Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kuvantekijä vai valokuvaaja?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Anonymous, 18 Tammikuu 2006.

1. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Eikä varmasti näykään, kuhan saa viimeisetkin kamera romppeet jollekkin pöljälle myytyä niin voi siirtyä demi foorumille lopullisesti.

2. Mistäs moinen

3. Larsson

Larsson Member

339
    0
    16
    Emerik kirjoitti:

>>Eikä varmasti näykään, kuhan saa viimeisetkin kamera romppeet jollekkin pöljälle myytyä niin voi siirtyä demi foorumille lopullisesti.>>

Ei olis loittoja myydä? : )

edit: ei onnaa nyt tuo lainaaminen

4. Silloin taas ne.. kerran kk iskee samat jutut, enkä oikein muuta selitystä enää löydä =)

5. Mä olen mä. Diggailen hyvistä kuvista. Kuvaaminen on joskus kivaa, joskus perseestä. Pimiössä on kivaa ja digit on helppoja. Kaikki hyvät kuvat on joskus joku ottanut jollain vehkeellä. Harrastelen ja en ole vakavissani, joskus silti minäkin onnistun ja saan siitä iloa.

Ulkona on perkeleen kylmä... Pitäis päästä lämpöön.

6. Anonymous

Anonymous Guest

Ootsä ulkoruokinnassa?

7. En onneksi, sitten kuolisin. 1½ kuukautta ja off to Thailand, toivottavasti saan sieltä kuvia muokattavaksi... ei kun miten se nyt meni kun en olekaan kuvantekijä? vai olenkohan?

8. Meil oli tänään sisäpiiri stadissa. Yks mummo koitti pyrkiä mukaan sauvoinensa mut onneks Tare the Glitter tuuppi sen ojaan ni saatii jatkaa sisäpiirissä

9. Mun Lego-piirin sisärengas on ollu tänää hukas, tai eiku se sauvakävelymiäs. Mahtoko se olla siel tapaukses paikalla?

10. Se en sitten ollut minä, olen ollut koko päivän Muuramessa. ;D

11. Ei todista mitään.

Valvontakamerakuvien mukaan Tare on tänään herättänyt kauhua ja pahennusta Muuramen metrossa.

12. harriw

harriw

12
    0
    0
    Sama asia kuin jos kysyisit filmille kuvaavalta: Jätätkö filmisi kehittämättä kuvaamisen jälkeen?
    Digikameran tuottama kuva on raakamateriaali josta lopullinen kuva tehdään.
    Samalla tavalla ennen vanhaan kun vielä kuvasin filmille väri/mv negatiivi oli raakamateriaali josta lopullinen kuva muokattiin pimiössä. Nyt kuvat tehdään pimiön sijasta tietokoneella. Pimiössä jotkut asiat ovat hankalampia ja jopa mahdottomia verrattuna tietokoneeseen. Mutta on pimiölläkin omat lyömättömät puolensa. Kyse on oikeastan vain aste-erosta. Tein aikoinaan ammatikseni 10 vuotta kuvia pimiössä käsityönä. Nyt olen käyttänyt Photoshoppia suunnilleen yhtä kauan. Koko kysymys on absurdi. Valokuvat kuvataan kameralla loppu on kuvankäsittelyä, joko pimiössä tai tietokoneen ääressä. On olemassa valokuvaajia ja on olemassa kuvankäsittelijöitä ja sitten niitä jotka ymmärtävät tehdä molempia.
    En suin surminkaan antaisi esim mv-kuviani vedostettavaksi muille, vain itse tehden saan niistä sellaisia kuin haluan.

Asia on tietenkin hieman eri näillä jpg-kuvaajilla jotka julkaisevatkin kuviansa täysin käsittelemättöminä, säätämättöminä ja terävöimättä eli luottavat täysin kameran ohjelman tekemään jälkeen.

13. saloma-3

saloma-3 Well-Known Member

1 894
    712
    113
    Ilman muuta valokuvaaja. Valon käyttö ja valotus mahdollisimman nappiin jo kuvausvaiheessa.
    Filmit ammattilabraan. Vedokset saa assistentit nyhertää ohjeiden mukaan. Näin ainakin toivoisin.
    Joskus vaan on ihan pakko digiaikana korjata elektroniikan aiheuttamia ongelmia. Ja se vie sitä aikaa. HEH.