Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Onks toi runko poikki? Katkokohdilla jopa hiven punaista. Taustalla kolkuttelee jo edukkaampi varapyörä (made in poland). Useempi pinna (etupyörän), ihan mukava oivallus. Astetta vakavammin: Jopo lähti käsistä, kusti keuli ittensä polille. Juu, ihan ois jopa lehtikuva-ainesta, johonki helkaman leikkurimaiseen uutiseen, tms... kansalliseen mahalaskuun. Hyvinki jeespoks, kuva. Motto: Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Eiköhän nämä takuuasiat hoideta ostajan ja myyjän välisenä juttuna, ei täällä kameralaukun sivustoilla. Kyseinen runko on luokkaa 1995 - 2000. Helkama antaa ammattikäyttöön tehtyjen tuotteiden rungoille ja haarukoille 5v takuun. Voisko tällaiset kuvat ihan oikeasti jättää esittämättä, koska näillä ei rakenneta mitään luottamusta suomalaisen ammattitaidon eteen. Takuuajastamme huolimatta, Itella (entinen Suomen Posti) käyttää edelleen pyöriämme joiden käyttöikä on jo yli 20v, se on tietysti hieno asia, mutta takuuta noilla tuotteilla ei tietysti enää ole.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Tarkoitatko, että kun tuote pettää tuolla tavalla, niin siitä pitäisi vaieta "suomalaisuuteen vedoten" ja olla vaan ihan hiljaa? tämähän on valokuva, ei valitus tuotteesta, vai etkö näe eroa?
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Todella hyvää lehtikuva-ainesta ja otsikointi oivaltava. Tosiaan selityksiä ei tarvita.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Markku, älä sie suotta kimpaannu, toi oli vaan mun tulkinta, ei sitä monikaan sillä tavalla tulkitse. Oisko kuvaaja lavastanut koko tapauksen? Että onkin osat sopineet kohdilleen. Kamelin selkä katkee, jos sitä kuormittaa jatkuvasti liikaa (eri tavalla kuin käyttöohjeissa mainitaan). Ja Jartsa, älä ny rupee möksöttään. Täällähän kehutaan sun kuvaasi ihan kympillä. Kai tuollaisista kommenteista ny kiitokset vois esittää?
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Jos "kiittäisin" kuten eräs, niin odottaisin että kuva valuu tuonne seuraavalle sivulle ja sitten up eiku tak. Ja Markulle, olet ilmeisesti oikeasti helkamalla, luulin että olet läppä. tai sitten vedät läppää huolella. Mutta ei, en polje posti pyörää, enkä omista itellaa sen enepää kuin muutkaan kansalaiset, eikä tässä ole kyse takuuasioista;-) Tarkemmin ajatellen, jos olet läppä, niin tämä huomauttaminen takuuasioita, on kaikessa uskomattomuudessaan loistava läppä.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Kumma juttu kun markun kuuluisa huumorintaju loppui nyt niin äkkiä
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Noitten pyörien ainoa Suomessa tehty osa lieneekin runko - ja se heikko lenkki samalla. Kestäisiväthän ne kait 40 kg vietnamilaisia.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Kyllä me luotamme Helkaman laatuun edelleen tästäkin kuvasta huolimatta. Työkäyttö on vähän erilaista kuin tavallinen sunnuntaifillarointi ja posteljoonin lenkillä noissa on merkittävästi painoa etuhaarukan päällä. Huomioon ottaen olettamasi valmistusajankohdan alkaa kilometrejä olla sen verran, että entisenä Fordin omistajana tiedän, ettei tuon ikäisestä Fordista olisi muuta jäljellä kuin se kuuluisa "tomumaja".
