Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kävelylenkin kuvat roskakoriin

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Herra iso herra, 30 Lokakuu 2012.

1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Olen pikkuhiljaa oppimassa että joka lenkiltä ei pidä räpsyjä koneella työstää, eikä laittaa nettilään esille.
    Samoja ensilumi kuvia tuli mitä foorumilla on nyt esillä, oli apstraktiamuotoa, valoa ja maisemaa, mutta ei mitään millä erottuisi massasta.
    Olen viimeaikoina heittänyt useimmat setit roskiin, kamera on kulkenut mukana kuitenkin viikonloppuisilla kävely lenkeillä, mutta räpsähtelyt alkaa käydä vähiin ja onneksi väkinäinen kuviksi vääntäminenkin.

Onko tämä hyvä asian, vai onko harrastus hiipumassa?;-)

2. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Vs: Kävelylenkin kuvat roskakoriin

Lopun alkua tuo on.  Jossain vaiheesa vain alkaa ihmetellä, miksi kuvaa 18. kerran samoja aiheita.

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

On aika monipiippuinen juttu.
    Kaikki aiheet on varmasti moneen kertaan kuvattu monesta kuvakulmasta (siis noin yleensä, ei ne omat tavallisimmat). Kun noita asioita alkaa pohtimaan, tekee mieli myydä kaikki kamerat pois, koska missään ei tunnu olevan mitään järkeä. Itse uskon toistamiseen, se luo rutiinia, joka sitten vapauttaa energiaa uuteen ajatteluun.T
    Jkka

4. Vs: Kävelylenkin kuvat roskakoriin

...ja sitten sen hyväksyy. Ihmeesti sitä kuuntelee samaa musaakin 7864. kertaa. Helene Schjerfbeck taisi tulkita hieman samoja aiheita myöskin, kuten valtaosa niistä, jotka mitään luovat -joten ei kenenkään tarvitse jäädä kaappiin toistoineen.

5. keegan

keegan Well-Known Member

8 630
    1 537
    113

Miten ihmeessä me muut voisimme arvioida millaiset kuvat ovat sinun kannaltasi säilyttämisen arvoisia tai nettiin laittamisen arvoisia? Miksi meidän pitäisi voida arvioida kuvaamisesi motiiveja ja kuviesi itsearviointia? Jos et itse pysty näihin omaa kuvaamistasi koskeviin kysymyksiin vastaamaan, niin miten me pystyisimme? Miksi sinun edes pitäisi välittää meidän muiden mielipiteestä?

6. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

En ole kyselemässä itselleni ohjeita tekemiseen, teen omat valintani ihan itse.
    Keroin vain miten koen ja uskon että joku muukin saataa pohtia asiaa?
    Ainakin olen näkevinäni että pakonomaista julkaisu ähkyä on liikkeellä monillakin ja myönnän että olen sitä myös itse potenut, vaikka parin viimevuoden aikana on helpottanut;-)

7. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Aivan ymmärrettävä ajatus ja kysymys, jokaiselle tosiaan tulee niitä vaiheita kun tuntuu että mikään ei riitä ja kaikki mahdolliset aiheet on kuvattu ja koluttu. Itse tulee käytyä aina aika välillä samoilla paikoilla kuvaamassa ja etsimässä jotain uutta, sitten tulee se vaihe että ei löydä enää lempipaikoistakaan mitään uutta.

Eli varmasti jokin vaihe vaan menossa kuvaamisen suhteen, viikon taikka parin tauko koko hommasta niin tuntuu varmasti taas ihan hyvältä.

Itseasiassa eilen tuli kuvailtua kovalevyä ja ihmeteltyä että mitä helvettiä, montakymmentä gigaa jäänyt vain roikkumaan koneelle, sellaisia mitä on kortilta siirtänyt koneelle niiden hyvin kuvien mukana. Siellä ne on sitten vaan odottanut oikeaa hetkeä, hetkeä jolloin huomaan asian ja deletoin ne.

Samalla tavalla kävi puoli vuotta sitten, deletoin kanssa silloin kaikki turhat otoksen ja jätin hyvistä otoksista RAW kuvat ja valmiit kuvat. Vielä kun vaan muistaisi minne ne tungin :D

No kuiteskin, eilen deletoin n.30 gigaa kuvia ja varmaan taas puolen vuoden päästä sama uudestaan.

8. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Joo'o kun deletoi kuvan kerrallaan nappulaa painaen, niin siinä on kuvanottoa vastaava fiilis, käänteisenä. Kannattaa kokeilla kun laukaisusormi vipattaa, mutta kuvasilmä  lurppasee.