Hyvä kuva. Ehkä hieman pidempi terävyysalue olisi tehnyt kuvasta vieläkin paremman. Nyt koko sisiliskon häntä jää ulos terävyysalueesta. Tämä on siis vain minun mielipiteeni. Maasto on kuitenkin kaunis ja kuva muutenkin..
Miten sait tän kiinni ja kuvaks? Oon yrittäny miljoona kertaa ja ne karkaa aina jo pelkästä katseesta.
Kivasti tulee punertavat "pilkut" esille. Erikoisempi värimuoto sisiliskosta? Syvyysterävyyden kapeus vähän kiusaa. Etujalka jää hieman epätarkaksi, mutta pahin on tuo häntä-osa. Se on kuitenkin selvästi kuva-alan täytteenä, joten soisi hieman terävyyttä. Tuosta epäterävästä pyrstöstä vaikuttaisi, että tämä on häntänsä katkaissut? Virus: Noita saa helposti kuvattua kun löytää sen suosikkilepopaikan. Otusten säikähdettyä vaan vähän taaemmas ja sitten odottelemaan. 10-15min yleensä riittää ja joku jo uskaltautuu takaisin...
Ois ehkä parempi jos olis otettu aavistuksen enempi edestä. Ja tuosta syvyysterävyydestä. Ei taida olla käytännössä edes mahdollista saada koko elukkaa teräväksi. Siis jos kerran otetaan makrokuvaa eri asia sitten jos elukka näkyy vain pienenä kuvassa.
Ihan lajikuvahan tämä. Voidaan ajatella, että risut ja "rojut" ympärillä kuvastavat hyvin otuksen elinympäristöä eivätkä ne silloin haittaa. Terävyydestä sen verran, että tärkeintä on minusta että silmä on terävä. Ei haittaa meikäläistä ollenkaan että dof on näin kapea.
Hyvä kuva. Tämä kaveri on vaikea kuvattava kun sen pituus on noin 10 cm ja lähikuvauksessa ei terävyysaluetta suureksi saa.
Minua itseäni ei häiritse tuo häntäosan epäterävyys, vaan se, että tarkennus ei osunut silmään vaan jonnekin "kaulan" tienoille. Enkä minä tuota itse löytänyt, häiriökoirana ollut koira sen jäljesti, sen takia tuo häntänsäkin pudotti. Minä sitten vaan konttasin takapuoli pystyssä heinikossa, tuomarikin sitä touhua jo vähän pitkään katseli. Täytyy vielä täsmentää, että en häirinnyt koirien suorituksia konttailemalla, ne oli siinä vaiheessa jo ohi