Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Alunperin on kai ollut kaksi tyyliä pizza napolitana ja pizza romana pohjan stailauksen ja täytemäärän mukaan, mutta täytteitä on tosiaan laitettu vähän pyttiksen tyyliin.
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Makuja on monia sanoi ....... Mutta, kuuluuko anas pizzaan, olisi aiheelisempi kysymys?
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Alkuperäinen pizza on nimen omaan pyttipannun veli, ole usean Milanon reissun perusteella kokenut pizzan monet muodot, eikä siinä aina ole ollut vain ne perinteiset, pohja, tomaattikastike ja sitten uunissa kypsyvät lisukkeet, olen syönyt usein pizzaa johon on laitettu kasviksia uunin jälkeen päälle, ja en voi valittaa.
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Mun pitsassa ei koskaan saa olla juustoa. Juusto haisee ja msistuu niin pahalle. Rucola kyllä maistuu hyvälle pitsan päällä.
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Ainakaan tuossa pitsassa ei näy salaattia: https://www.facebook.com/387019704967/videos/10154508232189968/
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? No itse asiassa, sniff,, nypi seuraavalla kerralla ne salaatit pois, jos et osaa lukea listalta mitä tilaat Kai isi ja äippä myös opetti syömään hedelmiä?
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Kyllä mää osaan listalta lukea.Ja mulla ei ole isiä ja äippää vaan mulla on faija ja mutsi. Opetti juu syömään hedelmiä mutta en tykkää niistä koska ne maistuvat pahalle sen sijaan tykkään keskikaljasta ja pizzasta. Eikä tarvitse vittuilla tai kerron Teemulle.
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Heh, muija otti juuri tuon ja tilasi päälle rucolaa ;-) Italiassahan on jo ammoisista ollut ajattelua, ettei kaikea laiteta uuniin. Pitsa saattaa olla vaikka ilmakuivattu kinkku-vetoinen, mutta se lisätään vasta uunin jälkeen pitsan päälle. Lisäksi vain n. puolet pitsoista sisältää sitä tomaattismäidää, joka on Suomessa aina pohjalla, on pitsa mikä tahansa. Lisäksi Italiassa ananas ei ole koskaan kuulunut pitsaan, eikä oregano. Ja Italiassa pitsa syödään haarukalla ja veitsellä, eikä ämerikantyyliin kuin leipä. Ja pasta syödään haarukalla, lusikka saattaa tulla koska olet turisti. Jatkakaa ;-)
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Lähinnä tuosta veitsestä ja haarukasta sen verran, että ainakin meidän tuttumme Roomassa syövät leikkaamalla veitsellä palasia, jotka syödään reunasta pitäen. Mainitsivat vielä erityisesti siitä, että veitsellä ja haarukalla syömisestä tunnistaa turistin.
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Olen myös tottunut syömään pizzan 'sektoreina' käsin. Opin olen saanut italialaisilta tuttavilta, ihan katselamalla natiivin käytöstä. Ja salaatti (rucola) sopii oikeinkin hyvin pizzan päälle. Ens viikolla taas testataan löytyykö parasta pizzaa paikanpäällä.
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Jos tarpeeksi puritaaniksi heittäytyy, niin syö vain sertifioitua pizzaa tomaatti- ja mozzarella-täytteellä. http://www.pizza.it/content/uni-pizza-c ... di-qualità"]http://www.pizza.it/content/uni-pizza-certificazione-di-qualità
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Pah, täkäläistä puritanismia olisi heittää pari Saarioisten roiskeläppää päällekkäinen ja ehdottomasti kylmänä maidon kanssa!
Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan? Heh, joo, italialaainen tapa tehdä jauhelihamoso, ragu, pitsaan tai lasagneen tms. se on ihan persiistä. Puritanismista puheenollen. Se siis tehdään kuullottamalla valkosipuli ja sipuli, maustamalla suolalla ja lisämällä jauheliha, harmaannuttamalla sekin, ja sitten vettä, tai tomaattia jos ollaankin bolognesessa. Itse pidän enemmän paistetun jauhelihan mausta kuin keitetyn. Kunnollista perunaa ei löydä mistään, jos nyt sellaista ehtii Italiassa kaipaamaan, ja sekin hyvin harvoin paistetaan; hiukan keitellään paloja öljyssä. Maustamisessa vaan ovat niin hyviä että nekin ovat hyviä. Talon viini voi myös tuottaa ravintolassa yllätyksen, se voi olla valkkarina frizzante, eli kuplivaa, punkkukin voi olla sitä, mutta onneksi harvemmin, mutta punkku on usein aivan juomakelvotonta, mutta niin halpaa että kannattaa silti koittaa. Kaupasta nyt saa ihan kelpo viiniä 1e/l, kunhan ei osta vahingossa frizzantea. Toisaalta 3e:n prosecco voi olla loistavaa kuplaa. Jos mikä Roomassa on useimmiten hyvää, on heidän oma cacio+pepe -pasta, huonohkokin on hyvää ja hyvä on ääresthyvää. Ja jäätelöhän Italiassa peittoaa valiot n. 7,34 - 1. Mutta jäätelöllekään ei kannata mennä jos paikassa ei ole ketään muuta, eikä syömään jos ei ole yhtään italianpulinaa pöydissä. Paitsi intialaiset ja kiinalaiset, niihin ei kannata mennä jos on paikallisia pöydissä ;-)