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Joo kuvan idea ja nimi tällä kertaa osuvia Sireniltä, siitä propsit. Helkaman laatu: Kaikki harrastajapyöräilijät tietävät, että ostamalla kotimaisen pyörän saat epäergonomisesti poljettavan pyörän tolkuttoman painavalla rungolla, kiekoilla ja kumeilla, halpissarjan osilla, laatupyrän hinnalla... Nyt tilanne ehkä aavistuksen muuttumassa. Taitaa Helkamallakin olla tyyliin yksi jo ihan kohtuullinen fillarikin harrastuskäyttöön. Taitaa kuitenkin sekin olla muualla tehty... Sorry, Higg
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Suomalainen ammattitaito oli ennenvanhaan korostetusti tehdastyöläisten, vaikkapa hitsaajien, ammattitaitoa. Nykymaailmassa on tärkeämpää mm. tuotekehityspäälliköiden ammattitaito. Voisit miettiä, miten viestisi rakentavat luottamusta suomaisten tuotekehityspäälliköiden ammattitaitoon, niin polkupyöräsektorilla kuin laajemminkin. Myös polkupyöräsektorilla tarvitaan huonon laadun piilottelijoiden ja myyttien ylläpitäjien sijaan innovatiivisia, näköalojaan laajentavia - jopa ns. taidetta ymmärtäviä - tuotekehityspäälliköitä, jotka vievät asioita eteenpäin eivätkä taaksepäin.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Tämähän on tunnettu asia että epäkohdista ei soitaisi puhuttavan tässä maassa. On se Markku omien sanojen mukaan niin kovin huumorintajuinen mies mutta aina kun "kohdistuu" hänen suuntaan niin se (huumorintaju) loppuu kuin seinään. Joo, helkamaa (ratakiskofillari) ei ole mukava käyttää, paljon parempia vaihtoehtoja on saatavilla.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Tuo on kyllä aivan totta. Ei tarvitse Helkamaa edes harkita, kun tulee pyörän päivitys taas eteen.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: En ainakaan näitä kameralaukun viimeaikaisia keskusteluja luettuani.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Ella Itela ei taida päästä siis eurooppaan kun Kustin polkuautosta on kumi puhjennut. Kantaaottavuus kääntyi ehkä Jarinkin yllätykseksi perisuomalaiseen kriittiseen itsearviointiin oman pesän laatutekijöistä.. Kuva siis toimii, mutta ehkä vain toisella akselilla ,-)
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Kun noita yllä olevia kaiken Helkama polkupyöristä tietäviä mielipiteitä lukee, niin ei liene vaikea ymmärtää miksi olen huolissani suomalaisten työpaikoista, tässä tapauksessa hankolaisen tehtaan osalta. Kaikki muut kotimaiset pyörävalmistajat on noilla asenteilla valitettavasti jo tapettu. Helkama yhtenä harvoista suomalaisista yrityksistä toi jo ulkoistamansa jopo tuotannon takaisin Suomeen yhtenä syynä taiwanilainen laatu joka ei meille riittänyt.
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Syytä ollakkin: 1. Kokonaispaino luokkaa 20 kg ja siitä yli. Sopiva paino 10kg. 2. Laitetaan väkisin keulaan joku Suntour halpamalli kiikkujousi, pari kiloa lisää painoa. 3. Renkaat, kiekot ja sisärenkaat painavia, paksuilla reunoilla ja rautalankavahvikkeilla, pistosuojaus kuitenkin kyseenalanen. 4. Osat Shimanon halpissarjaa, ehkä takavaihtaja ( ketjuvaihtajan ollaessa kyseessä) huijauksen vuoksi jopa Alivio... 5. Rungn geometria suosii pystyasentoa, mikä ei sovellu harrastepyöräilyyn... 6. Pyöriä on jopa testailtu harraste- ja yleistekniikkalehtien voimin. Taitaa Helkaman testimenestys olla melko lyhyt... Kyllä Helkama itse ampuu jalkaansa noilla malmikasoillaan, jopa Polkupyörätukun Inserat ovat PALJON suositeltavampi valinta normipyöräilijälle... VAlitettavasti näin, HIgg
Vs: Kustin euroopan matka katkolla....O: Helkaman harrastepyöristä en tiedä....muttameillä oli joskus 90-luvulla Helkaman 3-vaihteinen naisten pyörä. Ihmevehjes, ihan saman näköinen kuin joku Tunturi, mutta olipa raskas poljettava. Kukaan ei tykännyyt sillä ajella. Sääliksi kävi pyörävarasta joka sen vei, ei varmaan tiennyt mitä vei....luultavasti kuitenkin heitti sillslta Kyrönjoen pohjaan kun sillanpielessä oli.