No niin. Milläs laukkulaiset varmistelee kuvansa? Mulla nyt semmonen ongelma että tekisi mieli vielä yksi kerros lisätä varmuutta ja käräyttää DVD-satsi tuosta koneella lymyilevästä kuvakasasta, muualle vietäväksi. Mikähän ohjelma siihen olisi kätsä, mielellään niin ettei tarviis juuri muuta kuin kaataa ohjelmaan kansiot ja syötellä levyjä koneeseen. Eli ohjelma itte osais jaotella levyn kokoisiin satseihin kansiot ja tiedostot.
Vs: Varmuuskopiot, nuo digiajan äpärälapset. http://kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=2
Vs: Varmuuskopiot, nuo digiajan äpärälapset. Jokainen kuvistaan huolelta kantava säilyttää tietysti diastaan kaksoiskappaleen pankkiholvissa. ;-) Kotona voi sattua vesivahinko, tulipalo tai rosvo voi viedä kaiken omaisuuden. Taitaa olla digiaikana varmistukset yhtä hyvällä tasolla?
Vs: Varmuuskopiot, nuo digiajan äpärälapset. Ulkoiselle USB2/Firewire-levylle, joka tavallisesti ei ole käytössä, lisäksi CD- tai DVD-levyille poltto. Ikävä kyllä kaikki mediat on nykyään samassa osoittessa kuin itse konekin. Mac OS X:n tiedostonhallinnalla vaan. Linuxissa monet kai suosivat k3b:tä, itse olen käryttänyt perinteiseen malliin mkisofs ja cdrecord komentoriviohjelmilla, joskus muistaakseni dvd:eitä poltin growisofs-ohjelmalla.
Vs: Varmuuskopiot, nuo digiajan äpärälapset. Diat ja negat on yhdessä kaapissa ihan rosmojen, vesivahingon ja tulipalon tyrkkynä, mutta digikuvia olen yrittänyt pelastaa eri paikkoihin. On DVD-levyillä, CD-levyillä, koneella ja ulkoisilla kovoilla. Yhden ulkoisen kovon olen kiikuttanut vielä varmuuden vuoksi mummolaan. Joka päivä en tietty sinne saa muutoksia tehtyä, mutta jos vaikka kerran puoleen vuoteen vetää muutaman vähän arvokkaammaksi koettua juttua talteen eri osoitteeseen, niin tuntuu aika turvalliselta.
Vs: Varmuuskopiot, nuo digiajan äpärälapset. Raakakuvat DVD:llä ja ulkoisella kiintolevyllä, käsitellyt kuvat päätyy loppujenlopuksi CD:lle ja DVD:lle. Siis kaikki kuvat millä on ollut todellista käyttöä ovat loppujenlopuksi 4:llä eri medialla.
Vs: Varmuuskopiot, nuo digiajan äpärälapset. Varsinainen käyttövarasto (kaikki kuvat) yhdellä levyllä. Tämä peilataan kerran vuorokaudessa ulkoiselle USB kovalevylle. Raakakuvat lisäksi peilataan yhdelle sisäiselle levylle ja muokatut toiselle. Käytössä siis yhteensä neljä fyysistä mediaa ja kaikki kuvat tallessa kolmella levyllä. Tämä kaikki tapahtuu ajastetusti ihan ilman omaa panosta. En jaksa enää polttaa kuvia millekään DVD:lle, jossa ne siis olisivat neljänteen kertaan. Kun ne DVD:t olisivat kuitenkin tuossa viereisessä kaapissa, niin tulipalo tms. tuhoaisi sitten nekin. Kolmen kiintolevyn yhtäaikainen (joista yksi ulkoinen) rikkoutuminen on niin harvinaista, että en jaksa murehtia asiasta liikaa.