Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kumpi kampi objektiivi?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Martsu, 30 Marraskuu 2011.

  1. Martsu

    Martsu

    15
    0
    0
    Saisin joululahjaksi uuden objektiivin ja olen tässä kuumeisesti pohtinut, että mikä olisi hyvä ja olen päätynyt siihen, että joko Canonin 18-200mm. tai sitten Canonin 18-135mm. Nyt haluaisinkin tietää, että kumpi kannattaisi? Tiedän, että tolla toisella tietty zoomaillaan pidemmälle ja ottaisinkin ilmanmuuta muuten sen, mutta olen kuullut, että tuo 18-135mm. osoittautui jossain testissä paremmaksi ja joku sanoi jossain keskustelussa, että mitä pidempi polttoväli, niin sitä huonompilaatuisia tuotoksia :D Että ehkä sittenkin tuo pienempi polttovälinen vai? Ja osaatteko suositella mitään mulle? Sain viime jouluna Canon EOS 500D kun olin halunnut jo kauan järkkäriä ja siinä mukana tuli se perus 18-55mm. f/3.5-5.6. Kuvailen aina satunnaisesti vähän kaikkea, maisemia, ihmisiä ja pieniä asioita... kaikkea. Siksi en halua makroa tai laajakulmaa ainakaan toistaiseksi vaan jonkun yleispätevän :) Fisheyeäkään en halua, koska noh... ei vaan jotenkin innosta, en näe siinä mitään kauhean hienoa. Oon ajatellu, että joskus vois kyllä hankkia myös hyvä valovoimaisen kiinteän, mutta ny ensiksi haluaisin vielä jonkunlaisen zoomin.
     
  2. Vs: Kumpi kampi objektiivi?

    Mitkä kuvat jää ottamatta nykyisellä objektiivillä?

    *EDIT* Tämän keskustelun paikaksi sopisi varmaan paremmin optiikkaosasto.
     
  3. mamipi

    mamipi

    26
    0
    0
    Vs: Kumpi kampi objektiivi?

    Älä tee samaa virhettä ku mä tein. Mulla oli eka putkena 35mm/1.8 kiinteä, jota käytän vieläki ja on hyvä. Sitte ostin toiseksi putkeksi tamronin 18-270. Tuon jälkee ostin tamronin 17-50/2.8. Voin sanoo et toi 18-270 on pysyny laukussa, rehellisesti sanottuna se oli virhe ostos. Iha ok se on jos kuvaa videota mut kuvien ottamisee se ei vaa ole mun mielestä hyvä. Ostat tuon 17-50/2.8 tamronin tai mielummi canonin oman nii et tule pettymään, riittää valovoimaaki ja on hyvä kuvan laadulta tuon hintaseksi...
     
  4. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Kumpi kampi objektiivi?

    Sinä olet ostanut järjestelmäkameran jossa on se etu, että objektiivia voi vaihtaa. Jos kaipaat teleobjektiivia, niin ei kun vain sopivaa sellaista katselemaan...
     
  5. D3nso

    D3nso

    197
    0
    0
    Vs: Kumpi kampi objektiivi?

    Osta mielummin 70-200mm ja vielä 2.8 valovoimalla. Itselläni sellainen lainassa ja tykkään kovasti. Pääsee kuvaamaan urheilua ja luontoa ihan eri tavalla. Saa vähän uutta perspektiiviä. Valovoima riittää tennishalliinkin, jääkiekkokaukalosta puhumattakaan. Itse omistan Tamronin 17-50mm/2.8 ja Canonin 50mm/1.8 ja tuo 70-200mm polttoväli täydentää aika hyvin settiä. Merkkiä en rupea neuvomaan.
     
  6. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Kumpi kampi objektiivi?

    Riippuu paljolta hinnasta.
    Tuohon hyvä jatke on esim. canonin 55 lähtevä teleputki, en muista tarkkaa olisiko 55-250?
    Valovoimasta joutuu maksamaan, esim. tokina 50-135/2.8 on hieno linssi.
    Kunhan vain et osta jotain 18-4000, ei supertsuumit ole niin hyviä, optisesti on jouduttu tekemään liian monta kompromissia.
    T Jukka
     
  7. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Kumpi kampi objektiivi?

    Minullakin oli Tokinan 50-135mm. Oli oikein hyvä objektiivi. Luovuin siitä vain se takia, kun siirryin täyskennoiseen kameraan.

    Toinen vastaava telezoomi olisi Sigman 50-150mm.