Vs: Kusipää jyväjemmari!! Eli et pienessä päässäsi kykene näkemään mitään muuta vaihtoehtoa kuin että kaikki maaseudun ihmiset keskittyvät vain tekemään sinulle, luomakunnan kruunulle kiusaa? Ei mahdu ajatusmaailmaasi, että toiset ehkä vain tekevät työtään ja hoitavat maitaan, eikä kaikkia työvaiheita kannata tehdä vain satunnaisten, harrastuksekseen ohi kulkevien ehdoilla?
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Täällä maalla laitetaan joskus pieniä teitä poikki kunnostuksen takia. Kukaan tuskin tulee siihen työntekijöiden äärelle huutamaan, että tie auki ja heti, minulla on oikeus kulkea tästä. Mutta jos joku kunnostelee maitaan joen pahasen äärellä, ja juuri silloin sattuu suuri ja mahtava kaupunkilainen haluamaan kulkea kanootillaan ohi tästä paikasta ihan vaan harrastuksen vuoksi, siitä kuuluu tietysti nostaa kauhea älämölö. Näinhän sen tietysti kuuluu ollakin, eikö? Miten pieni onkaan joidenkin ihmisten ajatusmaailma. Ei voi lakata ihmettelemästä. Vaan jostakinhan ne riidat sotia myöten aina saavat alkunsa.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Näin voi olla, toki. Luultavammin kyse on jostain muusta. Arvailuahan tämä. Puut olivat vastakaadettuja, tuore lehti. Enpä ole monen maanviljelijän nähnyt kesken kiireimmän puintikauden lähtevän vesakontorjuntaan.... No, kullakin lienee kiireensä, mutta... Nuo risuthan eivät esim. polttopuita ole, vesakkoa raivataan ihan muuna vuodenaikana (eikä vesakkoa ollut raivattu, pienemmät risut ovat pystyssä). Kukinhan saa tehdä duuninsa milloin lystää, mutta lain puitteissa sentään.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Älä nyt taas ala sekoilee, olen itse asunut maalla ja suunut joapa maataloustukeakin, kaiken näköisiä eläimiä on ollut hanhista hevosiin. Olen myös hoitanut maatani ja metsääni, mutta en niitä hpoitaessani aiheuttanut muiden kululle haittaa. Laki määrää että kulkureitit pitää olla vapaina kululle, voisin soitaa jonkun viranomaisen paikalle ja tulisi varmaan joku sanktio, mutta tyydyin vaan moittimaan. Koska on ilmeistä että on kusipäitä joiden mielestä ei harrastuksena ohi kulkevien takia pidä töiden häiriintyä, niin on selvää että pitää säätää laki noita kulkijoita suojelemaan? Taidan tänään ostaa ulkomaalaista lihaa kaupasta;-)
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Mulla on onneksi niin kevyt kanootti että tommoisen elämän pilaavan ongelman voi kiertää.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Heh, mikset soittanut? Sehän olisi ollut paljon selvempi ratkaisu, kuin tulla tänne valokuvausfoorumiin itkemään ja vaahtoamaan surkeaa kohteluasi. Vai oliko tämänkin jutun taustalla vaan tarve päästä purkamaan omaa pahaa oloa siitä, miten sinua kohdellaan väärin tässä yhteiskunnassa?
