Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kuvakirjat (2017)

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana motris, 30 Syyskuu 2017.

  1. motris

    motris Well-Known Member

    4 708
    703
    113
    Ajattelin herätellä keskustelua kuvakirjoista.

    Itselläni kokemusta Kuvatkirjaksi.fi ja Ifolorin kuvakirjoista.

    Aikoinaan teetin kuvatkirjaksi.fi -palvelun kautta "Personal" ja "Basic" kirjoja. Niihin olin tosi tyytyväinen. Nyt joku aika sitten tilasin Ifolorin "Deluxe" kirjoja pari kappaletta. Hinnaltaan kun olivat edullisempia kuin nuo aikaisemmat kuvatkirjaksi. Ja myös kovakantiset tuntui hyvältä ajatukselta. Mutta. Pakko sanoa, että itse kuvasivujen laatuun olen pettynyt. Kannet on tosi hyvät, mutta sivuilla näkyy selvää tulostus-/painorantua. Onkohan tuo vika vai ominaisuus?

    Mitä kokemuksia ja ehdotuksia muilla on kuvakirjojen suhteen? Blurbia olen ajatellut; onko hyviä ja toimitus toimii? Onko muita varteenotettavia kuin kuvatkirjaksi, ifolor ja blurb? Kuvatkirjaksi kääntyisin, mutta hinnat tuntuu aika suolaisilta just nyt.
     
  2. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Joskus teetin saksalaisella Fotobuch.de -firmalla. Ei moittimista laadusta. Nykyisin ne harvat Blurbin kautta. Laatu myös hyvä, ja bonuksena satelee mukavia tarjouksia aika-ajoin, parhaimmillaan 40% alennuksia. Blurbiin voi laittaa myös myyntiin omia opuksia. Kotimaisista ei kokemusta.

    Kapa
     
  3. motris

    motris Well-Known Member

    4 708
    703
    113
    Joo, Fotobuchia muistelisin täällä joskus suositellun.

    Blurbiin joskus aikoinaan rekisteröidyin, ja hyviä tarjouksia sieltä tosiaan tulee edelleen. Mulla ehkä kynnyksenä sieltä tilaamiseen oli ja on ollut vaihtoehtojen suuri määrä koko prosessissa. Ja nyt kun Kapa mainitsit, niin tuo että sinne voi laittaa myyntiin, ollut ehkä suurin. Lähinnä kun kotialbumimateriaalia ja sellaisia kuvia, jotka haluan nähdä "fyysisesti" tilailen, niin taisin joskus säikähtää sitä, että jos jätän vahingossa laittamatta jonkun "täpän" tilauksen yhteydessä ja kirja ilmestyykin sinne myytäväksi, vaikka tarkoitus ei niin olisikaan ollut. :D

    Ilmeisesti tuo Blurbin BookWright-sovellus on helpoin tapa? Online-sovelluksilla tehden pitäisi olla melkein valmis visio jo päässä..? Ja vastaavasti pdf:stä tilaten pitäisi olla kaikki pdf-asetukset oikein..? Itsellä kun ei MS Publisheria kummempaa taitto-ohjelmaa ole, niin vähän askarruttaa.

    Yleisesti Blurbissa hämmentää hinnoittelu kaiken muun klikkailun lisäksi. Jotenkin vaikealta tuntuu arvioida hintaa ennen kuin tuote on ostoskorissa ja tilaukseen lähdössä. Pitääkö toimitusajan suhteen kuvakirjoissa tuo noin reilun viikon toimitusaika ja onko noissa ilmoitetuissa hinnoissa VAT/ALV, ja/vai tuleeko se päälle?
     
  4. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Ei tuonne voi vahingossa laittaa kirjaansa myyntiin, vaatii hieman työtä. Euroopan hinnat sisältävät alvin ja laskurilla saa hinnan etukäteen, jos ei mieleiseksi, niin ainakin saa. Jos ei ole valtava kiire, niin tekee kirjan valmiiksi, ja tilaa, kun tarjouskoodi tulee. Ne ovat yleensä viikon parin voimassa. Viimeisin tarjous oli 40% alennus normihinnasta. Vaihtehtoja löytyy sitten useita, voi valita kansimateriaalin, sidonnan, paperin, koon...

    Tätä en tarkoita mainokseksi, vaan kommentiksi kysymyksiin. Olen ollut firmaan tyytyväinen. Varmaan kalliimpi kuin kotimaiset, mutta mielelläni satsaan laatuun.

    Kapa