Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

OSTETTU Kuvausvalmis keskarisetti OSTETTU

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana jesalonen, 29 Huhtikuu 2009.

    Noh nih. Nyt on tuota digiräpsyttelyä tullut harjoitettua reilut pari vuotta, ja sekä kiinnostus aiheeseen että luottamus omaan ymmärrykseen valokuvauksen alkeisasioista on kasvanut siihen mittakaavaan, että voisi kokeilla ihan filmille kuvaamista... Mielessä olisi taltioida maisemia väri(dia?)filmille, ja siihen tarpeeseen pitäisi saada paketti jolla pääsisi kokeilemaan. Koska intoa on enemmän kuin järkeä, kuten aina, paketin ei tarvitsisi olla mahdottoman kallis mutta saa se nyt jotain maksaakin - tavoitteena olisi kuitenkin setti jolla pääsee myös hieman alkua pidemmälle jos intoa riittää pidempään kuin viikoksi. Yksi optiikka, normaali- tai vähän laajakulmaisempi piisaa hyvin näin alkuun. Ja, koska ymmärrys aiheesta on vielä vähäinen, sellainen setti jolla tosiaan pääsee kuvaamaan välittömästi kun saa filmin sisään. Sen verran vanhan liiton miehiä olen että mukavampi olisi hypistellä ostettavaa tavaraa (kun ei ole edes sitä hypistelykokemusta) joten sijainti pääkaupunkiseudulla tai noin 100 km säteellä olisi kovasti plussaa. Hyvän tarjouksen tulen heti pyhinä hakemaan pois ja palkitsen myyjän selvillä seteleillä.

    Jari
     
  1. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    115
    63
  2. Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    No niinpäs onkin. Taitaa vaan olla meikäläiselle vähän liiankin fiini...
     
  3. Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Se on ihan perus hasseli setti, ja varmasti hintansa väärti. pelittänyt varmaan seitkytluvun alusta mukisematta ja pelittää tonne 2030 luvulle saakka kunhan muistat noin kerran kuussa laukoa linssejä. ne sulkimet on niissä linsseissä ja pysyvät kunnossa kunhan käytetään eikä pääse pikeentymään. Firmakin on ton H sarjan kanssa niin kovassa vedossa kuin olla voi, mitä ei voi oikeastaan mistään muusta keskarimerkistä sanoa. Syö vähän aikaa kaurapuuroa ja kerää herkut talteen...

    ( huh huh , ihan hiostuttaa tällainen puffipuhe, mutta seison sen takana...)
     
  4. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Pannaas sitten (vähemmän?) fiini tarjolle. Bronica SQA kuilulla. 110mm makro ja 50 mm laajis, molempiin omat vv-suojat + uv-suotimet. Kaksi kasettia, kaksi Bronican omaa lähilinssiä. Polaperäkin. Kaupan päälle Nikonin laukku (chaki conduraa), jonne koko paketti istuu hienosti. Jää vielä hieman tilaa lisähärpäkkeillekin.

    Kuvanlaadussa et näe eroa tuohon Hasseliin. Minun käteen sopi tuo Bronica paremmin kuin Hasseli. Makuasioita. Nyt kun olen luopunut pimiöstä, niin en enää paljoa filmille kuvaa. Ei tehdä enää, mutta eipä tehdä noita Hasseleitakaan, mitä nyt Fujija tai muita sellaisia tuolla nimellä.

    450 euroa paketti. Valitettavasti Jyväskylässä. Maanantaina poistun viikoksi tavoittamattomiin.

    kapa
     
  5. Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Kiitti vinkistä, Jukka - kyllä mä uskon että toi olisi vallan loistava setti. Kaurapuuroa vaan ei kykene enää syömään, mutta jos jotain noista digihärpäkkeistä möisi pois. Kapan setti on kyllä lähempänä sitä mitä oli mielessä.
     
  6. karjuhani

    karjuhani Member

    628
    0
    16
    Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Morjens!

    Miten olisi tuollainen Rolleicord 6X6 masiina, hienokuntoinen, ja laukulla varustettu,
    kaikinpuolin toimiva siisti "linnunpönttö"?
    Hintaa laitteella olisi 120€ ja sijaitsee Helsingin Siltamäessä!

      Terkut, Kari
      040 5719686
     
  7. Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    En noista Bronicoista enkä Fujeista tiedä, Hasselbladin V-mallisto kylläkin elää ja on tuotanossa H-malliston rinnalla:

    http://www.hasselblad.com/products/v-system.aspx

    Hienoja ja ajattomia laitteita.

    T. Kerkko.
     
  8. Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Juu Kerkko hyvä että sanoit, Toivakan kanssa juuri juttelin ja  sanoi että kahta mallia: 503CW ja 555 ELD toimitetaan jatkossa "tästä ikuisuuteen" sillä kaikki osat on valmiina. kun se on se työ joka maksaa, niin siihen pannaan sitten palkanmaksua, kun on tarvis, muutenhan CNC ym vekeet suoltaa komponentteja kun ruuvista vääntää. ja linssipuolikin on reilassa kun Zeiss varastoi ihan omaan piikkiinsä CFE ja CFi sarjan laseja. Classic sarjaansa  (uudet kromatut) ne myy suoraan sitten haluaville. ne on kyllä hemmetin hienoa työtä ! skarppauksen lukitukset ja kaikki !  eli jos täälläkin on joku letkauttanut että "50 luvun reliikkejä", viitiks vähän kattoo...
     
