Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Tuommoiseen paskanjauhamiseen ja vääristeltyjen, muka tietoon perustuvien, juttujen kirjoittamiseen en näe syytä provosoitua, en siis vastaa. Sen vaan sanon, että tietosi ovat toooodella väärät ja siksi koen sinut käsittämättömän inhottavaksi suomalaisen työn panettelijaksi.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Sitä tekee sitä enemmän kirjoitusvirheitä mitä innokkaammin (lue kiireellä) kirjoittelee ;D Jos polkeminen on raskasta, niin useimmiten kyse on takanavan laakereiden liiallisesta kireydestä. Napatoimittajat toimittavat napansa yleensä hieman normaalia kireämmällä säädöllä koska ensimmäisten satojen kilometrien aikana laakerit tulevat sisäänajetuiksi, jos näin ei käy, niin osaavassa pyörähuollossa laakerien kireys trimmataan muutamassa minuutissa juuri mieleiseksi. Tällainen tilanne ei ole pyörämerkistä vaan napavalmistajasta kiinni ja lähes kaikki mm Suomessa myytävistä napavaihteisista pyöristä on varustettu Shimanon navoilla.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Et sitten ilmeisesti ymmärtänyt lukemaasi, ainakaan tuollaisia...ai niin ei pitänyt provosoitua, joten ole minun puolesta ihan mitä mieltä tahansa.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Täällä yksi äärimmäisen tyytyvänen ympärivuotinen Helkama Strong Power -polkija. Vaihtui merkki Tunturista Helkamaan vuosituhannen vaihteessa parin pyörävarkauden jälkeen, valitettavasti "ATB" tai "varusteltu maastopyörä" -tyyppisiä pyöriä ei enää löydy mallistosta (26", suora ohjaintanko, lokasuojat ja lukko valmiina). Nokian renkaat Tunturissa kyllä rullasivat paremmin, muuten ei moitteen sijaa Helkamassa. Cycleuropen "laatumerkin" maastopyörä tuli erehdyksessä hankittua myöskin jokin vuosi sitten, ketju ei meinannut pysyä paikoillaan niin milläään, sitten liikkeessä ihmettelivät ääneen miten pieleen se oli koottu. Itse kuvasta mieleen tulee sanonta noihin kokemuksiini perustuen: ojasta allikkoon?
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Silloin kun pyöräinsinööri on noista rukeistaan ylpeä, ei voi olla kuin hiljaa eiköhän tämä ole tässä... Higg
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Löytyyhän maailmalta huonoa laatua, mutta myös erittäin hyvää laatua. En tarkastelisi tätä kotimainen/ulkomainen -dikotomiana. Polkupyörissä muotoilun, rakenteiden ja materiaalien kehitys on aika vauhdikasta. Jaa uudet ideat valuvat koko ajan kaikkein kalleimista edullisimpiin pyöriin. Minulla on se käsitys, että suomalaiset polkupyörät kilpailevat ainostaan suht edullisten käyttöpyörien joukossa. On ymmärrettävää, että siinä markkinasegmentissä "kiinalaiset" ovat hintakilpailukyvyltään ylivoimaisia - eivätkä aina edes laadultaan huonoja. Jos polkupyörän kaltaisia tuotteita halutaan tehdä Suomessa pitkälle tulevaisuuteen, niin en näe siihen muuta mahdollisuutta kuin aivan tekniikan etulinjassa olemisen. Jos Helkama ei varsinaisiin erikoispyöriin halua keskittyä, niin voisi vaikka kysyä kykeneekö se tuottamaan teknisesti edistyksellisimmän ja tyylikkäimmään työmatkafillarin? Siis sellaisen työmatkapyörän josta kuluttajat ovat valmiita maksamaan niin paljon, että tuotanto kannattaa. Ei tämä niin mahdotonta ole. Tehdäänhän Suomessa monenlaista tavaraa joka on aivan mailman huippua. Pitää vaan olla innovatiivinen ja osata yhdistää tekniikka ja muotilu. Se että jopo maalataan uuden väriseksi ei paljon auta. Tämä oli siis kuluttajamielipide.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Oisko vikaa tuotekehityksessä Itse ostin viime kesänä Trekin. Helkamat ovat painavia.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Kuten tämä? http://www.finnishdesignshop.fi/pihapuutarha-polkupyorat-101i-polkupyora-p-3713.html
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Kuva tarkoitus ei ollut hyökätä kotimaista pyörää vastaan, mutta joudun bessirwisserinä kertomaan faktat tästäkin. Polkupyörästä valmistaja tekee ainostaan rungon, usein nykyään ei sitäkään, kaikki muut osat osteaan muutamalta valmistajalta. Perus hydbridin runko maksaa 100-200€ kuluttajalle erikseen ostettuna ja pyörä samalla rungolla 500-1000 riipuen osista.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Helkaman ammattitaito näkyykin ulospäin siinä, että tuosta max 500 Eur halpispyörästä yritetään suomen lipulla kyniä mahdollisimman lähelle tuhatta Euroa... Higg
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Itse tunnustan päästeleväni Focuksen eliittisakemanneilla, mutta mielestäni Helkama tekee polkupyöriä, jotka sopivat erinomaisesti suomalaiseen ympärivuotiseen käyttöön. Focuksessahan on käsivarren paksuinen putkirunko, mutta sitä ohuempia vinkuintialaisia mountain bikeja olen 2 kpl katkaissut poljinkapan päältä, joten rungot joko teräksestä tai kunnolla riittävän vahvuisesta alumiinista hitsattuna kiii-tooos. Se kilo tai pari sinne tai tänne, jos fillari ei kestä kanttareiden yli rykäisyä vauhdista. Runkogeometria ja jäykkyys ovat myös siksi tärkeitä, ettei alamäessä ala wobblata, jos sattuisi saamaan vähän vauhtia. Siksi ne fillareiden leikkijousituksetkin voisi jättää kokonaan pois. Mieleeni tuli vieläpä armeijan fillari 80-luvulla, joka on ollut ehkä paras yleispyörä, jolla olen kiskaissut ex tempore 150 km/vrk ja kävellyt omin jaloin vielä sen jälkeen. Erinomaista hankolaista laatua.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Äkkiä katsoen näyttää hyvältä. Mutta onko sitten markkinoinnissa vikaa kun en ole aikaisemmin tuommoiseen törmännyt?
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Minä ajelen ja olen ihan tyytyväinen ikivanhaan ja surullisenkuuluisaan Helkama White Poweriin. Ostin käytettynä kaverilta. Pyöräkaupassa oli kysytty, että raaputetaanko me tuo nimi pois, vai teetkö sen itse...
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Mitä tuossa on tullut silmäiltyä niin porukoilla ei ole mitään tajua miten niitä pyöriä käsitellään... Säilytetään tyyliin rännin alla, lumihangessa, pestään painepesurilla rasvat navoista puhtaaksi, ajetaan väärillä rengaspaineilla, tungetaan ketjut/vaihtajat täyteen esim voita jne... Ja sitten ihmetellään kun laitteet ei toimi...
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Hah. Foorumin mainoksessa ei mainosteta hellkamaa, vaan jotain sähköpyörää. Yritetäänkö siinä kenties vihjailla jotain... ai niin Kustithan polkee nykyään monasti sähköpyärillä.