Vs: Kuun kimallus Jonkin verran olisi saanut tummentaa, jotta näyttäisi yöltä. Paitsi, jos ei ole tarkoituskaan antaa yövaikutelmaa, mihin saate viittaa.
Vs: Kuun kimallus Jaa-a, pitäisikö sitä oikeen prikkaamaan. Sinänsä ajattelin jo tuota prikkaamista (enkä vain tämän kuvan kohdalla). Kuitenkin menetelmä on jäänyt vähän avoimeksi. Vedoksessa prikkaus näkyy yleensä etenkin viistosta katsottaessa koska prikkausväri kuitenkin heijastaa valoa erilailla kuin itse vedos. Negaan taas. Valkoisen piiloon prikkaus, se pitäisi tehdä jotenkin vaalentamalla/reijittämällä ko. kohtaa. Asia, johon en ole perehtynyt. Pitäisi harjoitella jollakin dummy-negalla tuota. Tummuudesta. Olen huomannut että monista kuvista tulee samaa kommenttia, onkohan mun monitorissa musta piste pielessä vai onko kysessä vain makuasia. Tämänkin kuvan aluksi meinasin laittaa selvästi vaaleampana, mutta sitten ajattelin että tummennellaan vähän.
Vs: Kuun kimallus Mutta kun olen filmijäärä niin skannaus on minulle vain filmikuvan reproamista nettiin näkyville.. A.A. onnistui aika hyvin prikkaamaan kuuluisasta Winter Sunrise, Lone Pine, 1944 -kuvastaan vuoren seinälle tehdyn suuren valkoisen LP -tekstin... Jossain kirjassa AA kirjoitti tuosta prikkauksesta enemmänkin. Näköjään asiasta on joku kirjoittanut nettiinkin: http://focusonphotography.blogspot.com/2008/07/ansel-adams-and-lone-pine-photograph.html