Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kuolontanssi

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Juki, 23 Marraskuu 2005.

1. Juki

Juki

313
    0
    0
    Haku vuoden viimeiseen.

Normaalin kuvapalautteen ohella arvostaisin mikäli joku hyvin kalibroidun monitorin omistaja viitsisi kertoa mitä kuvan taustasta näkyy. Itselläni tausta on täystumma ja vasta 1,4 gammalla alkaa taustaa näkymään aivan hitusen kuvan alaosassa. Tämä auttaisi tekemään pienen arvion siitä kuinka syvällä metsässä olen menossa...;)

2. Kas, katsoin ensiksi että kyseessä on ilotulituksia, mutta eipäs ollutkaan. Mielenkiintoinen kuva kieltämättä, menee ehkä abstraktin taiteen puolelle melkein. Näin aamutuimaan en osaa päättää tykkäänkö tästä tai olenko neutraali tätä kuvaa kohtaan :)

Vaikka en väitä että minulla olisi täysin oikein kalibroitu näyttö, pitäisi sen olla "sinne päin". taustalla näkyy kolme haaleaa, epätarkkaa aluetta: kaksi laikkua rehujen välissä, ja kolmas haaleampi vasemman korren vasemmassa yläkulmassa (kahden hapsun välissä).

itse käytän Monitor calibration and gamma -osoitteesta löytyvää kalibrointiohjetta. Löytyy sivun keskivaiheilta. Spyderiä odotellessa...

3. samat täplät täällä näkyvissä...

Ite kattelin että oli leikitty valotusajalla ja jollain valonlähteellä. Kuva joka vaatii katsomista eli ei voi ohittaa vaan "vilkasu ja sitten etiäpäin.."-tyylillä.

4. Mä näen taustaa aika paljon vaikka tumma onkin - alhaalla keskellä on rusehtava ja sinertävä laikku, muuta joka puolella on vihertäviä laikkuja. Näyttö on mutulla kalibroitu... gamma 1.8.

5. Sama juttu, näkyyhän tuolla taustalla vaikka mitä.
    Formac Gallery TFT näyttö ja kalibseerattu formacin omalla palikalla tai Blue Eye II:sella Gamma 2,2 mukaan. Putkinäytöltä ruskea erottuu hieman selvemmin..

6. Juki

Juki

313
    0
    0
    Kiitokset vaivaanähneille! Nyt olen vakuuttunut siitä, että vanha kunnon joulupukki tulee yllättämään minut isolla tasakanttisella pahvilaatikolla...
    Mielenkiintoista sinänsä, että äänet jakautuivat tasan 2-2 välillä "Näkyy vähän -Näkyy paljon" Itselläni on monitori tosiaan sen verran väsähtänyt, ettei säätövaraa enää ole olemassa vaikka normaali nettikäytössä ei ongelmaa havaitsekaan. Uuden laitteen säädössä tulen luultavasti käyttämään tätä kuvaa vääntäen taustan näkymään "kohtuudella"...;)

7. TeeVee

TeeVee

45
    0
    0
    Taustan heinät näkyvät sumeana joka puolelta aika nätisti. Tuijotan Eizo L768:a.

8. Kalibrointini on suoritettu omalle silmälle sopivaksi (Samsung Syncmaster 753s, Agfa Virtual monitor-profiililla).

Täysin mustaa on taustasta epämääräisesti lyhyellä matikalla arvioituna n. 2/3 ja sopivan epämääräistä laikullisuutta 1/3. Mitään sellaista en havaitse mikä selvittäisi mitä tuo taustan laikullisuus oikeesti on. Siis mitään heinämäiseen kasvillisuuteen viittaavaa siinä ei oo mun silmään, laikkuja vain.

9. vime

vime

133
    0
    0
    Vihreän, harmaan ja ruskean sävyjä näkyy mulle melko tasaisesti koko taustalla. Käytän näytölle tehtyä iccprofiilia.