Pari kuvaa PMMP:n keikalta viime viikolta. Se mielenkiintoisin kuva jäi nyt vielä postaamatta kun yritän saada sen julkaisemiseen erillikseen kuittauksen kohteliaisuussyistä...
Todella hyviä ja toimivia, tuo ilmi PMMP:n energisyyden ja muutenkin upean livetouhun. Jos tsekkais pari tyttöjen keikkaa niin oppisi helposti tietyt kohdat joissa saisi ne parhaat asennot, jos ei tietty ole sensei ja hoksaa niitä millisekunnin tarkkuudella. PMMP on SE pändi suomessa jota haluaisin kuvata itsekin. Pitää pyrkiä siihen että joskus olisi mahdollisuus oikein kunnolla kuvata keikkaa. Mutta eniten muhun uppos tuo toinen kuva (paula käsi pystyssä), muutkin toki kehissä. Ja erikoiskiitos sävyistä jotka tukee fiilistä millainen keikoilla on. HYVÄ! EDIT: Anteeksi mutta voisitko heittää hieman sinneppäin tietoa että millaisiin arvoihin tuolla valossa pääsee? Itse keikalla kattellessa mietin että vois olla valon kannalta todella hankala kuvata, PMMP:llä kun se valomeininkikin on aika hyvin hoidossa.
Hyvä setti, liikkuvia kohteita hankalassa valossa. Seuraavassa Pikselissä kerrot varmaan tarkemmin bändikuvaamisesta?
Kiitos kommenteista ja positiivisesta palautteesta. Juu, paljon meni ohi. Osittain myös siksi, että olin siinä turvapuomin edessä, ja kun lava on matala ja yleisö pääosin keskenkasvuista, niin siinä ei kovin sulavia liikkeitä tehdä, ainakaan jos on 190 senttiä pitkä ja haluaa häiritä yleisöä mahdollisimman vähän (konttauksen jalo taito on tullut palautettua mieleen, vaikka ei se vielä kovin nopeasti suju). Eli kaikenlaista mikkitelinettä yms. oli edessä ja mielenkiintoiset tilanteet lipuivat ohi. Jäi vähän harmittamaan. En saanut tytöistä kovin montaa kuvaa jossa olisivat olleet yhdessä. On myös oma suosikki tuo. Valaistuksessahan on kaksi huomioon otettavaa asiaa: valon määrä ja laatu. Valokuvaukseen liittyvästä laadusta sen verran, että ko. keikalla oli osan ajasta ongelmana se, että esiintyjät valaistiin pelkällä punaisella tai pelkällä sinisellä (mistä ei tule erityisen hyviä kuvia, ehkä filmillä kuvatessa voisi olla toinen ääni kellossa). Toinen ongelma, joka niin usein tuntuu esiintyvän, on se että pääspotteja pidetään himmeällä, vaikka varaa olisi paukuttaa enemmänkin, ottaen huomioon, että taustavalaistus on sitten aika kovalla. En tiedä, mutta luulisin, että se pääspottien pikkuisen suurempi teho voisi olla myös yleisön mieleen (tai siis näyttää paremmalta yleisössäkin). Tilanne, joka näkyy tuossa kakkoskuvassa, oli siis poikkeuksellinen. Tietysti osa keikkaa menee tarkoituksenmukaisesti "tunnelmavalaistuksella", mutta silloin kun niitä pääspotteja käytetään, niin voitaisiin mielestäni käyttää kunnolla. [/avautuminen] Valotusarvoja (eli valon määrää) ja lisää kuvia voi ihmetellä tuolta: Best Party Planning Tips - Nykyisin käytän enenevissä määrin kiinteäpolttovälisiä objektiiveja (kuten valotustiedoista - erityisesti siis aukon arvoista - näkyy), tykkään siitä, että suljinajat huitelevat pikemminkin 1/100 s:ssa kuin siellä 1/30 s:ssa. Näin siinä vissiin pääsee käymään. Harmittaa vaan kun en itse kirjoitellut tekstiä (nyt minua siis haastateltiin). Olisi päässyt vähän miettimään miten ja mitä kertoo, haastattelutuokion tuloksena tulee lähinnä pinnalta rapsuteltua aihetta (ja lisäksi olisin saanut rahallista kompensaatiota, eivät maksa haastateltavan kuvien julkaisusta mitään). Toivottavasti sanoin jotain fiksua.
hyviä keikkakuvia joo. pmmp on siinä mielessä varmaankin kiva kuvattava että livenä ainakin todella kova ja energinen meno. ainakin paulalla ja miralla siis, muista bändin jäsenistä viis. itsekin olen keikkoja kuvatessa huomannut että valotusaikojen on syytä olla lyhyempiä kuin 1/100s notta varmasti pysäyttää liikkeen.
Tuossa vielä tunnelmia keikan päätyttyä. Tälle kyselin siis kohteliaisuuttani erillisen julkaisuluvan, ja juuri äskettäin sen sain
Kova noilla on lavashow, mutta kai toi viimeinen on silti aika poikkeuksellinen kuva. Siinä nyt ei lauleta eikä soiteta, mutta siinä on kumminkin semmoista tekemisen riemua ja yhdessäolon tunnetta, mikä näistä edellisistä mielestäni uupuu.
Jooh, loppuriehaantuminen johtui siitä, että koko keikkakiertue päättyi. Minua jäi harmittamaan se, että en saanut kovin montaa onnistunutta kuvaa tytöistä yhdessä. Sinulla on muutama melko kiva kuva Musakuvat.com:ssä tytöistä yhdessä; katselin niitä ennen keikkaa ja toivoin saavani jotain saman tapaista noin fiilikseltään, mutta ei. Ehkä ensi kerralla. Tyytyväinen olen kyllä sitten tuohon muun tyyppiseen tunnelmointiin mitä noissa ylemmissä kuvissa näkyy.
Niin, noi on niin hankalia. Tietty duosta (vaikka ei nää nyt ihan pelkkä duo ole) pitäisi ottaa kuvia, missä ne on kahdestaan. Yhtä tyyppiä vaan niin pirun paljon helpompaa kuvata. Multakin puuttuu edelleen semmoinen tosi hyvä, missä Mira ja Paula olisivat kahdestaan. Kun on pieni lava, niin tyypit saa samaan kuvaan, mutta sitten sinne tunkee helposti kaikkea muutakin ja kuvakulmat sun muut on niin rajoitettuja.