Vs: Sinistä Onkse paha asia ? Eka kaikessa värinässään tuntus toimivan mulle. En ihan intona ole, mut silleen. Eka.
Vs: Sinistä Viimeisessä kuvassa aineksia ilman tätä omituista filtteriä. Eivät tuo kuviin mitään uutta. Kone vie näköjään miestä, eikä päinvastoin, kuten pitäisi. T Jukka
Vs: Sinistä Ihania (ach!) tunnelmakuvia, joista maiseman jäljennöskuvaus on kaukana. Miestä näyttää vievän mielenkiintoinen todellisuudenjäljentämislaite.
Vs: Sinistä Kannattaa putsata se UV-suodin. Eiku ihan vakavasti nää on fantastisia. Mulle ei tule mieleen Stenwall vaan William Turner.
Vs: Sinistä Se oli tuo laiturikuva. Nämä käyvät yhtä hyvin valokuvista kuin keramiikkalautasistakin. Jossakin sarjakuvassa voisivat toimia.
Vs: Sinistä Jänskää. Ihan kivoja. Mutta: Suosittelen taidemaalarin välineistön hankintaa, lämmöllä. Niillä saa enemmän irti tällaisesta, valokuvaus on niin tökerön teknistä kauniiseen siveltimen jälkeen verrattuna, kuitenkin & auttamatta. Kamerat kömpelöille, siveltimet taitureille - Eero
Vs: Sinistä Hienoja kuvia kaikki. Ensimmäinen reaktio: ylin on maalaus, toinen, eh.., kolmas kaunis tunnelmakuva. Katselin toisen ja kolmannenkin kerran. Aloin aavistaa, että näissä kolmessa kuvassa saattaa olla sanoma. Toisessa kuvassa on hiekkaan piirretty ikoni. Onko se kuvien salattu viesti? selittääkö se kaksi muuta kuvaa? --# Mablo (löytää salaisia viestejä kaikkialta)
Vs: Sinistä Muuten, tuossa keskimmäisessä on eräs yksityiskohta joka kiehtoo minua suunnattomasti ja sai minut esittämään aikaisemman arvioni maalaustarvikkeiden hankinnan merkityksellisyydestä. Tai ehken sellaiset on jo? Lopuksi haluan ilmaista sympatiani. - Eero
Vs: Sinistä Olen samaa mieltä, sivellin on näitä varten. Kannattaa harkita. Lisäisin vielä, että vie kamerasi kanikonttoriin ja säästä meidät näiltä. T Jukka
Vs: Sinistä Totta. Joskus kone vie miestä. Yksi tunnettu esimerkki tästä on saksalaisten museokameroiden käyttäminen... Silloin joskus ajatellaan, että saksalaisuuden ja kameroiden insinöörityön estetiikka (tarkoituksenmukaisuus, tarkkuus jne...) maagisesti tuottaa samanlaisia kuvan ominaisuuksia. Tässä on sama brändiuskovuutta kuin nykyajan digi-canonisteilla. Väline perustelee kuvien ratkaisut ja teknistä laatua nähdään siellä, missä sitä ei ole "objektiivisesti". Tämä on toki vain ääriesimerkki. ----------------- Tässä sarjassa ollaan tutkimassa värejä. Olennaista on jatkumo vihreään. Sininen on tunnetusti eri väri kuin vihreä ja tuottaa erilaisia kuvia. Kumpinin sarja kenties on tuttu jostain, mutta mikäpä sarja ei olisi, koska luonnolla ja väreillä on oma logiikansa: kuvasarjat todistavat sitä. Se, joka on luonut jotain maailmanhistoriassa uutta, heittäköön ensimmäisen kuvan. Sinisyys on sinisiä ajatuksia, ja kansallamme ne ovat näitä. (Mainittu ankkamaalari ei ole näissä originelli, vaan käyttää ankkaa kaikissa ajatusmaleissa.) Sininen voi jäädä katsojalle tyhjäksi, mutta joskus se on katsojan vika. Ei osata nähdä värien jatkumoa ja sitä, mitä kuva esittää ollessaan mukamas vajaa. Saapa nähdä, mitä muut värit tuottavat, mitä kaikkia niitä onkaan (kuulemma monta, pitäisi kai tarkistaa vesivärinapeista). Mainittakoon myös, että maalaamista ehdottaminen on myös tolkuton ja pöllö ajatus. Ihan sama kuin sanoisi kuvanveistäjälle, että piirtämällä tuo olisi tehty jo puoli vuotta sitten. ------------- Oikeastaan siihen Stenwall-ajatukseen verrattuna luontevampi olisi ajatus Timppis-rannasta, joka on ensimmäisessä kuvassa tietyssä variaatiossa, mutta kakkoskuvassa kivet ovat sulaneet ja se kuva on tuhottu. Ei toki oikeasti, mutta kenties NLP-mielessä.