Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kummallinen ajatus

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Olli Knuuttila, 14 Joulukuu 2013.

1. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Vs: Kummallinen ajatus

Yön yli nukuttuani päädyin kuitenkin vielä ainakin yhteen operaatioon, osin juuri tämän viestin innoittamana toteutin sen saman tien. 
    Päädyin kuitenkin vielä vaihtamaan viimeiset kinozoomini, minulle ei zoomeista oikein millään tule luontevaa kaveria. Olen sellainen hidas kuvaaja, homman rakentelun aikana päätän polttovälin ja kun kuitenkin lähes aina kuvaan jalustalta, on tavoite oltava selvillä ennen kuin jalustan pystyttää.
    Parin zoomin vaihtokappaleina saan sitten pari keskiformaatin runkoa, toisessa kiinteä objektiivi ja toisessa mukana normaaliprime. Tässä meni samalla vielä muutama päivä sitten kuuluttamani ajatus, että kameroissani on aina peili, toinen noista on mittaetsinvehje. Näin se ylpeys käy lankeemuksen edellä.
    Noista primeistä sitten vielä. Nyt kaikki objektiivini ovat primejä, kinokoossa yhdellä merkillä (Nikon) 7 valovoimaista, keskiformaatissa ZB kolme (kevyt laajis, normaali, lyhyt tele) ja sitten nuo uudet vaihdossa tulevat. Kun käyttämäni polttovälialue on lyhyt (20-105 kinokoossa) ovat nuo tietysti lähellä toisiaan polttoväliltään, juuri mitä Kimo ei sanonut ymmärtävänsä. Mutta minulle tuo sopii hyvin.
    Tämän jälkeen yritän vielä asettua siihen tyyneyden tilaan, etten mitään hankkisi. Katsotaan nyt.

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Toivoton yritys.
    T Jukka

3. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Toki voi niitä olla 10 mm-15 mm välein jos ei ole askelvaraa,tosin sekään ei ole sama asia  mutta arvostan toki valintaasi.

4. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Täytyyhän niitä olla kun täytyy olla.  Itse olen usein ihmetellyt ostoilmoituksia tyyliin 35 tai 50mm.  Yhtä dramaattinen ero on myös 20 ja 24mm välillä, ihan eri maailma.  Tai 85 ja 135mm.

edit.  Lisäksi vielä se että manuaalilaseista puheenollen rahallinen sijoitus kuuteen lasiin on usein sama kuin yhteen tai kahteen viimeisimpään uutuuteen.  Mitä niitä myymään kun voi kerätä koko sarjan.  Jos voi.  :p  Ei ne happane kaappiin.