Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Photari CS5 ja info-ongelma

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Kasimir, 19 Marraskuu 2012.

1. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    548
    113
    Vakokuvakeskuksen koneessa on CS5. Adminin puolella ohjelma toimii ok, mutta käyttäjien puolella info näyttää RGB 16-bittisiä lukuja 0-32768. Miten tuo saadaan takaisin normaaliin 8-bittiseen tilaan, jotta luvut olisivat ihmisille helpommin ymmärrettäviä ( 0-255) ?

Kun olen tuolla se atk-vastaava, niin tietysti ihmiset kysyvät tuota minulta, enkä osaa vastata.

Kapa

2. Vs: Photari CS5 ja info-ongelma

Siis pipetin info? Ihan sitä arvoa tai vieressä olevaa piepettiä räpläämällä hiiren jollain napilla siitä sai vaihtoehtoja esiin.
    Onneksi tällä työmaalla ei ole kenelläkään CS5 tai vastaavia ohjelmia. Minulle tulisi vastaavia ongelmia :)

3. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: Photari CS5 ja info-ongelma

Siis klikkaat INFO-ikkunassa olevaa pipettiä hiiren oikealla näppäimellä, aukeavan valikon lopusta voit valita 8, 16 tai 32 -bit.

EDIT: täsmennetty ilmaisua.

4. RB

RB Well-Known Member

9 459
    1 289
    113

Jep.

Toimii CS6 & piirtopöydälläkin.

Aina oppii lisää.

5. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    548
    113

Kiitos vihjeistä, mutta kun:

- Mites sitä arvoa räplätään hiiren näppäimillä, kun kuvasta viedään pipetti/kursori sinne infoon, niin eihän se näytä mitään? Eikä tapahdu mitään.
    - Pipettiä kun klikkaa hiiren oikealla näppäimellä, valikosta tulee Eyedropper Tool, Color Sampler Tool, Ruler Tool ja Note Tool. Ei muuta.

Olenko taas aivan pihalla? Olen.
    Kyseessä Windows 7, ei Mäkki.

kapa

No voihan vee. Nythän mä sen vasta tajusin. Olen tosi idiootti. Homma hallussa. Pitää hankkia uudet lasit, että näkee noin pienen nuolen siinä pipetin alla/vieressä.