  9. Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Pannaan tämä filosofointi nyt tähän erikseen, en tiedä montaako kiinnostaa...
    Mulle toi hasseli ja siihen siirtyminen oli ihan ratkaiseva käänne mun valokuvaaja uralla. En nyt puhu nippeleistä.Puhun lähinnä asiaan paneutumisesta ja siitä turvallisuuden tunteesta mikä tulee hasselilla kuvattaessa. kaikki jotka ovat käyttäneet, tietävät että Keskikoon "järjestelmä" on jo osien massan takia melko häiriöaltis kokonaisuus. varsinkin sellaiselle joka joutuu viskomaan settiä niin joenuomissa ja hiekkastasangolla. Se, että joka linssissä on oma suljin on jo suuri asia. Ennenkaikkea koko ajatus homman taustalla, tavallaan "pohjoismaisen sosiaaliturvan" ulottuminen kamerajärjestelmään on se ratkaiseva "filosofinen" ero muihin. Se mikä joskus on toteutettu ja suunniteltu, siinä seistään takana eikä lipsuta sinne tänne. Kaikki sopii kaikkeen. Se on se uskomaton suoritus ja se on se joka suunnittelussa maksaa, ei se että kopiodaan jonkun idea joka näyttää myyvän. Mutta se on osaltan myös sitten markkinoinnin ongelma, miten saada potentiaali uusi kuvaaja käsittämään tämän. Mutta hyvä on yritys tälläkin saralla, kattokaapa vaikka niiden jättikokoista aviisia VICTOR, kyllä käy selville, millaista jälkeä Hasselilla tekee, on sitten V tai H sarja.

    (no niin Toivakka, mitens olis kahvit ??)
     
  10. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 331
    2 999
    113
  11. Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    ..mä taas tykkäsin enempi Bronican SQ-Asta kuin Hasselbladin 500CMistä.
    Hasseli on minusta vähän kuin Audi, vikaherkempi Volkkari mutta mielikuvaltaan hienompi ja hinnaltaan kalliimpi.
     
  12. Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    huoltamattomat on, huolletut tai jatkuvasti käytetyt eivät...
     
  13. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Kiva, että joku muukin on tykännyt tuosta Bronicasta. Kokemukseni Hasselista on noitten hopealta hohtavien putkiloitten kanssa. Jäykkiä tarkentaa ja metallinen sahalaita teki sormet verille. Kuvanlaadussa sitten en huomannut ratkaisevaa eroa, paitsi että H:n negassa olivat ne vasemmalla olevat kaksi pykälää. Bronica istui käteeni paremmin. Siksipä hommasin sellaisen. Hyvin on pelittänyt näihin päiviin saakka. Nyt etsii hyvää kotia. Parempi käytössä, kuin jumalattoman hyllyssä.

    kapa
     
  14. Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Hasselin negat epäskarppeja kun mulla tarkennus usein kusi, sekä 80mm että 100mm. En paljoa MTFistä kostunut. Tietty vika on mun mutta, mä olenkin Mamiyan miehiä eli lellitty pilalle ,)
     
  15. timppis

    timppis Well-Known Member

    1 895
    154
    63
    Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Ihme myyntipuheita jonkun laitteen puolesta. Luotettavahan hasseli on, mutta harrastus hommiin sopii moni muukin merkki. Mulla on pyörinyt maisemien kuvaamisessa Pentaxin 645 setti pitkään eikä mitään ongelmia ole ollut. Olis kiva tavata se hemmo, joka kertoo mikä ero syntyy hasselin ja pentaxin tuottaman lopputuloksen erona, ei tietääkseni mikään. Duunia en kyllä nykyisin tekisi kummallakaan, mikä ei varmaan ole ihme. Sanotaan, että kaikki keskari järjestelmät ovat laadukkaita ja tarkoitettu kovaan käyttöön.
     
  16. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Jos minuun viittaat, että myyntipuheita, niin oikeassa olet. Olen myymässä kalustoani. Eikös tälläisellä ostopalstalla olla? Kokemuksia, ihan omakohtaisia, ei sen enempää noista kahdesta.

    kapa
     
  17. Juha Koli

    Juha Koli Well-Known Member

    1 530
    85
    48
    Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Mä ainakin alottaisin keskarin maistelun jollain 2-piippusella, esim. Rolleicord tms.  Tollasen 2-piippusen saa aika halvalla Hasselisettiin verrattuna ja on tarvittaessa helpompi realisoida, jos keskari ei miellytäkään.
     
  18. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Pikemminkin on omituista, että joku kehuu ostoilmoituksen viestiketjussa jotain Pentaxia, vaikkei ole myymässä sellaista. Merkkien kehumiset ilman myyntitarkoitusta kuuluvat muualle.
     
  19. timppis

    timppis Well-Known Member

    1 895
    154
    63
    Vs: Kuvausvalmis keskarisetti

    Mitä helvettiä, jannut kehuu laitteita sen kun kerkiää, mutta ostaja kyselee toimivaa suht edullista keskaria!!!
    Kaikki keskikoon kalustot on tarkoitettu kovaan käyttöön eikä mikään niistä ole ylitse muiden. Enkä todellakaan ole myymässä pommin varmaa kalustoa kenellekkään, ajattelin vaan vihjaista, että jaappanissa myös osataan tehdä optiikkaa.