Vs: Kuvia kameralaukkuun Mun mielestäni tämä foorumi ei voi mitenkään toimia henkilökohtaisen blogin tai kuvagallerian korvaajana. Ehkä määrällisesti voisikin siinä tapauksessa että julkaisee kuvia vaikkapa yhden viikossa - kahdessa, mutta sitten pitää hyväksyä se että kuvat katoavat nopeasti foorumin syövereihin. Vai selaileeko muka joku tuota galleria -säiettä ja katselee sieltä vanhoja kuvia? Foorumille tulee kuvia siinä 5-15 päivässä (karkea arvio). Tämä määrä vielä menee, mutta jos se vaikka tuplaantuisi niin kyllä minua alkaisi rasittaa kuvaviestien määrä. Vähän minua rasittaa myös se että kuvien aihepiiri sekä tekninen-, ja taiteellinen laatu vaihtelee suuresti, ja foorumin tapauksessa tätä kuvavirtaa ei voi suodattaa mitenkään (paitsi tietysti kuvan lähettäjän nimimerkistä voi jonkun verran päätellä). Jos kuvia on meininki saada enemmäkin niin näkisin että joku galleriaosio olisi järkevämpi, esikatselukuvieen sekä selityksineen. Suuremmalle määrälle ei toimi tuo että jokaisesta kuvasta avataan oma aiheensa. Hyviä kuvia on mukava katsella, ei siinä mitään, ja ihan kiva että niitä tarjoillaan valmiina virtana tässä foorumin asian ja ei-asian ohessa, mutta kuten sanottu, aikamoinen sillisalaatti tuo kuvapuoli on. Minä käyn kyllä katselemassa aika-ajoin muutamien täällä vaikuttavien blogeja/gallerioita. Hyvä konsti on laittaa yksi tai kaksi kuvaa näytille ja vaikka vähän mainostaa että tällaista olisi enemmänkin tarjolla osoitteessa x, varmasti saa kiinnostuneilta klikkauksia. Mutta voihan se olla että osa porukasta ei viitsi klikkailla foorumin ulkopuolelle. Kyllähän kuvia löytyy itse kultakin ja mielelläänhän niitä laittaa joskus näytillekin. Se kommentoinnin puute kyllä kieltämättä hieman syö motivaatiota, varsinkin jos itse koittaa pitää tiukkaa seulaa siinä mitä laittaa esille. Tulee vähän sellainen fiilis että jos kuva ei herätä minkäänlaisia mielipiteitä mihinkään suuntaan, edes negatiivista, niin hittoako niitä laittaa edes esille. Lisäksi on päivänselvää että uusien tai ei niin aktiivisten käyttäjien kuvia kommentoidaan vähemmän kuin tiettyjen vanhojen naamojen. Sellainen sisäpiirihenki hienoisesti haisee täälläkin. Puhumattakaan siitä että kommentointi päättyy hyvin usein toisille vittuiluun tms. paskanjauhamiseen. Lisätään nyt vielä sekin että kommentointia tyyliin +1 tai "komppaan" tms. tai kommentointi pelkästään lainaamalla edellisen kirjoittajan joku lause en oikein ymmärrä sitäkään, jos ei ole mitään sanottavaa niin parempi olla hiljaa. Tai koittaa puristaa joku pieni rakentava kritiikinpoikanen tai edes kehu siihen lisäksi.
Vs: Kuvia kameralaukkuun Niin joo ja Kenneth Luoto puhuu kaikin puolin asiaa tuossa alkupuolella. Sitä samaa koitin vähän tuossa edellä sanoakin.
Vs: Kuvia kameralaukkuun Vilaisin mielenkiinnosta kuvapostausten, ei siis ketjut, mitkä siis oli saanut eniten katseluita ym. Mielenkiintoisesti ja ei niin yllättävästi kuvapostaus Alastonkuvia oli saanut 4 vastausta ja 7094 katselua.