Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Kun kyse on kuvasta käytetään termiä "kohina" ei "melu". Esim. digikennon kohina, ei digikennon melu...
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Tuttu käytti kohinaa saadakseen vapautuksen asepalveluksesta. Kohinaa, suhinaa ja sitä rataa... T Jukka
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Kyllä (televisio)kuvassa voi olla kohinaa, jos ei ole viritys kohdallaan. T Jukka
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa No, suhinalle sitä ei voi määrittää, mutta useimmiten olen kuullut puhuttavan korvien soimisesta. Silloinhan ei kai mistään kohinaluonteisesta äänestä ole kyse. Mutta, tarkemmin kun ajattelen, niin omissakin kokemuksissani, varmasti on mukana sellaista vaikeasti määritettävää kohinaluonteista sirinää. Varsin korkeista äänistä kuitenkin kohdallani on ollut kyse, ja sanoisin, että usimmiten ihan sellainen selvä "tone" on ollut löydettävissä.
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Muistanko ihan väärin, jos sanon, että kohinassa on kaikki taajuudet? Nk valkoisessa kohinassa on kyllä kaikki taajuudet. T Jukka
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Tinnitus kyllä muodostuu jostain selkeästä taajuudesta, ainakin minun tinnitukseni. Kuin korkea siniääniaalto. T Jukka
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Vai olikohan tuo mun tinnitukseni vain korvien soimista. Olisiko tinnitus sitten suhinaa tai sirinää? T Jukka
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Ref: Tinnitus, what it is, causes, managing it, videos - Hearing Link "Tinnitus is typically described as ringing, whistling, hissing, buzzing, music or humming." Käsittääkseni ei ole olemassa mittalaitetta, jolla tinnituksen spektri voitaisiin mitata. Kyseessähän aivoissa syntyvä aistimus.
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Aivo on varsin hyvä sävelkorkeuden arvioinnissa Ääntä, siten kuin se akustiikassa määritetään, ei missään muualla olekaan, kuin aivoissa (mielessä) aistimuksena.
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa If a tree falls in a forest and there is no-one to hear, does it make a sound?
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Valkoista kohinaa, jossa olisi kaikki -- siis ihan kaikki -- taajuudet (nollasta äärettömään) on olemassa vain teoreettisissa (matemaattisissa) malleissa. Käytännössä toteutettavat/havaittavat kohinat ovat kaistarajoitettuja.
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Tsot, tsot, nyt on jäänyt akustiikan kotiläksyt tekemättä. "The physics of sound (acoustics) is often confused with the way in which we perceive it (psychoacoustics)."
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Eiköhän wikipedian määritelmä ole varsin osuva: "Aaltoliike kaasussa, nesteessä tai kiinteän olomuodon väliaineessa." nimim. "VTT:lle tietokoneohjatun huoneakustiikan mittausjärjestemän kehittänyt nörtti".
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Henkilökohtainen hyökkäys ei kuitenkaan oikein pysty jättämään alleen sitä faktaa, että mvuori on (kuten niin usein) tässäkin tapauksessa oikeassa.
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Saattaa olla, että keltsussa istuin, silloin kun olisi pitänyt akustiikan läksyä opiskella Enemmän kuin lukemattomuutta, epäilen, että muisti vaan tekee tepposet. Kuitenkin muistan, että akustiikan kirjan mukaan ääntä ei olisi ilman kuulijaa, ja kysymykseen autiolla saarella kaatuvan puun tapauksesta vastattiin, ettei se ääntä saa aikaan, jos kuulija puuttuu, väliaineen värähtelyä vain; väärin jos muistanenkin. Määritelmiä tietysti lienee monia, ehkäpä minulle jäi mieleen kuriositeetti, tai heikosti kanonisoitu versio. Mitä kirjaa luin, sitä en muista.
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa mvuori voisi jättää nuo henkilökohtaiset hyökkäykset väliin ja pysyä asiassa, niin keskustelukin pysyisi aisoissa. Alunperinkin ketjun aloittanut ajatus onkin rajallinen mielestäni juuri siksi, että meillä käytetään samaa sanaa monessa yhteydessä, eikä muita asiaa kuvaavia ilmaisuja vaikka (vanhemmassa kielenkäytössä) niitä onkin. Vrt. esim. ihmisten kohina väentungoksessa vs. kosken kohina. Tällaisia, sinänsä mielenkiintoisia ilmaisuja ovat vaikkapa tykkien kumina tai jyly riippuen siitä kuinka kaukana kuulija on, analogisen lähetyksen kohina kun asema ei ole viritetty oikein kohdalleen tai nauhan suhina. Kaikki myös taajuusriippuvaisia.
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Onko kenelläkään käynyt mielessään, että ketjun aloitus oli sanaleikki eli vitsi eli ns. läppä? Välillä tuntuu, että mvuori on vähiten insinööri tällä foorumilla...
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Jaa. Sivusta katsojasta näyttää kyllä siltä, että voisit aloittaa ja näyttää esimerkkiä noudattamalla omaa ohjettasi. Vuori huomautti herttaiseen tyyliinsä termin käytöstä käännösvirheenä, mutta se on (imho) eri asia kuin henkilökohtainen hyökkäys. Moni täällä ei tietenkään erota noita toisistaan, mutta just nyt sun luulisi. (Tämä jos mikä lienee sitä viestiketjun kohinaa...)
Vs: Kuvassa ei voi olla kohinaa Minulla on ihan helvetinmoinen tinnitus, no, ainakin minun mielestä. Tinnitus on vaan pahentunut vuosien varrella, mutta onneksi niin, että olen melko hyvin siihen ehtinyt sopeutua (ei siis ole syntynyt yht'äkkiä). Kerran jopa kysyin palaverissa, että iniseekö nuo loistelamput vai mikä tuo ääni on, mutta se siis olikin "vain" tinnitusta. Ei tinnitus ole aivojen aiheuttamaa, ainakaan pelkästään, selvä yhteys mm kaulaverisuonien toimintaan on todistettu (jossain, joskus) ja olen kuullut, että tinnitusta on hoidettukin jollain kaulasuonien jäähdyttämisellä. Selkeästi tinnitus on voimakkaampaa jos "veri kiertää" vähän voimakkaammin, mutta myös pitkän melualtistuksen jälkeen, mm autolla ajettu muutama tunti, eli jotain aivotkin kehittänee koska tinnitus jatkuu voimakkaampana ajon jälkeen vaikka melu on jo lakannut. Joskus, hyvin harvoin, tapahtuu tinnituksessa muutoksia, aivan kuin joku vääntäisi volyyminappulasta, se tunne on outo ja kiusallinen. Mutta jatketaan itse kohinasta, tämä vaan omana mielipiteenä noihin tinnitusjutskiin