Tyypillistä minä teen nyt asian näin ja muut on uunoja. Kysyppä vaikka lapselta onko se uuno, joka väitää että pelto tulee paremmin käänettyä hevosella kuin traktorilla. Asiaa voi tarkistaa 90% huippuammattilaisilta.
Sanot siis harrastaneesi, vaikket tajua mitään filmijuttuja (vai miten asian nyt ilmaisitkaan)? Näin ei kukaan ole sanonut. Tämä filmi/digi-riitely ottaa vain päähän etenkin silloin, kun asioista tietämättömät julistavat digihegemoniaa ja esittävät filmikuvauksesta ja pimiötyöskentelystä mutuun perustuvia mielipiteitä, vaikkeivät olisi koskaan pimiötä nähneetkään.
Onko se nyt niin kumalista että kuvasin dialle ja teetin valmiiksi kehyksiin tai filmille ja teetin kuvat. Ai onko pakko tehdä itse kuvat että voi harastaa? Toki käytin eriherkyisiä filkkoja lähinnä 10 ja 400 muistaakseni.
Hieman harmittaa, tai oikeastaan surettaa, kyllä nämä filmifanaatikotkin, jotka vertailevat ensimmäisiä digipokkareita(an) filmivehkeisiin. ...ja Canon CMOS on "paras" filmi (provo)
Tää oli niin suoraan kohdistettu muhun, että pitänee ihan kommentoida En mä mitenkään aliarvosta digitekniikkaakaan, onhan sillä omat lyömättömät puolensa. Ostin miehelleni lahjaksi kohtuuhyvän digipokkarin ja kuvaan sillä satunnaisesti itsekin. Mulla digikuvaus rajautuu kuitenkin vain niihin tilanteisiin, kun tarvitsen värikuvia tai kuvat pitää saada sähköisessä muodossa. Laatukuvia digi-Olympuksellakin tulee, mun tapauksessa kuvaajan taidot ovat se rajoittava tekijä eikä kameroiden tekniikka tai tallennusmedia. Tässä ketjussa halusin kuitenkin tuoda esiin sen näkökulman, että filmikuvaus ja pimiötyöskentely avaavat valokuvaukseen aivan uuden maailman. Kun omaksuu prosessin alusta loppuun oppii asioita, joita ei voi oppia tietokoneen ääressä istumalla. Ja niistä asioista on oikeasti hyötyä digikuvaajallekin. No kyllä mä vähän ihmettelen "harrastajaa", joka ei "tiedä mitään filmi asiata". Vähän sama, kuin sanoisin harrastaneeni pianonsoittoa mutta en osaisi lukea nuotteja.
No olen minä kakarana kaverin pimiössä kerran olut mukana ja muistan vieläkin ne kemikaalien hajut. Minua ei vain kiinosta pimiö työskentely. Harkitsen vakavasti palkkikameran ostoa maisema kuvaukseen ja silläkin meinaan tettää kuvat diaksi ja scannata koneelle. Harastan myöskin laskettelua ja minua ei kiinosta mikä on paras pitovoide murtomaahiihdossa.
Tuota vertausta paremmaksi tuskin kukaan laittaa, tämä ja vastaavia pitäisi taltioida johonkin turkkila
Ei kun tossa on POKKARIkuvaaja ottamassa hääkuvaa. Oltiin samaan aikaan tuolla alapuolella juomassa kaljaa ja jauhamassa paskaa turkuporukalla.
Mutta liikunnanharrastajana sinun on tarpeellista osata oikea punttitekniikka salilla, vaikka et painonnostaja olisikaan.
Paras. ... voi tehdä värit velvia-actionilla ja säätää valotusta neljä aukkoa pinemmäksi, niin ei ole ongelmaa.
No revi tästä minulla oli 66 musse ja laitatin sen kokonaan. En kuitenkaan ollut harrastaja ne käynyt näyttelyissä tai tapaamisissa, ajoin vain ja siitä lähti kiva ääni kun 300hp lauloi. No kyllästyin siihen ja vaihdoin sen mootorikelkaan voitolla
Joku sentään tajus mun pointin Tinttara, entisen jenkkiharrastajan nykyinen vaimo Muoks: Olenhan mäkin räpsinyt jo 10-vuotiaana kuvia isän vanhalla kameralla, jossa piti osata säätää tarkennus objektiivista ja katsoa, että valotusmittarin nuoli ei mene punaiselle alueelle. Filmit vein lähimpään K-kauppaan ja hain valmiit kuvat seuraavalla kauppareissulla. Harrastamista?