Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kummallisuus

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Juke.K, 11 Marraskuu 2014.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Tätä olen aina joskus miettinyt mutta en ole koskaan jaksannut asiaa selvittää. Nyt se asia ottaa niin kaaliin että on pakko saada muutos.

Kun fotarilla ottaa vaikka lassotyökalun ja alkaa lassottamaan niin hetken menee hyvin sitten yhtä äkkiä kuva nytkähtää koko näytössä ja yläreunaan tulee teksti "ei vastaa". Hiiri tai piirtopöydän kynä piirtää kyllä vaikka mitään ei näyttöön tule. Kun päästät irti se jälki tulee näyttöön.

Missä vika mitä pitää korjata että näyttö näyttää koko työn ajan eikä vain osittain.

Taidan olla ainut jolla on taas tämmönen ongelma.

2. Vs: Kummallisuus

En tiedä :)
    Ihan vaan tälläin heittona, heitä se lasso roskiin ja ja opettele pen toolin käyttö !

3. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    Vs: Kummallisuus

Villi arvaus - mahtaisko näytönohjaimen kapasiteetti tulla vastaan?

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kyllä minulla on joskus ollut samanlaista ongelmaa.
    Aikoinaanhan jostain photarin käyttämistä muistiasetuksista sai apua, ainakin cs2:sta käyttäessäni.

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Kun eilen väsäsin tuon "Movember kutistaa" kuvan huomasin että piirtopöydän kanssa lassotyökalusta tuli sata kertaa parempi kun hiiren kanssa. Nyt se työkalu jopa toimii. En vaan muistannut sellaista isoa aluetta rajata että tekeekö samanlaista nytkähdystä se. Pitää testata iltasella.

Se pen työkalu olis varmasti hyvä. Mulla on vaan toi Elements, niin siinä ei sitä ole. Silloin kun mulla oli fotari en oikein oppinut pen työkalun käyttöä. Onneksi tuotantotyössäni ei juuri tartte tollaisia juttuja. Yleensä niissä riittää LR käsittely. Näissä omissa harrastuksissa enemmänkin tulee väsäiltyä kuvankäsittelyä.