Sain viikko sitten erittäin hyviä neuvoja kuvaamiseen kehittämiseen. Yritin tänään noudattaa neuvoja ja ainakin omasta mielestäni tällainen peruspotretti kehittyi neuvojen pohjalta. Jos joku jaksaa nytkin antaa palautetta, erinomaista. T Jukka
Vs: Emma Teknisesti aika jees. Itse olen kiinittänyt huomiota henkilökuviesi hengettömyyteen, siis siten kun minä pidä ihmiskuvista. Minusta ihmiskuvassa parhaimilaan näkyy joku persoona, tässä minun silmiini näytää olevan perus ilme jota kuvattava ilmeisesti itse vetää kun näkee kameran. Itselläni on tapana kysellä kuvattavilta heidän lapsistaan, harrastuksista koirstaa ym intohimoista ja kuvata siinä samalla, yleisesti kaikki mikä rikkoo kuvattavan ilmettä/muuria on mielstäni hyvästä. Yleisesti session ilmapiiri näkyy kuvissa.
Vs: Emma Niin, eihän mun kuvat mitään sielun paloa paljasta. Lähinnä opettelenkin vasta studiovalojen käyttöä ja mallin ohjausta siten, että kuvasta tulisi mallin kasvojen piirteet esiin siten,että se olisi mallille edukseen. T Jukka
Vs: Emma Pyysit kritiikkiä, joten jotain mieleen tulevaa kirjoitan. Aika kiva kuva, jossa minusta mallilla on hyvä ilme, häntä kun en tunne, niin en voi tietää onko kuva siltä osin luonteva, vaikuttaisi olevan. Etummaisen käden/rintamuksen vaaleus aavistuksen nousee kasvojen kanssa tasavaloisena esiin. Eli valoa vähemmän kädelle kun vaalea ihon alue on suhteellisen suuri. Jos ei onnistu valolla, niin jälkikäteen aavistus valoa pois kuvankäsittelyllä. Kasvot kuvan valoisimmaksi kohdaksi, on hyvä perussääntö. Taustan valaisun tai valoalueen kun saisi säädeltyä siten, että mallin pinnassa olevan valogradientin kanssa olsi vastakkainen, niin voimistaisi kuvaa. Tarkoitan siis: kun mallin kasvoissa on varjopuoli, tausta olisi valossa ja valopuoli kasvoilla olisi taustan suhteen varjossa. Mutta toki tämä toteamus on vaan pikku nyanssi, jolla ei suurta merkitysta ole. Etsin parannettavaa kun pyysit ajatuksia
Vs: Emma Juuri sellaista palautetta kuin Jpu antaa! sellainen kehittää kuvaamista. Ei itse aina huomaa ajatella kaikkea. Pyrkimy ksenä kyllä on, että varjopuolelle enemmän taustaan valoa.Kun vaihtaa kameran kanssa kuvakulmaa, niin silloin taustakin siirtyi siten,että valo ei tulekaan varjopuolelle. Olisi pitänyt kääntää valoa oikealle taustassa. T Jukka