Hei, ostin käytetyn koneen, jossa oli Elements valmiina. En tiedä oliko laiton versio vai ei mutta exif-tiedoissa esiintyi tietysti muu nimi kuin minun. Minulla on ostettu versio, jonka asensin koneelle ensin poistettuani vanhan. Mutta edelleen tuo sama nimi kummittelee tuolla exif-tiedoissa. Miten saan sen vaihdettua? Tuosta voi tulla vielä ongelmia, kun artistiksi mainitaan siellä joku muu kuin minä. Toivottavasti joku osaa auttaa!
Vs: Exif-tiedoista Exif-tiedot tulevat kamerasta, eli tod.näk. joudut laittamaan kameraan FW / USB-kaapelin kiinni ja vaihtamaan kameran omistajan nimeksi oman nimesi. Se miten tämä tapahtuu riippuu kameramallista.
Vs: Exif-tiedoista Moi, niin tietysti. Hitto, mää oon tyhmä. Tuli vaan ajallisesti molemmat yhtä aikaa eli kamera ja kone. Photoshophan lisää exif- tietojen lisäksi kamaa, niin en tajunnut vaihtaa kameran omistajan nimeä. Kiitokset!
Vs: Exif-tiedoista Oleellisempaa on IPTC-metatiedot. Tuolla voit "hoitaa" kaikki kuntoon. ExifTool by Phil Harvey
Vs: Exif-tiedoista Tuolta kamerastahan se nimi oli tullut. Käytettynä kun tuli ostettua. Olin siirtänyt kaikki kuvat kortinlukijalla koneelle, joten ei ole ollut mitään tarvetta yhdistää kameraa koneeseen ja näin tota asiaa ei ollut tullut huomattua. Tuolta sivulta löytyvällä softalla varmaan voi muuttaa tuon artistin nimen aikaisemmista kuvista. Jääkö siitä mahdollisesti joku jälki, jolloin joku voi luulla, että olen muuttanut jonkun toisen kuvan omin nimiini? Sellaista en halua tapahtuvan!