Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kuuba

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Havukka, 11 Syyskuu 2005.

www.kolumbus.fi/pete.havukainen --> cuba. Sieltä löytyy elokuussa tehdyn Kuuban turneen kuvasatoa. (Galleriassa on käytössä SimpleViewer ja ainakin välillä FireFoxilla on vaikeuksia näyttää sivut oikein...)

1. e-0r

e-0r

936
    0
    0
    Siis todella hienonnäköisiä kuvia, mutta tuntuu ihan kaikki kärsivän jostain hillittömistä sahalaidoista. Ihan kuin kaikki kuvat ois skaalattuja tai jotain. Todella ruman näköistä efektiä luo, mielettömiä sahalaitoja ja terävöitysartifaktien tapaista jotain.

Jotain tarvitsis todella tehdä tuolle.

EDIT: Jotain ihmeellisiä vikoja muuallakin tuolla. Esim kaikki spain-gallerian kuvat on tollaisia ihan pikkuruisia.. Sahalaitoja näkyy myös muissa kuvissa, mm. samuraitytön käsissä todella häiritsevästi, ja monissa monissa muissa.

2. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Simple skaalaa ruudun mukaan kuvan, jos niistä johtui se sahalaitaisuus?

3. Todella tyylikäs kuvasarja, varsinkin kaupunki-/maisemakuvat. Mun suosikki on "Old car". Ötökät ja linnut tai auringonlaskut lentokoneesta eivät minusta kuulu samaan joukkoon mutta kokonaisuutena upea satsi.

4. e-0r

e-0r

936
    0
    0
    Ehkä, mutta jos noin on, niin mä tekisin sitten niin että skaalaisin ne kuvat jo valmiiksi sen verran pieniksi vaikka Photoshopissa, ettei niitä tarvis lennossa skaalata kun sillon ne jää noin kamalan näköisiksi. Ne jää isompiresoluutioisille sitten vähän pieniks. :/ Voi tehä vaikka kaks galleriaa ehkä.

Mut mieluummin katon pientä kuvaa kuin tuollaista.

5. Anonymous

Anonymous Guest

Hyvä sarja, raikkaat värit. Photosigissä tais olla esillä se "Old Chevrolet"? Tykkäsin eniten em. kuvasta ja siitä lada-che kuvasta.

6. Hyvä setti. Kuuba oli juuri sellainen kuin olen sen kuvitellut olevan.

Hyviä kuvia oli muissakin gallerioissa.

7. Kiitoksia kommenteista.

Kuvat ovat 750 pikseliä leveitä tai 600 pikseliä korkeita. Kuvat ja kuvalista ei taida mahtua ruudulle jos näytön resoluutio on 1024*768, joten voi olla, että selain pienentää itse kuvia ja aiheuttaa nuo sahalaidat... Mulla ei noita sahalaitoja näy 1280*1024 resoluutiolla.

Millä selaimella kävit kuvat katsomassa? Mulla noi espanjan kuvat on myös pieniä Firefoxilla, mutta IE näyttää ne oikein. Ei oikein vakuuta tuon SimpleViewerin selaintuki, mutta en ole sitä ainakaan toistaiseksi vaihtamassa pois.

Edit: Testasin sivuja 1024*768 resolla ja kamaliltahan ne kuvat näyttivät. Mutta en enää kyllä taida jaksaa kaikkia kuvia viritellä pienempään muotoon vaan jätän kuvat tuollaisiksi... Täytynee laittaa sivuille varoitusteksti, että alle 1280*1024 reson käyttö on kiellettyä :)

Tuo sivuille jäävä tyhjä tila johtuu taas tuosta SimpleVieweristä... No, täytynee tutkiskella josko sen tilalle löytyisi parempi galleriamokkula.

8. e-0r

e-0r

936
    0
    0
    Firefox tää on, versio.. 1.0.4

Kyllä mun ruudulle ainakin mahtuis enemmän kamaa 1024x768-resollakin, ainakin 100 pikseliä ylös ja alas jokaisessa kuvassa, suurimmassa osassa enemmän, toisissa parinsadan pikselin luokkaa (=400 käyttämätöntä pystypikseliä), sivusuunnassa mahtuu sitten vielä paljon enemmän, tosin toi valikko vie siitä tietysti osansa.

9. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Sen skaalautumisen pystyy poistamaan ja silloin tulee noi vierityspalkit käyttöön. Teemu neuvoikin sen. Ainut että kuva on hiukan sitten miten eri resoilla myös eli ei siinäkään pysty käyttämään mitään suuria kuvia. Itse käytän 600px korkeuden ja leveyden suhteen. Aika sama miltä se muiden koneilla näyttää kuhan edes on netissä ja toimii sydemi. Tuo oli oma mielipide.

----------

Index muokkaamalla voi määrittää skaalaako se kuvia.

<embed src="res/viewer.swf" width="100%" height="100%"

Tuo kohta ja alhaalta löytyy. Ja noiden prossa lukujen tilalle vaikkapa resoluutio eli esim. width="1024px" height="768px"

Resoluution ja niiden sopiminen on siis tapauskohtainen huom.

10. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Pirun hyvä setti. Valokuvauksen kannalta Fidel Castron sosialismi on mitä pätevin yhteiskuntajärjestelmä..viva la Revolucion!

11. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Menikin pikkasen aikaa kun selailin noi kuvat. Eli tuosta kuubasta, tosi hyvää kuvaa on. Old chervolet ja old man oli aika tyylikkäitä lopussa ja muutenkin hyviä kuvia oli tosi paljon. Miellyttävät maisemat ja värimaailma siellä. Eiköhän Teemun piikkiin tehdä foorumin juhlistamis reissu tuonne. =)

12. evis

evis Member

499
    0
    16
    kannatetaan Kuuban matkaa ja piikkiin tietysti :)

Eivaan, Kuuba on valokuvaajan paratiisi ja maa kiehtoo senverran että matkustan vielä tuonne jonain päivänä. Hyviä kuvia!

Millaisella kalustolla olet kuvat ottanut? Manuaalisesti ainakin :)

13. Jasper

Jasper

14
    0
    0
    Kyllä, trooppiset värit ja tunnelma välittyi mitä mukavimmalla tavalla, pidin minäkin näistä kuvista todella paljon. Tuuppaa nämä kulahtaneet paikat olemaan niin kovin valokuvauksellisia. Se ilmakuva kylästä/pikkukaupungista oli ehdottomasti mun suosikkini.

Saiko tuolla ihan rauhassa kuvia ottaa, vai oliko joku paikallinen Pedro heti rykimässä kallista kameraa itselleen?