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Nyt taitaa unohtua se fakta, että se väärin menetellyt oli joka tapauksessa se puitten kaataja. Jos (siis JOS) kyseessä on yhteismaalla oleva kulkuväylä (kanoottireitti on sellainen), niin sen tukkiminen on laitonta. Noin periaatteessa, rikehän ei ole iso, vaikka harmittava. Juttu tosin peilautuu moneen muuhun vastaavaan, kuten Juke (vaikukasenyoli) aiemmin tässä ketjussa totesi.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Olet pihalla kuin lumiukko, vaikka on syksy. Isäntien vallantunne vain soitoista vahvistuu. "Tilattomat turpa kiinni"
Vs: Kusipää jyväjemmari!! No sanotaanko sitten että mopo karannut käsistä. Ihmisten hääviydestä en sinun tilassasi pitäisi tällä hetkellä kovin suurta meteliä.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Näinpä näin, mutta sama laittomuus se käsittääkseni olisi vaikka väylä olisi yksityisen mailla. Purot ja joet suurenevat alavirtaan ja tämä tuntuu joskus unohtuvan kun vedetään rajoja sille, mikä voi olla kulkuväylä (tai vaikkapa taimenen kutupaikka). Onkijatkin voi maanomistaja laittomasti hätistää.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Olet nyt vaan väärässä, jyväjemmari on tehnyt sekä moraalisesti että juridisesti väärin tukkiessaan virallisen melontareitin. Jolloin moisesta piitaamattomuudesta ja muista välitämättömyydestä voidaan kutsua kusipääksi minusta. Aivan samoin kutsun kusipääksi henkilöä joka parkeeraa autonsa jalkakäytävälle, milloin on kyse monta kertaluokaa pienemmästä harmista.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Mun mielestä tämä ratkeaa sillä että sireeni käy tarkistamassa reitin - onko ollut satunnainen kahvitauko maanomistajalla kun hän on töytäissyt paikalle. Jos risu on edelleen kulkureitillä soittaa poliisit paikalle ja tekee rikosilmoituksen vaatii bensarahat, palautumisjuoman, korvauksen vapaa-ajanmenetyksestä ja puolipäivärahan sekä ateriakorvauksen ja julkisen anteeksipyynnön paikallisessa ilmaisjakelulehdessä sekä kansanradiossa sekä lopettamaan metsänhoitotyöt muulloin kuin talvisaikaan - voi myös lopettaa koko maatalous- ja muun maalaistoiminnan ... ai niin ja viinapullon.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Niin minkä suhteen olen väärässä? Enhän minä edellisessä kommentissani teon oikeellisuuteen tai tuomittavuuteen puuttunut, vaan sinun menettelyysi. Jos koit suurta vääryyttä ja näit laittomuutta, mikset soittanut poliisille? Sinunko mielestäsi oikeampi tapa on tulla tänne valokuvausfoorumille itkemään ja julistamaan tuomiotasi? Käytöksesi ja etenkin kielenkäyttösi on kuin kehittymättömän pilalle passatun teinin, kaukana aikuisesta, joka käsittääkseni olet.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Ja enemmistöhän on aina oikeassa? :0) EN tiedä miksi sinun on niin vaikeaa käsittää sitä etten puunkaatajan tekoa taustoja tietämättä hyväksy, mutta tuo sinun lapsellinen nimittelysi ja asian esilletuonti ei ole aikuisen ihmisen käytöstä.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Jaa että ei kuitenkin kenkä puristaisi asenteestasi (joka on käynyt selville), että perkele pitäsi ottaa huomioon kaiken näköiset kaupunkilaispellet täällä harastamassa? Tuo on se asenne joka raivostutti, ei ne ollut tuona päivänä kaadettuja, pinnalle jääneet oksat oli täysin kuivunut, jotta pitkä kahvitauko oli menossa.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Voisin kaivaa käyttäjätiedoistasi, sen tarmon mitä olet minun henkilööni uhrannut ja voisimme arvioida sitä;-)
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Minä ehdotin poistamista. Mä otan sanktiot vastaan. Banaania kuukaudeksi vaikka.
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Tämä on sillai hertasta, että ei tarvi arvat kuka on itse tai ainakin suvussa on maanviljelijöitä ja kuka asuu maalla. Hieno kuitenkin että yhteishenkeä ja yhteisiä vihollisia löytyy;-) Tuli muuten mieleen aikoinaan mikä meteli syntyi aikoinaa paikallisessa kahvilassa, kun jokun ilmeisesti sienestäjän auto oli tiellä siten että puimurilla piti ajaa kilometrejä toista kautta pelloille. Aika kusipää apina sienestäjäksi?
Vs: Kusipää jyväjemmari!! Keväällä ja syksyllä noita pellon reunoja ja ojia yleensä perataan. Puinnitkin on pääosin jo tehty etelässä, joten on erittäin todennäköistä että tähän aikaa vuodesta siistitään noita pientareita. Risut korjataan tänäpäivänä hyvin usein haketettavaksi, eli nuokin on käyttökelpoista energiapuuta. Ja mikäli asianomaisella toimijalla ei ole metsäkuormaimessa energiakouraa jolla puut ja risut saadaan heti korjattua talteen, tapahtuu raivaaminen yksinkertaisesti raivaussahalla tai mootorisahalla, jolloin risujen ja puiden kerääminen tehdään erikseen. Kaatajastahan ei ilmeisesti ole tietoa? Sehän voi olla vaikka valokuvaaja, puuseppä, poliisi, palomies, energiapuu-urakoitsija, tai vaikka vain maanomistaja, joka ei välttämättä ole tänäpäivänä edes maanviljelijä. Ja yhtälailla se voi olla myös ulkopuolista ilkivaltaa. Jos kyse on maanviljelijästä ja tuossa vesistössä on liikennettäkin, on aika epätodennäköistä että risut siihen jätettäisiin tahallaan pitkäksi aikaa. Patoaminen tuskin edesauttaa tätä viljelijää tai maanomistaa.