Haukkukaa vain tylsäksi. Itse pidän ja se lie tärkeintä. Silti terve kritiikki on tervetullutta. Puro Tokion keisarillisen puiston Ninomaru-osassa. 6x6, 150mm + 2x telejatke efektiivisellä aukolla 22 ja valotusajan pidentämiseksi vielä 0.9ND, polarisaatio ja kellanvihreä-filtteri (no viimeinen ihan kohteen sävyjen takia). Näin päästiin 8s aikaan asti.
Vs: Puroinen Aina, kun heti ehdotetaan haukkumista, katsojat aloittavat jo kuvan latautuessa pohtimaan, mikä siinä on mahdollisesti täysin pielessä... Kuvahan on "japanilaisen tylsä": esimerkki siitä, miten ei-mistään tulee elävöittävä vesi kallionkin läpi aivan samanlaisena kuin korskein vesiputous ja miten se kuvataan tyynesti antaen veden puhua. Mainio kuva.
Vs: Puroinen En tahtoisi sanoa tylsäksi, kun en kuvaa siten koe. Sen sijaan sanoisin jäsentymättömäksi tai sekavaksi, koska puron pääroolin sijasta näen paljon kaikkea minkä ehkä myös epäterävänä näkisi tarpeeksi. Pääkohde katoaa erilaisten linjojen sekaan, vaikka erottuu valkoisuudeltaan harmaasta massasta. Ympäristöä olisi ehkä voinut vedostaa tummemmaksi, niin puro ja sen reunat olisivat ehkä paremmin nousseet esille?
Vs: Puroinen Suosittelen. Jokseenkin tässä muuten hyvästi sommitellussa kuvassa tuo itse pääkohde jää "hieman" epämääräisen sekavaksi. Mutta nostan sinulle reilusti hattua kuinka paljon olet tämänkin kuvan eteen tehnyt aivolla miettimälllä ja ihan manuaalisesti työtä. Nykyään vain on niin helppo digi-aikana kuvailla sitä sun tätä ja photarissa korjailla virheet, miettimättä itse noita valokuvauksen, eteenkin MV-puolen todella kinkkisiä juttuja. Mut hyvä aihe ja sommittelu.
Vs: Puroinen Kokeilin säätää tuota, mutta en tosiaan tykännyt vinjetti-efektistä, saatikka sitten kun kokeilin tummennella kasvillisuutta. Kuvasta katosi kokonaan se keväisen auringon fiilis, jonka siihen halusin.