Capturella on varsin hyvä asiakastuki, josta voi myös kysyä suoraan. Itse käytän Mac-versiota, joka on taas hieman erilainen. Tee koeprintti pienelle paperille eri asetuksilla. Siitäkin tuo voi selvitä nopeasti.
Joo. Pala kerrallaan alkaa valkenemaan. Katselin mm Permajetin, eli yhden paperin valmistajan täydellisen ohjeen; printing step by step. Siinä sanottiin, että tulostus ohjelmasta valitaan tosiaan se paperityypin tai mitä profiilia haluaakin käyttää, niin ICC profiili ja sit kun tehdään tässä tapauksessa windows maailmassa tulostus asetukset, niin lisätoiminnoista pitää valita värin/voimakkuuden manuaali säätö ja sieltä sit kohtaan värinkorjaus; ei mitään täppä päälle. Näin pitäisi sit valitun paperityypin ICC profiili ajaa tulostinta. Testasin matta paperille parilla vähän erilaisella paperi profiililla ja jäli kuuttui, eli viesti meni perille. Ainut mikä enää on poskellaan, niin on se, että matta kuvat näyttävät kamalilta, sen sijaan kiiltävät ovat todella hyviä. Että sen kun viel saan ratkaistua, niin olen aikas tyytyväinen. Tosiaan kun tulostusohjelmassa kuva näyttää hyvältä ja sit kun valitsen matta valokuva paperin, vaik Canonnin tai Hahnemuhlen, niin kuva menee heti näytössä jo ihan maitomaiseksi, eli kontsasti katoaa ja kuva on ihan vaalea. En ymmärrä, et miksi se sen niin vaaleaksi vetää. Omituista.
Joo o. Nyt on tullut yhdet kasetit tyhjennettyy ja paperiakin on mennyt. Tilanne sinällään on sama. Noissa tulostusasetuksissa on niin liikaa valikkoja ja missään ei kerrota, että mikä tekee oikeasti mitä ja ja tuleeko päällekkäisyyksiä vai ei. No latasin nyt sit viel pakkaa sekoittaakseni Canonin Digital Photo professionaalin. Siellä ihmetyttää sellainen seikka, et kun yhdessä kohtaa valitaan mahdollinen ICC profiili, niin alemmpana on CMYK muunnos valikko. Jos olen valinnut jonkun paperille luodin ICC profiilin, niin pitääkö viel valita joku CMYK profiili lisäksi vai pitääkö se olla disabloituna ja jos, niin missä tilanteessa tuota sit käytetään`? Ja kannattaako tuo Work colos space pitää mmahdollisimman laajana näytöstä riippumatta, eli että ohjaako se tulostimelle laajemman väriavaruuden? jos siis esim kamerassa on ollut RGB full päällä.Koska tuo for display kaiketi on sit ihan pelkkää näyttöä varten?
Ko. ohjelmasta en tiedä mitään (eikä toivottavasti tarvitse koskaan tietääkään), mutta villi arvaus on, että se on näytöllä esitettävää CMYK-tulosteen esikatselua varten. Ei siis vaikuta tulostukseen, jos olen oikeassa.