kumpi kelpaa, vai eikö kumpikaan? Kuvia lisätty tavallaan yleisön viesteihin vastaten ja muutama ihan bonuksenakin?
Vs: Kuningattaren lähde, kumpi No, jos jompi kumpi on valittava , niin eka on parempi. Siis minun ruudullani. Se mv. ei oikein vastaa mustavalkokuvaa.
Vs: Kuningattaren lähde, kumpi Mielenkiintoisia kohteita samassa kuvassa. Lähemmäksi voisi mennä ja vaikka ottaa silta vasemmalle etualalle, kivikaarre taakse, tarkennus lähelle, tiukka rajaus - isoakin aukkoa. Taustalla komea juurakko, etualalle kiveys ja penkki, jne yms. edit. taisin vastata ihan väärään kysymykseen, sori
Vs: Kuningattaren lähde, kumpi Mv muunnos on tehty hieman hapuillen, eli ekaa kertaa "löysin" mustavalko muunnoskomennon jonka takaa ilmestyi aika monipuolisesti eri värien ja kontrastin säädöt. Kokeilu ei ihan onnistunut ja ehkä kohdekin on haastava jyrkän valon osalta mm etualan lehdissä. kuvasta tuli ehkä hieman graaffinen olematta sitä kuitenkaan? Tämä lähde on Tammisaaressa vajaat kymmenen kilometriä hangon suuntaan vanhan tien varrella, hieman ohi Kisan (Leksvall) ja harjun korkeimmalla kohtaa on pieni parkkipaikka josta sitten kävellen rantaan, matkalla maisema muuttuu rinteen jyrkentyessä ja siinähän se lähde sitten onkin. Mielenkiintoinen paikka - minusta. Edit: Muutama kuva lisää. Kuvat on otettu Sony NEX 5n rungolla ja polttoväleillä jotka vastaa kinarin 15-39mm. Useimmat zoomin laajimmalla asennolla. Juurakkokoski on todella koski kun vedet keväällä ryntäävät rinnettä alas mereen, siksi juurakko on esillä ja toisaalta juurakon ansioista rinne on säilynyt tuollaisena.
Vs: Kuningattaren lähde. Monta uutta kuvaa Jos saa kommentoida niin, - hieno paikka, helposti tulee ahnehdittua tuommoisessa kuvia - juurakoista voisi saada hienoja laskeutumalla ihan alas (kokemuksesta tiedän että näin vanhempana sitä ei tule helposti ajatelleeksi kun selkä ja polvet kiusaavat) ja varioimalla syvyysterävyyttä - yleisesti: rohkeampaa rajaamista ja kohteen valintaa, syvyysterävyyden variointia - nyt "kohteet" hukkuvat massaan kun kuvissa on liikaa "tavaraa" ja kaikki on terävää Mutta nämä siis vain minun mielipiteitä. Jos itse tykkää niin se on aina se kaikkein tärkein ja ei kun kamera vaan laulamaan
Vs: Kuningattaren lähde. Monta uutta kuvaa Kun kuvia lisäsin, meni se yhden kuvaparin esittely jo ajatuksena roskiin, nyt kerrotaan vain mitä Kuningattarenlähteeltä löytyy jos joku sinne joskus saattaisi vaikka eksyä, enemmänkin "turistiopas" tässä vaiheessa Ps. Se, että kaikki on terävää, on se mun juttu, en ole mikään bokeh intoilija, korkeintaan joskus kokeilen
Vs: Kuningattaren lähde. Monta uutta kuvaa "Ps. Se, että kaikki on terävää, on se mun juttu, en ole mikään bokeh intoilija, korkeintaan joskus kokeilen" Yllä olevista kuvista ei missään kaikki ole terävää. Terävin alue jopa ensimmäisessäkin kuvassa on rajallinen. Korkeintaan palkkikameran etu- ja takalaudan säädöilla ja huippulaseilla pääsisi lähes koko kuva-alueen terävyyteen maisemakuvissa. Silloinkin kuvien reuna-alueilla olisi tarkemmin katsoen epäterävää. Kunnioitan silti pyrkimystäsi päästä terävyysalueessa huippuun. Toisaalta ei silti kannata tuomita meitä bokehinkin tavoittelijoita ;-)
Vs: Kuningattaren lähde. Monta uutta kuvaa Minä en ainakaan ole tuominnut bokehin tavoittelijoita, toivottavasti en ole antanut edes ymmärtää niin.