Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kuvauskoppeja luontokuvaukseen?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana J.E-Aho, 20 Tammikuu 2020.

  1. J.E-Aho

    J.E-Aho

    1
    0
    1
    Hei,

    Olen amatöörikuvaaja ja pitkään haaveillut reissuista "erämaakopeille" ta vastaaville paikoille esim. yöllisiä kuvauksia varten. Tiedättekö mitään näistä kuvauslokaatioista? Mistä kuvauskoppeja voi löytää ja saako niitä vapaasti käyttää? Metsästäjät kai pystyttävät usein omia pisteitään, mutta onko teillä kokemusta valokuvaajan näkökulmasta? Asun Turussa ja ensimmäiset reissut mielellän tekisi Varsinais-Suomen alueella.

    Olen kiitollinen avusta!
     
  2. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 593
    1 303
    113
    Siellä päin on Vaskivuoren ja Kurjenrahkan puistot, mutta en tiedä onko siellä kojuja, joita voi vuokrata. Toki sellaisen kevytrakenteisen voi viedä mukanaan ja tuoda pois. Haaskojen käyttö on luvanvaraista eikä lupa irtoa helposti. Kurjenrahkalla olen nähnyt suden aikaisin aamulla muutama vuosi sitten, kuvausetäisyyden ulkopuolella. Kuvauspaikkayrittäjät taitavat toimia enimmäkseen itärajan pinnassa Ilomantsista Kuhmoon.
     
    J.E-Aho tykkää tästä.
  3. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 331
    2 997
    113
    Tavallinen teltta, johon värkkää (tai lahjoo jonkun ompelukoneenkuljettajan tekemään) pari kuvausaukkoa, toimii vallan hyvin. Painoa 2-3 kg, joten sellaisen jaksaa kantaa hyvienkin eväitten lisäksi.
     
    J.E-Aho tykkää tästä.
  4. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 331
    2 997
    113
    Vinkki: teeren soidin alkaa kohta - no, ainakin siinä pääsiäisen korvilla. Selvitä soidinpaikka, mene sinne iltapimeällä ja yövy siinä teltassa. Soidin alkaa päivän valjetessa, ja loppuu 1 -1,5 tuntia sen jälkeen. Hauskaa hommaa. Joskus aikoinaan teerikukko asettui esiintymään noin 2 päähän, joten pitkää optiikkaakaan ei tarvittu.
     
    J.E-Aho tykkää tästä.