Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

silta.

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana riobravo, 4 Lokakuu 2005.

Palautetta kiitos :)

1. Eipä ole oikein mitään positiivista sanottavaa näin aamutuimaan. Melkoisen muovinen ja suttuinen yleisvaikutelma, ei oikein terävää kohtaa missään. Kuva kaatuu vasempaa, valolähteet tähtimäisiä ja värit oudon epäluonnollisia.

Miten sitten tästä olisi saanut paremman? Lyhyempi valotusaika, epäilen että jalusta on värähdellyt (tai sitten neatimagella pehmitetty kuvaa liikaa). Isompi aukko ettei tule noita tähtiä ja heijastusten välttämiseksi se UV-suodin pois kun yöllä kuvataan. Kuva katuvalojen suhteen suoraan ja maltillisemmin värien korostusta.

Mielenkiintoinen kuvauskohde sinänsä. Minua henk.koht. kiinnostaa valaistujen rakennelmien yökuvaus, niistä saa aivan erinäköisiä kun päivänvalossa.

2. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Minusta nuo taas sopivat tähän kuvaan. Vasemmalle kaatuminen on kyllä havaittavissa, pientä suoristelua siis kaipaisi minunkin mielestäni. Sommittelun osalta on kyllä ihan nätti otos, mistähän päin suomea tällaisia siltoja löytyy?

3. Toi on ameriikkaa jos joku. En tiedä haettiinko tätä, mutta jos näin niin onnistunut otos muiden mielipiteistä huolimatta.

4. Toinen siisti öinen siltakuvatus. Pikkasen saisi kallistaa oikealle, nyt kaatuu katsoja sillan mukana. Värimaailma outo, mutta ei kuitenkaan pilaa kuvaa. Sillan kaarto saatu upeasti leikkaamaan kuvaan. Vesi ei nätä vedeltä, vaan joltain asfaltilta tms. Ei huono juttu, tekee kuvasta absurdin; miksi joku pystyttäisi sillan tasamaalle. Ihan asiallinen kuva.

5. Jyväskylä-klisee jos mikä, paikalliselle tuttu juttu. No, olen mä nähnyt paljon surkeempiakin versioita tästä. Värimaailma tökkää mulla, sais olla sitä sinistä valoo enemmän.