Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kuvaajan autokalusto

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana markkujuha, 15 Joulukuu 2013.

Vs: Kuvaajan autokalusto

Ehkä ;-) Jätin Toyotan ruosteet, Mersun takapenkin veden, Bemarin vaarallisen takavedon, Volkkarin nykimisen, Fiatin katkeavat etujouset prioriteeteissä tuon taakse. Jotain oli valittava ;-D

1. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38

Mielenkiintoista, että suuri osa aiheen keskustelusta koskee kulutusta ja lisälämmittimiä.
    Moottorit on menneet pienemmiksi elvätkä jaksa lämmittää koppia. Tiukat moottorit hiehoine ruiskuineen säästää bensaa ja antaa pienet hiilidioksiidiarvot mutta joku tutkimus paljasti, että pienhiukkaspäästöt voivat olla monikymmenkertaiset vanhempiin tekniikkoihin nähden. Ojasta syvään allikkoon!
    90-luvun jenkit on just sopivan lämpimiä. Joka kelillä lähtee käyntiin ilman eri lämmittimiä ja kohta hönkivät kuumaa sisään. Kolme -neljälitraiset moottorit jaksaa kivasti vedellä hevostraileria. Kulutus? Aina tankillinen sinne menee Teboililla.

Jos lakkaan köyhtymästä ja alan maisemiin keskittyä niin auton katolle pitää päästä panemaan jalustaa pystyyn. Tai sitten A-tikakset on oltava katolla. Halvempana vaihtoehtona. Nyt ei ole maisemakuvauksen aika eikä aikaa. Sitten eläkkeellä.
    Kerran koneilin paria yötä ja 300 km:n ajoa heinähelteillä. Ei koskaan enää.

2. kurki

kurki

237
    0
    0

Polttoainekulu on eräs osa auton kuluista. Merkittävin taitaa olla arvon alenema. Se on kuitenkin tuhansia euroja vuositasolla, joten kylmässä autossa on turha kärvistellä. Antaa bensan palaa, niin lämpöä riittää kaikille mukana matkustaville.
    Ja tienaahan siinä samalla Urpilainenkin, joka on vollottanut pitkään heikosta taloudesta ja samalla uhkaillut kansalaisia erilaisilla leikkauksilla.

3. Dr.Jalopeno

Dr.Jalopeno Well-Known Member

1 536
    351
    83

Pääseekö uudella autolla halvemmalla kun mitä oon nykyisellä ajanut? Maksoi joku 5500€ kun ostin. Ollu 3,5v ja sinä aikana oon ajanu noin 130tkm eikä ole tielle jättänyt. Rempat maksanu joku 400€ sinä aikana. Tosin vasta 300tkm mittarissa, eli siitä kestosta ei vielä paljoa tiedä. Talvikelissä kuluttaa yli 7 l satasella. Kesällä menee kuuden pintaa. Liikennevakuutus vuodessa joku 130e
    Arvo ei voi oikeestaan enää pudota, kun ei sitä ole ollutkaan. Itseasiassa mitä oon tolla kilometrikorvauksiin oikeuttavia työ / koulutusreissuja ajanut niin toi on maksanu itsensä takas jo aikoja sitten.

En varmaan koskaan malta säästää niin paljon että jonkun kalliin auton vois ostaa. Ennemmin sijoitan nekin kuvauskalustoon, matkusteluun ja fillareihin :)

4. Vs: Kuvaajan autokalusto

Ei uusi auto tietenkään rahaa säästä, mutta siinä maksetaan varmuudesta ja mukavuudesta: säästetään hermoja. Nyt on tosin näissä tapahtunut käännettä; uusi on harvoin varma auto. Mutta tuossa 15 vuotta sitten piti paikkansa vielä ;-)

5. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Päätit sitten ottaa Citikan, että saa nuo kaikki samassa paketissa? Jos sulla on OBDII-palikka, niin voit ladata netistä Scantoolin, jossa on mahdollista lukea muutakin kuin viimeisin vikakoodi.

6. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Webasto/ eber asennettuna kaukosäädöllä vai joku muovinen lelujärkkäri,siinä kysymys ? Kumman valitsen? Hieno olisi lämmin auto kahvipöydästä ladattuna mutta hieno olisi tikijärkkäri jolla voi kuvata valokuvia.Edit kit linssi unohtui.

7. Vs: Kuvaajan autokalusto

Saavat huollossa katsoa kun ei se mitään maksa.

8. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Olen aivan varma, että tässä ketjussa haukutut webasto/eberit parantavat myös auton luotettavuutta. Pysyy auto ja moottori paitsi lämpimänä niin kuivempana.

Nykyaitoissa kun on se probleemi, että tekniikka on muuttunut monimutkaisemmaksi sitten Volvo Amazonin. Sähkö ei tykkää kylmästä. Mitä ihmeellisempiä ilmiöitä voi sattua kun elektroniikka temppuilee.

9. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Ei niitä ihan suotta yleensä haukuta. Kyllä niitä helposti pääsee harrastamaan parin vuoden käytön jälkeen. Riippuu vähän miten se on kytketty, mitä se tekee.

10. Vs: Kuvaajan autokalusto

Kävin utelemassa josko auton tiellejättämispyrkimistä voisi tutkia. "Joo, mutta jonoa rittää, nythän on pakkaskeliä" ;-)

11. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Puhutko nyt autoista vai webastoista?

No oikeastaan aivan sama. Faktahan on, etteivät useimmat meistä tee autolleen muuta kuin korkeintaan lisäävät pissapoikaan nestettä. Itse varmaan osaisin jos olisi innostusta, mutta totta puhuen en ole autoissa juuri muusta kiinnostunut, että pääsen perille turvallisesti, mukavasti ja järjellisin kustannuksin.

12. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ihan kuin minun puheenvuoroni.
    Ethän pahastu, jos sanon, että olemme autojen suhteen tylsintä mahdollista porukkaa :)

13. Vs: Kuvaajan autokalusto

Aikansa kutakin; kyllä mua auto kaksikymppisenä kiinnosti, ja jopa semmoisen ajaminenkin...

14. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

En :) Oikeastaan olen tyytyväinen. Jännitys elämään pitää hakea muista asioista.

15. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Takatuuppari on, hyvin menee vaikka vähän enemmän lumisella tiellä ;)

16. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Kyllä,jännittää minkä kamerauutuuden näemme tällä viikolla.

17. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Täällä tuntuu moni olevan täpinöissään siitä uudesta Fujin kamerasta, mutta oikeastaan enempi kyttään yhtä tarjousta.

18. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Jonkinlaista taantumaa.... jo muinaiset roomalaiset liikkuivat nelivedolla.

Minun ensimmäisiä työpaikkojani oli haravakoneen kuljettajan toimi kesällä -62.  Siinäkin oli neliveto.

19. Vs: Kuvaajan autokalusto

Samaa mieltä. Mulla oli pitkään perusmersu. Ei jäänyt mihinkään kiinni. Varmaankin sopivasti painoa.