Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä Löytyykö 70 mm filmiä ja kehitystankki + spiraali myös? Ahkeralle kuvaajalle 70 mm on hieno järjestelmä. Itse kuvaan niin säästellen että luovuin tästä formaatista, 12 ruudun valottamisessa on jo tekemistä.
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä Tri-x Pania löytyy kolme kasettia vuodelta -97 ja Pan F bulkkia 40-50 metriä vuodelta -68. Jobon spiraali löytyy kanssa, joka käynee tuohon 2521 Multitank 2:n. Lisää filmiä kyllä haeskelen koko ajan, mutta aika harvinaistahan se on. Samoin kuin 46mm filmi, jota kanssa etsiskelen.
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä Pitää myöntää, että tuo Yashica Mat G on täysmustana hieno, mutta vv-suojaa lukuun ottamatta tämä meikäläisen vanha pönttö on myös aika uuden oloinen ulkoisesti. Eka kuvani vain kamerasta (tänään tuli tuo musta sametti enkuista). Helkkari, kuvattu hieman ylhäältä ja etulauta kaatuu vaikka takakulma onkin pistetty suoraan, eli ei hyvä. Edit: No nyt lisätty uusi kuva, jossa kamera on "melko" suorassa ja kuvattu alempaa vaakasuorassa olevalla kameralla, otin myös pois vv-suojan, jolloin nuo kromattujen osien kirkkaus ja sitä kautta kuvaamisen vaikeus tulee esille. Mitäs nyt pitäis korjata? Edestä liian tiukka rajaus ja oisko pitänyt avata varjoja, jotta kameran yläosa erottuisi taustasta paremmin?
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä Fotariin ja perpektiivin korjausta peliin. Palkilla sais näitä kuvattu ihan toisenlailla.
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä Juu. Hyvä on tausta. Minusta näyttää, että itse kamera on hieman kallellaan vasemmalle (katsojan suunnasta).
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä Eka hätäinen harjoittelu vasta, oli pakko postata, sillä omasta mielestä tuo sametti oli yllättävän kiva taustaksi. Otin tuon kuvan levittämällä sametti sohvalle, jotta alusta ei näyttäisi olevan kovan päällä, eli pehmeitä muotoja kuviin, mutta tosiaan itse kameran asetteluun pitää keskittyä, voipi olla hieman kallellaankin, ehkä mieluummin hieman nokillaan tai molempia, mutta suurin syy oli se, että en pitänyt kuvauskameraa vaakatasossa ja se vielä korostaa aika pahasti noita vinouksia. Mutta, tästä se lähtee, harjoittelua lisää, niin kyllä se siitä )
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä No ei ole, vaan m43 formaatilla jotta saisin riittävän suuren syvyysterävyysalueen. A900:lla otettuja kuvia postasin laajisaiheen alle alkuviikosta.
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä Nyt huomasin. Toi kamerakuva on ihan vakuuttava paitsi, että kamera saisi olla suorassa. Vinous häiritsee minua enemmän kuin ne linjat joista edellä keskustelitte. Tunne eteenpäin kaatumisesta saattaa johtua siitä, että kamera on ollut hieman myös etukenossa. Tuommoista kuvaa ei myöskään yleensä suoristeta minkään reunassa olevan linjan mukaan. Parempi suoristaa jonkin keskellä olevan ja aiheen kannalta oleellisen linjan mukaan. Reunojen ja keskustan linjojen ero on sitä suurempi mitä lähempää ja mitä laajakulmaisemmalla objektiivilla olet kuvannut.
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä +1 Kohteen pitää aina irrota taustasta, joka kohdastaan. Ikuisesti ja Aina. T Jukka
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä Siitä, pitääkö kamera irrota kokonaisuudessaan taustasta, on varmaan mielipide asia, mutta mulla oli käytössä vain yksi valo ja heijastin, heijastinta yritin sijoitella/tukea tyynyillä siten, että valoa olisi saatu koko kameran korkeudelle, mutta ei ihan onnistunut. Olen nähnyt kamerakuvia joissa kokonaisuus on erittäin musta, objektiivi on hienosti värikäs pinnoitteiden heijastuksista ja itse rungosta ei näy kaikkea, mutta joo, se on innostanut minua, ei välttämättä kaikkia. Yritänpä ottaa vastaavan kuvan huomenna, mulla ei vaan ole sellaisia valovoimaisia objektiiveja joiden etulinssi peittää melkein kameran
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä Koitappa laittaa se ainut valo aiheeseen takaviistosta ja hoitelet etuosan valaisun heijastimilla. Näin voit onnistua irroituksessa ja saada aiheeseen samalla kolmiulotteisuutta. Tämä on jonkinsortin esinekuvauksen perusvalaisu, se eroaa ratkaisevasti henkilökuvan valaisusta.
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä +1 Ikuisesti ja Aina. On hienoa aloittaa yhdellä valolla ja heijastimella, niin oppii näkemään valon. T Jukka
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä Pentax 67 hieman eri tavoin, nyt kuvattu enemmän tai vähemmän yläviistosta.
Vs: Kuvia peleistä ja vehkeistä mihin tahansa lasiin saa sulkimen tietty joo ku vähän askartelee, tos ois askartelemista kun lasi painaa 5.8kg ja pelkkä mounttaus renkas painaa 0.5kg.. suurimmat sulkimet mitä suoraan suht helposti löytää, on 5x7" mentoreissa ja graflexeissa.. että sinäänsä aika valtavia optiikoita sais sulkimellakin