http://www.ilmainen.info/ilmainenkuvankasittely.html Onko kokemuksia. Mä latasin Photo Fitre ohjelman koneelleni ja siihen suomenkielen valikon. Mutta nyt se rupes laskemaan päiviä. Taitaa olla jokin shareware...vai mikä se nyt onkaan. PaintShopPro ohjelman latasin netistä. Sekin näyttää asialliselta. En tiedä loppuuko sekin 30 päivän päästä? Onko muilla kokemuksia näistä? Eikö kannata laittaa rahat vaikka opiskoihin ennen kun hienoon ohjelmaan, kun näilläkin pärjää? Mitäs mieltä tästä näkemyksestä ootte?
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat Hyvä näkemys. Kuvankäsittelyohjemaan kannattaa laittaa rahaa vain sen verran kun tarvitsee. Kuten objektiiveihinkin ;-}
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat Testaa Picnikkiä. Vaikuttaa aika mielenkintoiselta. Demokuvalla testailin ja tuntuu toimivan.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat Hyvää saa harvemmin ilmaiseksi lakeja rikkomatta (piraatismi).. Tai sit siinä on joskus koira haudattuna. Jos vähempi riittää niin mikäs siinä, kun kerran rahaakin säästyy.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat Photofiltren karvalakkiversio (ilmaisohjelmat.fi) on ihan ilmainen, eikä sen pitäisi päiviä laskea. Paint shop pro taas netistä ladattuna on vain kokeiluversio, jos siitä ei ole rahaa tarvinnut maksaa (eli loppuu aikanaan ja alkaa tarjota ohjelmaa ostettavaksi). Itse käytän elements 5, paint.net, photofiltre ja gimp-ohjelmia... elementsiä useimmin, vaikken siitä ihan kaikkea ymmärräkään.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat Mulla on elementsin joku vanha versio. Senkin olen jostakin netistä ladannu vuonna miekka ja kypärä tai olikohan tää jonkun koneen mukana? En muista. Töissä mulla on Ps 7 mutta en mä tiedä tarviinko juurikaan niitä kaikkia hienouksia. En vaan ole mikään kuvankäsittely kikkailija enkä oikeastaan halua sellaiseksi edes opiskella. Perus säädöt on riittänyt vielä. On vaan tullut mieleen, vaikka netistä sais ladattua, kaikki ei ole laillisia, ainakaan tänäpäivänä. Haluaisin käyttää laillisia tai sitten ostaa jonkun ohjelman. En kuitenkaan meinaa siihen uhrata rahaa juurikaan. Jos en saa edukkaasti, etsin jonkun ilmaisen ja alan opettelemaan toimeen tuloa semmosen kanssa. Just näin, ja tosta opiskan ostamis asiasta vois kanssa keskustella, koko loppu vuuen. Monella niitä varmaan on paljon ihan vaan yhtä tai muutamaa kuvaa varten. Jos se on elinkeino niin ymmärrän. Jos se on harrastus, ymmärrän senkin. Vaan en tiedä onko se mielekästä. Missä menee se raja paljonko harrastelija saa rahaansa laitta välineisiin. Ei sellaista rajaa ole. Voisko olla semmoinen raja jos ruokaan menee niin vähän rahaa että sairastuu keripukkiin. <----ei ihna tosissaan kirjoitettu, vaikka asiaa onkin. Jaa mikähän versio PhotoFiltre ohjelmassa olis se ilmainen. Tai kuinka sais siitä tän 30päivän jälkeen ostettua? Jotenkin olen siihen hiukan tykästynyt. Kaikki jutut sillä olen sannut kokeiluissani tehtyä ja suomenkielisyys helpottaa.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat http://www.ilmaisohjelmat.fi/photofiltre Tästä linkistä itse latasin, eikä laskurit pyöri. Linkki aukeaa ohjelman esittelysivulle, jossa on tarkemmat tiedot siitä, mikä maksaa ja kenelle maksaa. Käyhän kurkkaamassa
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat Ei siitä ole kauaa kun Tietokone-lehti otsikoi jutun: ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat Mihin käyttöön muuten tarvitset kuvankäsittelyohjelmaa..? Noi raw-käännösohjelmat saattaisi olla valokuvan perussäätöihin ihan näppäriä? (rawtherapee taitaa säätää jiipekkejä myös, ufraw:lla joudut siirtymään raw-kuvaajaksi, mitäs kaikkia siellä windowssin puolella taas toimiikaan.) Mitään useiden kuvien yhdistelyä tai edes paikallisia sävynsäätöjä noilla useimmilla ei pysty tekemään.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat Itse olen joskus käyttänyt Picturenautia hdr-kuvien tekoon. Todella kevyt ohjelma. Enkä itse ole onnistunut sillä tekemään överihdriä. Eihän se suoranaisesti kuvankäsittelyohjelma ole, mutta lisänä.