Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Vasureiden kamerat?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Tero Leponiemi, 26 Helmikuu 2006.

1. Tero Leponiemi

Tero Leponiemi Member

285
    0
    16
    Onko niitä? Kaikkeahan tehdään virvelinkeloista saksiin vasenkätisille, mutta tuntuu, että kamerat ovat oikeastaan "vain" oikeakätisille. Yhden esimerkin löysin nopealla googlauksella ( http://www.fuji.fi/kamerat/kompaktikamerat/tuote.html?id=210&Zoom Date F2.8 ), mutta ei sekään nyt varsinaisesti ole vasurikamera. Tämä tuli vain mieleen kun löysin tuossa minun, "oikeakätisen", unelma kameran käteen sopivuudeltaan. Jäin siinä sitten vain miettimään, että miten on mahtanut olla vasureiden kohtalo kameroiden historian saatossa. Tietäneekö kukaan?

2. Kaiketi puolikinokone Yashica Samuraita sai myös peilikuvana, olisiko ollut 80-luvun puoliväliä. Kameran muotoilu oli myös maukas, taisi muistuttaa pientä leffakameraa.

T. Kerkko.

3. Jan

Jan Member

825
    0
    16
    Alpan rullafilmikamera tais olla suht symmetrinen, tai palikat sai ainakin siirrettyä toiselle puolelle
    jos en väärin muista. Se on kyllä hieno kamera, jos vain olisi rahaa... ;)

4. Jan

Jan Member

825
    0
    16
  5. Tero Leponiemi

Tero Leponiemi Member

285
    0
    16
    Mutta jännää, että esim. Canon tai Nikon ei ole uusissa rungoissaan tuonut vasurimalleja markkinoille.

6. jj

jj Member

310
    1
    16
    Minä olen aina pitänyt Rollei 35:ttä jossain määrin vasenkätisenä kamerana, vaikka laukaisunappi onkin oikean käden puolella...

7. Jan

Jan Member

825
    0
    16
    Joillakin on esim mittaetsimillä tapana kuvata ylösalaisin varsinkin jos on vasensilmäinen :)

8. Kuullostaa kätevältä?

T. Kerkko.