Tässä samana iltana kuvattu täysikuu. Nyt ei edessä ollut sateesta huurtunutta ikkunalasia. Toisenlainen fiilis. kapa
Vs: Kuu, uusi yritys Kiitos. Olen katsellut netissä olleita "superkuu"-kuvia. Paljon on ollut kuvis itse kuusta, mustalla taustalla. Kraaterit näkyy, milloin enemmän, milloin vähemmän terävänä. Tälläisiä kuukuvia en osaa ymmärtää. Miksi sellaisia kuvataan, kun kuu on jo kuvattu tuolla tavalla hyvin ja kunnon välineillä. Toinen kummallisuus oli tuo "superkuu". Miten se poikkesi normaalista täysikuusta? Polttovälin valinnalla ja pikkaisen photoshoppaamalla tuokin saataisiin suurennettua siitä aikaisemmasta kiertolaisestamme. Minulle kuun kuvaaminen on saada tuotua esiin jokin maaginen hetki ja tunne, mikä häivähtää sisimmässä. Ei siinä tarvita tuon kiertolaisemme pintarakennetta, siihen tarvitaan ainutlaatuisen hetken tunnelman tallennus. kapa
Vs: Kuu, uusi yritys Se on myös jonkinlainen testi. Välineensä tuntemusta edistävä. Vaan miksi niitä kuvia laitetaan esille?! Kuu, ja taas kuu, ikuisesti. http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,48842.0.html Pilvet ovat kyllä paljon monipuolisempi muuttuvaisempi kohde.
Vs: Kuu, uusi yritys Valokuvaus on maailman haltuunottoa ja käsittelyä, jonka ytimessä on kuvan ottaminen itse. Kun kuu on kuvattu, se on vangittu siihen kuuluisaan taikalaatikkoon. Tyyli taas johtuu siitä, että kuu ei ole enää myyttinen kohtalostamme päättävä jumalolento, vaan luonnontieteen piiriin kuuluva koulukirjafaktojen kokoelma, joka kuvataan samalla paremmuuden prinsiipillä kuin aivotutkimus selvittää ajattelua: tarkemmin, rajatummin, tehokkaammin. Jos keskiajan suomalaisilla olisi ollut digikamera, kuvat olisivat olleet erilaisia kuin nykynuorisolla. Ehkä hieman sellaisia kuin sinun kuukuvasi, mikä on siis hyvä piirre tässä asiassa. Ekalla kuvalla he olisivat tallentaneet "luolan seinälle" sen, miten kuu vahtii kylää. Tässä kuvassa kuu on yksin ja he eivät olisi uskaltaneet sijoittaa häntä muualle kuin kuvan keskelle. Tai sitten eivät olisi uskaltaneet kuvata kuuta lainkaan.
Vs: Kuu, uusi yritys Tämä taas on oivallisen hieno kuukuva. Olisi omaan silmään vieläkin komeampi, jos etualalla olevan puun lehdistö/ oksisto erottuisi yötaivasta vasten hivenen enemmän. Taivas on sinällään upea pilvineen ja valoineen. Todella hieno!
Vs: Kuu, uusi yritys Kuukuva lämmittää vanhaa kuuhullua. Kuusta - erilaisilla näkemyksillä - ei ole vielä kaikkia kuvia otettu, joten tämä mahtuu joukkoon varsin hyvin.