Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Vietin joskus Salernossa (seuraava lahti Napolista etelään) työasioissa yhteensä useita viikkoja, jolloin heidän ruokatapansa tulivat jossain määrin tutuiksi. Mä en kutsuisi "italialaista keittiötä" elegantiksi vaikkakin pitsan takia kylläkin erottuvaksi. Salernossa oli siihen aikaan kaksi Mäkkiä - tuli vierailtua useampi kerta niiden ilmastoinnin takia, mutta myös saadakseni hyvää ruokaa). Lounaalla tuli käytyä isäntien kanssa ja aika usein he söivät itsekin pitsan. Mieleen jäi isäntä, joka usein tilasi pitsan, jonka täytteenä oli simpukoita kuorineen. Ei muuta. Tai niin - erikseen oli salaattia. Siinä kuumuudessa ei muuten voinut syödä paljon (ei olis tullut iltapäivän hommista mitään), eikä pitsatkaan olleet jättiläisiä. Minä halusin erään kerran vaihtelua ja yritin tilata jauhelihapitsan. Siitähän nousi kauhea poru ja koko pöytä polotti yhteen ääneen). Ei semmoista kuulemma ole eikä voi tehdä ja lähellä oli suorastaan kunnianloukkaus. Tarjoilijoitakin osallistui lopulta useampi kalabaliikkiin. Tuntuvat olevan hyvin tarkkoja joistain seikoista. Lopulta suostuivat tekemään mulle pitsan bolognese-kastikkeella ja halusivat nimetä sen Pizza Finlandia:ksi.
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Se on niin ihanaa kun vanhuuden katkeruus suorastaan valuu lattialle ;-)
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? En epäile makua, muta mitä eroa on, minkä kokoisina liha on, eli miksei samantien silppuna?