Ajattelin, että tuhanneskolmassadas viesti tänne saisi mielellään pitää sisällään jotain järkevää... Joten, kohta toisen pullon juotuani päädyin tähän: Aina silloin tällöin täällä on otettu esille kuvat ja galleriat -osion kehittäminen. Sen sisältö on muodostunut liian sillisalaatinomaiseksi (tai jotain), ja olen kyllä itsekin sitä mieltä että sen jakaminen kahtia Kameraseuran kuvafoorumin tapaan (tähän kuvaan haluan kommentin ja tämän kuvan haluan näyttää) voisi olla toimivampi ratkaisu. Toisaalta, etabloituneen yhteisön (jollainen Kameralaukkukin on) noinkin radikaali muokkaaminen voi olla hankalaa. Vaan tulipa mieleeni, että saattaisin itsekin voida tehdä asialle jotain. Olen perustanut Flickriin kokonaan suomenkielisen ryhmän, jossa kuvia kommentoidaan ja niistä äänestetään, suuren maailman malliin. En tiedä onnistuuko tuollainen, se varmaan vaatisi useampia kymmeniä aktiivisia jäseniä pysyäkseen hengissä, mutta katsotaan. Eipä tuo ota jos ei annakaan, olen varautunut pyörittämään sitä kuukauden verran ja jos se ei lähde elämään, sitten se ei lähde. Parasta tuossa on tietysti se, että minä olen ryhmän diktaattori - sellaiset alkavatkin olla maailmasta jo vähissä. Toivon, että ryhmästä kehittyisi vilkas keskusteluareena, mutta henkilöön käyvät vittuilut voi edelleen pitää vaikka täällä Kameralaukun sivuilla. Tuolta se sitten löytyy jos kiinnostaa... Hanki elämä! LOPETETTU
Vs: Hanki elämä! - kuvakritiikkiryhmä Flickrissä Mä katsastan ton EHKÄ hiukan pirteämpänä lähiaikoina. Oon, joskus vuosia sitten, liittynytkin tohon Flickroriin D) - mutta muistaakseni postannut sinne vain yhden hylkeen kuvan - kuvan, joka ei saanut mitään palautetta (muistaakseni). Katkerana hylkeeni hylkimisestä hylkäsin sitten koko kylmän foorumin. Mutta nytpäs saatan mennä siis sinne taas. Kiitos kivasta linkkivinkistäsi, Führerini !
Vs: Hanki elämä! - kuvakritiikkiryhmä Flickrissä Sopiiko sinulle että vittuilijat ohjataan kameralaukusta hankielamaan?
Vs: Hanki elämä! - kuvakritiikkiryhmä Flickrissä Jos ohjattaisiin molemmista paikoista hanki-elämään, ennen kuin lumet sulavat... Tuskin tuo mitään ratkaisee, mutta on se konstruktiivisempi tapa lähestyä asiaa kuin pelkästään marista täällä. LateJ:lle onnittelut ryhmän neitsyyden korkkaamisesta!
Vs: Hanki elämä! - kuvakritiikkiryhmä Flickrissä Seuraaminen ei riitä, pitkää aktiivisesti osallistua!
Vs: Hanki elämä! - kuvakritiikkiryhmä Flickrissä Vajaan parin vuorokautta toimittuaan ryhmässä on 11 jäsentä ja poolissa 5 kuvaa, eka päätyi jo Tunkiollekin. Mainio alku, mutta lisää toki mahtuu...
Vs: Hanki elämä! - kuvakritiikkiryhmä Flickrissä Katselin kuvat joita siellä nyt oli ja ihan ok kuviahan nuo kaikki.. Miksi joku poistettiin? Suomenkielisessä keskustelussa ei ollut suomenkielellä nimettyjä kuvia... ihmettelin.
Vs: Hanki elämä! - kuvakritiikkiryhmä Flickrissä Kuten säännöissä sanotaan, viiden ei-äänen jälkeen kuva joutaa Tunkiolle, siksi poistettiin. Kymmenen jaa-äänen jälkeen taas pääsee Paratiisiin.' Luulisin, että nuo englanniksi nimetyt kuvat ovat olleet flickrissä (jossa yleensä operoidaan englanniksi) jo ennen kun ne on postattu ryhmään, tai sitten ne on tarkoitettu tämän suomenkielisen ryhmän lisäksi laajemmalle, kansainväliselle yleisölle. vaan onhan noita englanninkielisiä nimiä kotimaisilla kuvataiteilijoillakin, taitaa olla muutamia Kameralaukussakin. Olen tainnut itsekin joskus syyllistyä moiseen, kielitaidolla kikkailuun.
Vs: Hanki elämä! - kuvakritiikkiryhmä Flickrissä OK en tuntenut tuota sääntöasiaa, voi olla ihan hyväkin.. nimillä ei ole väliä, kunhan vaan huomioin asian. Kohdeyleishän tuon asian ratkaisee, maailmalla on aika turha suomenkiellä kuvia nimetä.
Vs: Hanki elämä! - kuvakritiikkiryhmä Flickrissä Järkevyyden näyttää aika, mutta (minusta, heh) systeemi on selkeä: kuva on hyvä, jos se 10 äänestäjän mielestä on hyvä. Jotta hyvä selkeämmin erottuisi huonosta, huonoksi tuomitsemiseen riittää viiden äänet. Jos kuva on ambivalentti ja saa 9 puoltoääntä ja 4 hylkäystä, se neljästoista äänestäjä sitten ratkaisee pelin. Aina ei vaan mee nallekarkit tasan. Niin, ja siellä ryhmässä on keskusteluosuus johon voi esittää parannusehdotuksia...
Vs: Hanki elämä! - kuvakritiikkiryhmä Flickrissä Jos olis aikaa tehdä niin äkkiäkös sitä vääntäis tällaisen omaksi palikakseen (www.photorater.com tai jonkin sellaisen brändin alle) niin ei tarvitsis flickrissä säätää ja käsin laskea ääniä... + yhden arvostelukierroksen pituus voisi olla esim 7 päivää + kierron aikana sallitaan yksi lähetetty kuva per sähköpostiosoite (vois ottaa osaa vaikka hipstamaticilla suoraan) + kuva lähetettäisiin sähköpostin liitetiedostona (tällä vältettäisiin rekisteröitymispakko) + IP osoitteen ja session perusteella rajoitettaisiin automaattisesti anonyymien äänten määrää, kuvan vieressä olisi nappulat mielipidettä varten + arvostelukierroksen lopussa X parasta kuvaa kierrosta pääsisi "hall of fame" tyyliseen galleriaan pysyvästi esille, jolloin kuvaajan tiedot olisivat myös näkyvissä kuvan ohessa ... jospa loppukeväästä olisi aikaa ... mutta siihen saakka idea on vapaata riistaa
Vs: Hanki elämä! - kuvakritiikkiryhmä Flickrissä Muutama heppu lisää tuohon ryhmään ei ois ollenkaan huono juttu.