Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kuvaaminen vihreää taustaa vasten

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana teemupii, 28 Toukokuu 2005.

    Onko kukaan kuvannu vihreää taustaa vasten ja vaihtanut taustan koneella? Elokuvissahan tätä käytetään yleisesti, mutta valokuvauksessa ilmeisesti vähemmän. Mistäköhän tuollaisia kirkkaan vihreitä taustoja on saatavilla? Ne ilmeisesti valaistaan takaa, joten taakse tarvitaan tasainen valonlähde?
     
  1. Minä olen kuvannut sinistä taustaa vasten. Ostin kaistaleen kangaskaupan loppuunmyynnistä, halpaa oli. Se on helppo sitten poistaa photoshopissa ja heittää kohde haluamansa taustan päälle.
     
  2. Pitäs vielä löytää kannatin tuollaselle kankaalle, kun olisi tarkoitus kokeilla henkilökuvauksessa. Löytyyköhän Biltemasta mitään tähän käyviä telineitä?
     
  3. Ja eikun putkikauppaan ja vääntämään telinettä keittiönpöydällä, kyllä se siitä.. :)
     
  4. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    590
    2
    18
    Minä olen vain yksinkertaisesti polttanut taustan puhki.
     
  5. Bilteman raksavalojen varret on 180cm, joten niiden päihin pitäs laittaa jotkut jatkokappaleet ja päälle keskipuomi.
     
  6. Joko niitä on hyllyssä? Viimeksi kun poikkesin niin oli loppu kaikki.
     
  7. Eipä oo tullu vähään aikaa käytyä, mutta tuskin nuo sentään kokonaan on loppunu.