Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kuvanlaatu D800 nokalla

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Helenius82, 11 Helmikuu 2016.

    Tervehdys!

    Olen ostamassa  Nikonin 70-200mm

    vertailussa on:

    NIKKOR AF-S 70-200/4G ED VR joko uusi tai käytetty

    tästä on lukenut oikeastaan ainoastaan pelkkää hyvää!

    sekä vanhempi malli

    Nikon 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR NIKKOR käytettynä

    uutta 2.8g vr2 ei ole varaa tällä hetkellä joten jätetään siitä keskustelut pois. tai jos joku haluaa myydä edullisesti niin mikä ettei.

    Riittääkö vanhemman mallin tekniikka D800 nokalle? luin jostakin foorumista että kyseinen objektiivi sopii croppi kennoiselle muttei ff!
    tulisi 24-70 rinnalle.
     
  1. Mika85

    Mika85 Active Member

    1 227
    21
    38
    Vs: Kuvanlaatu D800 nokalla

    Minä kyllä kuvailen tolla 70-200/2.8 ykkösellä ihan onnellisena, täydellä aukolla vielä suurimman osan ajasta ja FF kennolla. Mulla on kyllä D750, ei D800. Nurkkiin pukkaa joskus vinjettiä isoll aukolla mutta muuten ei mun käytössä ole ollut valittamista. Keskeltä terävä koko ajan. Eikä tuo vinjetointikaan nyt niin haittaa.

    Molemmat on hyviä pelejä, f/4 varmaan terävämpi jos piipataan pikseliä ja pienempi toki, mutta ite pidän tota f/2.8 valovoimaa ja sen tuomaa kapeempaa syväterävyyttä enemmän vaikuttavina tekijöinä. f/4 mallissa parempi vakaaja myöskin. Ei ole kun 2000px leveää kuvaa käsillä nyt, mutta voin minä laittaa isompaakin esille, kun kotiin pääsen
     
  2. Vs: Kuvanlaatu D800 nokalla


    No terävyys toki jonkin verran vaikuttaa kuviin mutta jos saa edullisesti tuon 1version niin siihen päädyn. ei ne pikselit niin suuri asia ole. saa sillä kuitenkin kuvattua aluksi niinkauan kuin malttaa odotelle uutuuksia tulevan.. jos niitä nyt on tulossa. vaikka kuvat D800 on isoja niin harvoin tulee täyttä kokoa laitettua mihinkään vaan rajauksella mennään lähes aina kun kuvaan. Tuo 2.8 vr1 valovoima on toki hyvä ja häissä kuvaamisessa kun nuo kirkot tuppaa olla aika pimeitä ja synkkiä :)  Jos viittit laittaa muutaman kuvan ja jos muotokuvia löytyy nin aina parempi :) kiitoksia
     
  3. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
  4. Mika85

    Mika85 Active Member

    1 227
    21
    38
    Vs: Kuvanlaatu D800 nokalla

    Häissä se on mullakin käytössä ja koiraobjektiivina ihan ykkönen. Pistä YV:llä sähköposti jos haluat nähdä hääkuvia, en kehtaa tähän laittaa. Omia koirakuvia sunmuita voin tähän pistää.
     
  5. Vs: Kuvanlaatu D800 nokalla

    Onko 3rd party vehkeet pois suljettuja? Tamronin 70-200 VC on noita terävämpi (ainakin DxoMarkin mukaan, mutta myös muualta lukenut että ainakin reunoilla on) ja VC on tehokkaampi.
     
  6. Vs: Kuvanlaatu D800 nokalla

    Joo Nikonia ajattelin pelkästään.  En tosin ole kokeillut Tamronia mutta sigman vastaavaan en koske.
     
  7. Vs: Kuvanlaatu D800 nokalla

    http://samihelenius.kuvat.fi/

    tuolla kuvia ja kaikki kuvat on otettu nikon 24-70mm f/2.8G ED ja nyt kaipaan jo telezoomia. Eikä nuo nyt kovin kummoisia otoksia ole
     
  8. Vs: Kuvanlaatu D800 nokalla

    Hei!

    Olen käyttänyt f/2,8 VRII -zoomia ja siirtynyt f/4 -malliin. Perusteluina
    - kuvanlaatu yhtä hyvä
    - paljon pienempi ja kevyempi
    - lähikuvausetäisyyksillä f/2,8 suurennussuhde pienenee ihan liikaa    kun taas f/4:ssä se on niin kuin pitääkin.

    Tuo viimeinen kohta on todella merkitsevä jos haluaa tehdä tiukkoja rajauksia. F/2,8 - zoomin kuvakulma ei lähietäisyydellä 200 mm asetuksella todellakaan vastaa 200 -millistä vaan ennemmin 135:ttä.
     
  9. Mika85

    Mika85 Active Member

    1 227
    21
    38
    Vs: Kuvanlaatu D800 nokalla

    Noinhan se kakkosmallissa taitaa olla. Ykkönen on parempi siinä.
     
  10. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Kuvanlaatu D800 nokalla

    Ja f/4 on täysin ongelmaton - tässäkin suhteessa.

    Moni ei sitä tiedä, mutta 70-200mm/4 on yksi Nikonin parhaiten onnistuneista objektiiveista ja ehdoton f/4 sarjan kunkku. Suosittelen lämpimästi.
     
  11. Mika85

    Mika85 Active Member

    1 227
    21
    38
    Vs: Kuvanlaatu D800 nokalla

    No joo mutta f/4.. Ei mihinkään.