Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kuuluuko salaatti pizzaan?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana MarkoMcela, 2 Huhtikuu 2016.

Kuuluuko salaatti pizaan?

1. Kyllä.

9 ääntä
    40,9%
  2. Ei.

13 ääntä
    59,1%
  1. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113
    Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan?

Alunperin on kai ollut kaksi tyyliä pizza napolitana ja pizza romana pohjan stailauksen ja täytemäärän mukaan, mutta täytteitä on tosiaan laitettu vähän pyttiksen tyyliin.

2. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Makuja on monia sanoi .......

Mutta, kuuluuko anas pizzaan, olisi aiheelisempi kysymys?

3. markku55

markku55 Active Member

Alkuperäinen pizza on nimen omaan pyttipannun veli, ole usean Milanon reissun perusteella kokenut pizzan monet muodot, eikä siinä aina ole ollut vain ne perinteiset, pohja, tomaattikastike ja sitten uunissa kypsyvät lisukkeet, olen syönyt usein pizzaa johon on laitettu kasviksia uunin jälkeen päälle, ja en voi valittaa.

4. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 272
    47
    48

Kuuluuko banaani pihvin päälle?

5. AndyCapp

3 561
    159
    63

Mikä ettei ja runsaasti ketsuppia.

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mun pitsassa ei koskaan saa olla juustoa.
    Juusto haisee ja msistuu niin pahalle.
    Rucola kyllä maistuu hyvälle pitsan päällä.

7. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 272
    47
    48

HP-kastikettakaan unohtamatta.

8. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
  9. AndyCapp

3 561
    159
    63

No itse asiassa, sniff,, nypi seuraavalla kerralla ne salaatit pois, jos et osaa lukea listalta mitä tilaat

Kai isi ja äippä myös opetti syömään hedelmiä?

10. Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan?

Kyllä mää osaan listalta lukea.Ja mulla ei ole isiä ja äippää vaan mulla on faija ja mutsi. Opetti juu syömään hedelmiä mutta en tykkää niistä koska ne maistuvat pahalle sen sijaan tykkään keskikaljasta ja pizzasta.
    Eikä tarvitse vittuilla tai kerron Teemulle.

11. Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan?

Heh, muija otti juuri tuon ja tilasi päälle rucolaa ;-)

Italiassahan on jo ammoisista ollut ajattelua, ettei kaikea laiteta uuniin. Pitsa saattaa olla vaikka ilmakuivattu kinkku-vetoinen, mutta se lisätään vasta uunin jälkeen pitsan päälle. Lisäksi vain n. puolet pitsoista sisältää sitä tomaattismäidää, joka on Suomessa aina pohjalla, on pitsa mikä tahansa. Lisäksi Italiassa ananas ei ole koskaan kuulunut pitsaan, eikä oregano. Ja Italiassa pitsa syödään haarukalla ja veitsellä, eikä ämerikantyyliin kuin leipä.
    Ja pasta syödään haarukalla, lusikka saattaa tulla koska olet turisti.

Jatkakaa ;-)

12. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113

Lähinnä tuosta veitsestä ja haarukasta sen verran, että ainakin meidän tuttumme Roomassa syövät leikkaamalla veitsellä palasia, jotka syödään reunasta pitäen. Mainitsivat vielä erityisesti siitä, että veitsellä ja haarukalla syömisestä tunnistaa turistin.

13. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Olen myös tottunut syömään pizzan 'sektoreina' käsin. Opin olen saanut italialaisilta tuttavilta, ihan katselamalla natiivin käytöstä. Ja salaatti (rucola) sopii oikeinkin hyvin pizzan päälle. Ens viikolla taas testataan löytyykö parasta pizzaa paikanpäällä.

14. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 305
    393
    83
  15. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36
  16. Vs: Kuuluuko salaatti pizzaan?

Heh, joo, italialaainen tapa tehdä jauhelihamoso, ragu, pitsaan tai lasagneen tms. se on ihan persiistä. Puritanismista puheenollen.
    Se siis tehdään kuullottamalla valkosipuli ja sipuli, maustamalla suolalla ja lisämällä jauheliha, harmaannuttamalla sekin, ja sitten vettä, tai tomaattia jos ollaankin bolognesessa. Itse pidän enemmän paistetun jauhelihan mausta kuin keitetyn. Kunnollista perunaa ei löydä mistään, jos nyt sellaista ehtii Italiassa kaipaamaan, ja sekin hyvin harvoin paistetaan; hiukan keitellään paloja öljyssä. Maustamisessa vaan ovat niin hyviä että nekin ovat hyviä.  Talon viini voi myös tuottaa ravintolassa yllätyksen, se voi olla valkkarina frizzante, eli kuplivaa, punkkukin voi olla sitä, mutta onneksi harvemmin, mutta punkku on usein aivan juomakelvotonta, mutta niin halpaa että kannattaa silti koittaa.  Kaupasta nyt saa ihan kelpo viiniä 1e/l, kunhan ei osta vahingossa frizzantea. Toisaalta 3e:n prosecco voi olla loistavaa kuplaa.

Jos mikä Roomassa on useimmiten hyvää, on heidän oma cacio+pepe -pasta, huonohkokin on hyvää ja hyvä on ääresthyvää.
    Ja jäätelöhän Italiassa peittoaa valiot n. 7,34 - 1. Mutta jäätelöllekään ei kannata mennä jos paikassa ei ole ketään muuta, eikä syömään jos ei ole yhtään italianpulinaa pöydissä. Paitsi intialaiset ja kiinalaiset, niihin ei kannata mennä jos on paikallisia pöydissä ;-)

17. markku55

markku55 Active Member

Olet Quikero tyrmännyt kaikki muuta, mestari ainesta :D

18. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

:D

19. kebax