Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kuvankäsittely ohjelma raw kuville(d 700)

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Kimo, 11 Lokakuu 2016.

1. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Vs: Kuvankäsittely ohjelma raw kuville(d 700)

Jep, itse opettelin youtubesta opetusvideoilta. Hyvin onnistui, oli hyvä opettajakin, en tosin muista enää kuka :)

2. jyrkialanen

jyrkialanen Member

388
    2
    18
    Vs: Kuvankäsittely ohjelma raw kuville(d 700)

Kannattaa tsekata myös Capture one. Itse vaihdoin Lightroomista Capture one prohon (for Sony) viime keväänä testattuani softan demoa kahden viikon ajan. Olen käyttänyt Lightroomia lähes alusta saakka, mutta en ole saanut sillä koskaan niin hyvää jälkeä aikaiseksi kuin nyt Capture onella -ja tarkoitan tällä siis raw-konversiota perussäätöineen. Capture onen käyttöliittymä ei ehkä ole niin helposti lähestyttävä kuin LR:n, mutta omassa käytössäni kuvanlaatu ajaa tuon asian ohi. Sitä paitsi kaikkeen tottuu.

Myös jatkokäsittely fotarissa tai muussa ulkopuolisessa softassa onnistuu yhtä helposti kuin Lightroomillakin. Lightroomia käytän tällä hetkellä ainoastaan valmiin kuvan tulostamiseen. Toki fotari hoitaisi homman yhtä lailla, mutta olen alusta saakka tehnyt kaikki printtini Lightroomin kautta enkä halua luopua kaikesta vanhasta totustusta kerralla:)