Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kuvausta jonkun kuvaajan tyylisesti

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Juke.K, 5 Marraskuu 2013.

1. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36
    Vs: Kuvausta jonkun kuvaajan tyylisesti

Jospa sitä vaikka lakanalla selviäisi...
    Vera mallina olisi tässä kohdin "hieman" parodiaa  :)

2. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu 2019
  3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tai sitten Veeralle joku maalaushaalari. No ehkä teen Veeran kanssa harojetelmia ja sitten etsin jonkun työmiehen/asennehemmon oikeaan kuvaan.

4. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Saattaa olla että itsekin jaksan vääntää Avedonin kyseistä settiä mukailevan kuvan.
    Mutta koen hyvin mielenkiintoiseksi miten ihmiset täällä kokevat hänen tyylinsä ja sitä jään odottamaan suurella mielenkiinolla.

5. Johannes

Johannes Well-Known Member

2 346
    302
    83

Olisiko ajatusta siinä, että kuvat lähetettäisiin vasta viimeisenä päivänä, jotteivät muiden työt vaikuttaisi omiin ideoihin? Täten projekti olisi ehkä jännempikin, kun ei yhtään tietäisi muiden toteuttamistavoista.

6. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Kannatan. Mutta keskustelua kannattaa käydä.

7. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 216
    3 528
    113

Tjoo.  Se tausta...  lakana varmaankin käy, joku hohtavamman valkoinen voi olla vielä parempi. Nippu A3-kopiopaperia levitettynä ja teipattuna yhteen...  Eihän se yhden ihmisen tausta nyt niin mahdottoman iso ole.

Valkoinen seinä käynee sellaisenaankin, ainakin jos jättää sen terävyysalueen ulkopuolelle.

Muita vermeitä tuon taustan lisäksi ei tarvittanekaan, joten kyllä tämä aika helppo nakki on.

Ajattelin itse feikata ulkovaloa samalavekottimilla, mutta ehkäpä sitä säiden suosiessa voi mennä pihallekin.  Saa helpommalla sen tasaisen valon.

Malliksihan kelpaa ihan kuka vaan. ("Jokainen ihminen on kuvan arvoinen..")  Jos mallin hommaaminen tuntuu vaikealta, niin nyt on hyvä harjoitella:  "Hei kuule, minulla on tämmöinen tehtävä, johon tarvitsin hiukan apua. Voisit sä jelppiä hetken..."    :)

8. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Yllätävän kivasti ihmiset suostuivat kuvaan, kun olin yhdellä kuvauskurssilla jossa piti mennä kadulle ihmisiä kuvaamaan.

9. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 216
    3 528
    113

Oikeastaan ihan ihmeellistä, mihin kaikkeen ihmiset suostuvat, kunhan hoksaa pyytää.

10. TKa

TKa Well-Known Member

2 978
    238
    63

Liitetyt tiedostot:

11. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Olikos tällä "kuvausaihe: Avedon, The American West" avattu jo oma otsikko ja mikä oli deadline?

12. TKa

TKa Well-Known Member

2 978
    238
    63

#19, ei ole vielä avattu. Itse joudun ainakin treenailemaan - saa nähdä tuleeko mitään mitä kehtaisi näyttää.
    Onko Avedonin käyttämästä polttovälistä tietoa. Lieneekö ollut 50 vai 90 millin kieppeillä, vai enemmän?

13. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Eikö ne ole laakalla kuvattu alunperin?

14. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 216
    3 528
    113

8x10  oli tuossa puheena olleesa projektissa kamerana.  Luulisin, että ainakin valtaosa on kuvattu 360 mm optiikalla, siis about normaali tai hiukan yli.  Kinariin suhteutettuna  52-55 mm.

Eiköhän se valinta ollut niin, että tavanomaiselta kuvausetäisyydeltä henkilö mahtuu mukavasti ruutuun. 

15. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tänään kokeilein ottaa ensimmäiset kuvat jotta pääsen fiilikseen. Otin itsestäni digikameralla Avedonin tyylisesti ja aika hyvin se onnistuu silläkin. Olin pellolla ja aurinko paistoi takaa ja kuvasin niin että taivas meni puhki ja oli valkoisena. Jos olis ollut jalusta oilisin kädenkin saannut mukaan.

16. Vs: Kuvausta jonkun kuvaajan tyylisesti

Itse kuvasin tän tehtävän  vuonna 2010 muistaakseni...
    oli kuva yhdessä näyttelyssäkin metrisenä pohjustettuna kapalle, itse en tykkää mutta jyry tykkäsi.

Edit: poistin kuvan kun en huomannutkaan salassapitovelvollisuutta ennen deadlinee... :(

17. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    117
    63

No mutta tämähän onkin mukava aihe ja ajatus, täytyy yrittää saada jotain aikaiseksi.

18. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36
  19. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

On hyvin kuvaava kuva. Hyvä hyvä että näytit tän.

20. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu 2019