Tällaiselle kotitarvekuvaajalle ne - huomattu! - merkinnät on riittäviä ja ilahduttavia. Jos mää joskus jotain postaan niin ihan rohkeesti vaan joo ja hyvä merkinnät on tervetulleita... saa jopa valehdella.

Olenhan minä miettinyt tämän kuvien esittämisen "oikeutusta" että kun vissiin oikeampi paikka olisi se "feissi" tai google tai kameraseura-jonne kuvani paremmin sopivatkin , niin että viitsiikö sitä laittaa tänne ollenkaan, kun tunnelma on se, että jos ei ole mitään hienoa esittää niin älä! Ja kuitenkin! vastahan minulla on vajaan vuoden ollut järkkäri että mitä häpeämistä siinä on ettei vielä hallitse edes kaikkia kameran säätöjä. - Olen opiskellut aikoinani lauluakin mutta enhän minä viidessä vuodessakaan päässyt kovin pitkälle, saati ollut virheetön, kyllä minäsilti olen monta kertaa esiintynyt ilmeisesti läheisteni häpeäksi ja omaksi kauhukseni (vitsi vitsi olin ihan hyvä, +1, kiva ;) )
    Ei nämä taitolajit joissa tarvitaan samanaikaista tekniikan ja luovuuden (tai miksi sitä nyt sanoisi...) samanaikaista hallintaa kehity kovin nopeasti.

(turha kiinnittää huomiota ja ärsyyntyä kopuloista, relatiivilauseista ja alisteisista sivulauseen sivulauseista, mää olen kirjoittanut tätä kieltä jo yli neljäkymmentä vuotta enkä vieläkään ole päässyt maneereistani )

17. Vs: Kuvien ym.. kommentointi!

Est osaa taas "näppärästi" niputtaa lahjattomat ihmiset, facebook-kulttuurin ja hänen inhoamansa kommentoinnin. Jos kuvien kommentointia täällä vertaa siihen että joku arvioi niitä toiselle esim. näyttelyssä, niin ei sielläkään aleta heittämään 10 minuutin monologia. Usein se on juuri lyhyesti että pitääkö tai ei. Elämää se vain on.

Oikeastaan tätä kaikea ei tarvitsisi edes selitellä. Jokanen taaplaa tyylillään ja jos kommentityyli ei kelpaa, niin voi voi. Maailma on paha.

Ilman mitään vittuilua voi todeta että kyllä Estikin on oman osansa "tämä on hyvä kuva"-kommentteihin antanut. Jatkossa sitten tulee kai syväluotaava analyysi jokaisesta kuvasta minkä hän huomioi? Vai mitä Est?  :)

18. alah

alah Member

237
    0
    16

Kyllä kritiikkiä pitää kestää, oli muoto, pituus tai kirjallinen laatu mitä hyvänsä. Palautteen takiahan tänne kuvia ja ajatuksia laitetaan. Vittuilua sen sijaan ei tarvitse kenenkään sietää.

Minua on kohdeltu aina hyvin ja kritiikki on ollut asiallista. Täällä on vaan valikoitunut joukko joihin ylilyönnit kohdistuu ja se pilaa ilmaa keskusteluissa.

19. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Työstä maksetaan korvaus ja se muuttaa koko asian toiseksi. Jos pomo ylittää sopivaisuuden rajat asiaan on mahdollista puuttua, ei työpaikalla voi ihan miten vaan käyttäytyä. Huono palautteen anto voi olla lähellä työpaikkakiusaamista joka on rangaistavaa. Tämä on monelle harrastus ja kukaan ei ole kenekään pomo, jota olisi pakko sietää.

Nuo vertaukset eivät toimi, eikä kaikissa urheilulajiessa eletä luolamiestyylilajissa, vaan valmentajillakin pitäisi olla järkevämpi tapa kritisoida virheitä kuin haukkua yhtään ketään henkilöä. Lisäksi valmentaja on yleensä pääsyyllinen, koska jos ei ole opittu, on opettanut huonosti, tai odottanut liikoja.

20. jarski

jarski Member

282
    0
    16

en tiedä lasketaanko Hipsta ketjuun postailu osallistumiseksi.. sinne tippui juuri pari kuvaa. kommentointi on kyllä jäänyt vähälle, en oikein tiedä mikä foorumikulttuuri on tämän suhteen. kyllä jos leuan lattiaan pudottava kuva tulee vastaan niin hihkun mukana. rakentavaa, eli mahdollisesti negatiivistakin kommentointia annan vain jos joku sitä erikseen pyytää.