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat No ihan kaikkia säätöjä ei ainakaan sonyn RAW ohjelma saa tehtyä. Aika paljon sillä pystyy tekemään. Muistaakseni kuvan rajaus ja oikaiseminen, perpektiivin korjaus näin ekana tuli mieleen. Enpä ole PhotoFiltrelläkään vielä perpektiivin korjausta kokeillut. Eikä kuvan pakkaaminen onnistu. Eli kyllä sitä kuvankäsittelyohjelmaa tarvii. On sonyllä mukana joku yks ohjelma "Image Data Lightbox SR" jonka merkitystä en ole vielä hoksannut.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat Otan osaa. Itsekin aikani temppuilin erilaisten ilmaisohjelmien ja niiden vaihtelevien käyttöliittymien kanssa. Picasa oli/on kieltämättä toiminnaltaan hyvä hyvä kunhan vain hyväksyy sen rajoittuneisuuden ja kaupallisen kytkennän Googleen. Gimp ja muut - minun kärsivällisyyteni ei riitä niiden kanssa pelleilyyn. Sanoisin, että jos kuvaat jiipeggiä, niin Picasa plus Elements on aika hyvä "puoli-ilmainen" systeemi. Elements ei tosiaankaan ole kallis. Silti siinä onnistuu jo lähes kaikki mitä satunnainen harrasta photosopiltaan voi toivoa, mukaanluettuna perspektiivin korjaaminen. Pelkkä Elements (ilman Picasan kaltaista kuvien selailuohjelmaa) on syvältä. Uuden Elemenetsin kuvien lataus- ja selailupuoli on lähtökohtaisen kökösti toteutettu. Lisäksi sen yhteispeli varsinaisen editorin kanssa tökkii pahasti. Ainakin Vistan kanssa ohjelma kaatuillee kun siirrytään osiosta toiseen. Jos raw-kuvaa kertyy enemmän, niin Lightroomin hankintaa voisi kaikesta huolimatta harkita (muutaman kuukauden pärjäät ehkä kokeiluversioilla). Kallishan tuo tosin on. Mielestäni suoraan sanottuna ylihintainen - etenkin kun uusimmassa versiossa (1.4) on taas joitain bugeja. PS. Miksi tietokoneohjelma pitää saada ilmaiseksi vaikka pyöröpolista joutuu maksamaan?
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat siksi että tietokoneohjelmien levitys ja kopiointi on nyky-yhteiskunnassa ilmaista koodauksen jälkeen, pyöröpolien ei. Lisäksi kukaan ei tietääkseni rakentele harrastusmielessä tai nimen toivossa pyöröpolarisaatiosuotimia, toisinkuin tietokoneohjelmia. kyllä mä vannon pitkälti opensourcen nimeen, vaikka en kommunisti olekaan.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat No, anna tulla tekemiäsi ohjelmia levitykseen, niin katsotaan ollaanko samaa mieltä. Tässä olisi muuten valokuvaajille asennemuutoksen paikka. Kannattaisi lopettaa puheet kuvaamisen ja kuvien maksullisuudesta, kun digillä se on ilmaista. Joten kunnon open räpsy-ilmaiskuvaamista vaan markkinoille.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat mä en valitettavasti tuota ohjelmointipuolta oikeen hallitse :| .. mutta mitä kuviin tulee, niin miksi ei, kunhan noudatetaan avoimen lähdekoodin(kuvan?) normeja. Lehdethän tätä tekevät jo lukijakuvilla, paitsi että ne taitavat pimittää oikeudet itselleen kun kuva on lähetetty.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat Olin postiivisesti yllättynyt kuvan selain ohjelmasta joka tuli sonyn mukana. Ainakin se cannonin samanlaisen ohjelman peittosi helposti, minun mielestä. Joten sillä selaimella näkee kaikki valokuvakansiossa olevat kuvat ja pääsee säätämäänkin jotakin. Raw kuville avautuu sitten mahdollisuus juuri niille raw säädöille. Jotenkin se ajatusmalli mitä ovat sonylla tehneet sopii just näin yksinkertaiselle. Mutta kuten sanoin, vielä tarttee sen lisäks sitä kuvankäsittely softaa. Mutta jos ilmatteeksi saa ohjelman jonka kanssa pärjää, niin mikä ettei. Elements ois hinnaltaan siinä ja siinä. Mutta saavuttaako sillä jotakin enemmän, kun ilmaisella ohjelmalla? Lightroom on hinnaltaan minusta liikaa. Olenkin menossa tässä yhteen iltaan hetkenpäästä jossa esitellään juuri tätä. Voin olla sen jälkeen vaikka toista mieltä. Tästä tuli vielä mieleen tälläinen joka ei kuulu asiaan. Kerron näkemykseni silti: Eihän nämä kirjoitukset aina ehdottomuutta tarkoita vaikka näkemyksiään laittaakin valkoista mustalle. Tätä ei aina muisteta ja eikä tahdota antaa kenenkään muuttaa näkemyksiään jos niitä on kirjoittanut. Jos kuitenkin sellainen sallitaan niin ainakin suomalaisten paras ystävä on ajatuksissa mukana. Eli vahingonilo.
Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat Mutta eikös se niin menekin, ettei lehtien tarvitse maksaa ilmaisohjelmilla käsiteltyjen kuvien julkaisemisesta ;-)