Vs: Kuvaajan autokalusto Meinasit ajaa seitsemääkymppiä? Minulla on taloudellisuus-Passat ja kyllä sekin muutaman desin yli 4l satasella hörppää vaikka ajaa vakkarilla tasaista talvinopeutta.
Vs: Kuvaajan autokalusto Meidän kevytSitikka syö kympin pintaan, kun kiltisti ajeloo. Ja jos lähtee käyntiin...tohon jäi tänään ;-)
Vs: Kuvaajan autokalusto Saa nähdä millon se autokuume iskee. Tosin mun nykyisillä alle 40 000km / vuosi kilsoilla ei ole oikein järkevää kovin kallista munanjatketta hankkia. Tosin eipä ollut kunnon autoa sillonkaan kun ajelin yli 50tkm / v. Matkatkin aika lyhyitä nykyään mitä ajelen. Omilla kylillä 80-100 km pätkää, Lpr-HKi, Lpr-Tre jne pikkupätkiä. Pohjoiseen nykyään aika harvoin ja muutkin ajot vaan täällä pohjoismaissa. Vielä harvemmin tuolla Ryssän puolella. Itseasiassa nykyinen Opeli ei ole ollut koskaan yli 2000km päässä kotonta...
Vs: Kuvaajan autokalusto Ei kaikkea voi seikä pidä mitata rahalla. Autona 535 farkkudieseli, joka kulkee juuri kuten haluan kaikkialle minne haluan. Mukaan mahtuu kevuyesti kuvauskalusto ja tarvittaessa koira ja perhe. Paras mitä olen 40 korttivuoteni aikana ajanut.
Vs: Kuvaajan autokalusto Ei todellakaan, ainakaan jos sitä ei ole. Mikä merkki? Meidän sitikaan mahtuu 7 ihmistä ja kuusi kissaa, tai vaihtoehtoisesti kaksi ihmistä leiriytymään ja nukkumaan täydellä vuodepituudella viikkotolkulla.
Vs: Kuvaajan autokalusto Herranjestas. Ja tämä siis korotetulla Octavialla jossa on vielä nelivetokin vauhtia hidastamassa? Samalla moottori varustettu farmasi-Passat ei millään mene 4L/100km kulutuksella - paitsi ehkä niin, että kulutuslukema pyöristetään täysiksi litroiksi. Joku 4.2-43L on jo realistista. Ehkä tässä on myös kyse sinun tapauksessasi?
Vs: Kuvaajan autokalusto 6 kissaa tarkoittaa että urean tuoksu laittaa jo vedet juoksemaan silmissä Onko oikeesti 6 kissaa?
Vs: Kuvaajan autokalusto Meitsin Passatilla naftaa palaa rapiat 7,5 litraa satasella, mutta vastaavasti hukkalämpöä riittää sen verran, että pakkasilla lämmityslaitteesta tulee nippa nappa enemmän kuin se kuuluisa lehmänhenkäys. Eikä näissä vanhemmissa tarvitse laskea polttoainekuluihin sitä vajaan sadan tonnin välein vaihdettavaa kolmen tuhannen euron partikkelisuodatinta
Vs: Kuvaajan autokalusto Mielenkiintoista kuulla kokemuksia. Tuo voisi olla hyvä vaihtoehto. Tosin km-määrät laskivat juuri radikaalisti. Talossa on 3 vuotta / 100 000 km ajettu Golf Variant 2 litran TSi (vai mikä se nyt on) moottorilla. Moottoritienopeuksilla 1800 kierr/min 5 tai 6 vaihteella 3,7- 4,2 l satasella. Aika vaihtaa kohta puoleen tai ajaa loppuun.
Vs: Kuvaajan autokalusto Voisin kuvitella että kyseessä on tämä aina parjattu (kuskien osalta) BMW, itsellä on vuoden 2006 530 farkkudieseli ja olen ollut siihen tyytyväisempi kuin kahteen edelliseen V70 Volvoon. Tasan kerran olen jäänyt sillä kiinni lumeen, sekin oli kerta kun joku oli kasannut ylämäkeen omalta pihaltaan lumet kotitiellämme. Kitkat alla ja madallettu alusta (tehtaalla). Tilava, on mahtunut kamat mukaan aina.
Vs: Kuvaajan autokalusto Onko muuten takapotku? Itselläkin madallettu alusta autossa(A4) ,ei tarvii paljon lähtee mökkiteille No ei kyllä ole mökkiäkään..
Vs: Kuvaajan autokalusto Mä en käy näyttelyissä, joten en ole kyydissä ollut, että e ota tuoksuun kantaa. On kahdeksankin kissaa ollut. Autoon kootaan katteja ja omistajia toki useammasta perheestä. Ihan kuten kalareissuilla äijää... Meillä kotoa on viisi parhaillaan. Piti olla neljä, mutta sattuneesta syystä: sydänsivuäänen vuoksi ei ole paljoa pentua markkinoitu. Ja juu: ei haise. Paljolti, koska kaikki tyttöjä. Ne on pojat, jotka kusee ohi ;-) No joo, merkkaa, eikä sekään ole kusta, vaan rauhassmäidää. Ei silti herkkuva ;-}
Vs: Kuvaajan autokalusto Webasto/eber on kyllä niin kätevä,kun siihen on tottunu niin vaikea kuvitella seuraavaa autoa ilman sitä,mielummin kaukosäädöllä.Toki toimeen tulee lohkolämmittimelläkin.
Vs: Kuvaajan autokalusto Mun pikku-Transiitin Eberi on vähän epäkunnossa, kun se ei lämitä kylmää moottoria mutta moottorin käydessä hönkii lisälämpöä. Tavaratilassa on 4 kW lämmitin jolla saa kopin ja tavaratilan mukavasti lämpiämään, pois en antaisi.
Vs: Kuvaajan autokalusto Tulee toimeen, mutta reissussa sattuu välillä tilanteita jolloin ei saa parkkeerattua autoa töpselin viereen. -25C ja diesel ei ole hyvä yhdistelmä. Ja toki myös mukavuus on tärkeä seikka.
Vs: Kuvaajan autokalusto Aikoinaan nuo olivat kuuluisia hintansa lisäksi, epäluotettavuudestaan ja akuntyhjentävästä vaikutuksestaan, mutta ne lienevät wanhaa aikaa?
Vs: Kuvaajan autokalusto Ai niin, sitten se kolmen neljän vuoden välein vaihdettava Webastokin vielä, joka vetää akun tyhjäksi parkissa
Vs: Kuvaajan autokalusto Oikeastaan webasto ei vie akkua tyhjemmäksi kuin nimeksi,puhallus överiksi säädettynä saattaa tehdä hallaa.Lisäksi ainakin eber tunnistaa akun kapasiteetin ja puhallus joko lakkaa tai sammuu hädän tullessa.