Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Nöh nöh. Ajattelin lähettää sinulle tutun lekurin (sukulainen) puhelinnumeron. Hänelle -ikävä - kyllä voi soittaa vasta viikonlopun jälkeen, virka-aikana. Olisin mieluummin hoitanut tämä yksitysiviestinä. Mutta vastaa nyt täällä, jos haluat. En tiennyt etä sinulla on noin kova kiire. Soitit turpaasi aika vittumaisesti, luuletko ettei se herätä vastareaktioita ? Et myöskään selvästi ole edes tajunnut, mistä tässä ketjussa oli alunperin kysymys. Pistetään kaikki "huonosti menemisesi piikkiin... " ? Oletko sinä se sama kundi, joka aiemmin kertoi että KGB on asentanut hampaisiisi jotain "kuuntelulaitteita" Vai miten se menikään ? Tarkemmin ajateltuna, en minä jaksa sinusta huolta pitää, sen kun haukut vaan (niin tekee välilä yläkerran yksinäisyydestä hullu koirakin - eikä siihen edes poliisien soitto ole apua tuonut. Tuskin toisi sinullekaan - edes lääkärit). Hei. - E Edit : Luin juuri aiempia viestejäsi (en minäkään kaikkien aivan kaikkia vanhoja viestejä voi muistaa) ja ymmärsin jotain, mitä en tiennyt ennen niiden lukemista. Uskon, että sulla menee on nyt syystäkin paska olo ja jätän tämän, inhimillisyyden nimissä. Mulla ei ole teikäläistä vastaan aiemmin mitään, ihmettelin vain kun näitä piipityksiä satelee nyt joka suunnalta (se vitutteleepi). Mutta et ole ainoa, jolla on elämässään pahoja vastoinkäymisiä, eikä toisten ihmisten homottelemisilla elämäsi laatu parane. Voi hyvin. Ja näiltä osin : Loppu. - E
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Sanoo mies joka julkisesti uhkaa vetää ihmisiä turpiin ja sylkee solvauksia kuin jakomielitautinen Kapteeni Haddock holistikatkolla. Täällä "netissä" Joo-o. Ei se mun neukkukamera edes ole rikki, on vain hankala yksilö.
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Paskatekstiä - taas (ei kaikki ole turpiin pistämistä, niinkuin sinun tympeässä todellisuudessasi ehkä on. Ei tarvitse pistellä "turpiin" - on aivotkin ja useita muita keinoja saada asioita järjestykseen kuin tuollaiset alikehittyneet metodit). Ja sellainen on kamera kuin omistajakin ? Kumpikohan sieltä seuraavaksi ... - E
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Voi kiitos E huolehtimisen ajatuksesta. Mutta en tarvitse lääkärituttavasti numeroa. En muista, olenko kirjoittanut kuuntelulaitteista.
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? OK. Se voi olla joku toinen henkilö (niistä kuvitteellisista "kuuntelulaitteista" kirjoittelija). Ei ihan kaikkea muista. Kaikkea hyvää sulle. Pyyhin noi omat vitutukseni nyt omasta päästäni pois. - E Edit : Onko hyvä näin ?
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Ei ku anteeksi, jos loukkasin. Ei ollut tarkoitus. Kaikkea ei vain aina tiedä. Eikä voi muistaa. Eikä vitutuksiakaan voi pyyhkiä.
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Pojat, menkää nurkkaan (kumpikin omaanne) häpeämään. Tästä olisi voinut tulla hyödyllinen keskustelu.
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Häpeä on joskus ihan jees. Mutta : Vieläkin voi tulla hyödyllinen keskustelu - onhan hyvä ja kiinnostava aihe (kävin siellä "nurkassakin" ... keitin samalla hieman teetä kun keittokomero on sellanen sopiva nurkka - siis hävetä). Eikä siis kannata antaa epätoivolle valtaa ! Keskustellaan jo -ja taas- itse asiasta: Yksi kameramalli, josta paljon pidän mutta jossa haittaa vasemman silmän käyttö on esim. Nikon FE. Olen kuvannut semmoisella -aikoinaan- kauan ja paljon. Kun vasen silmä (tuossa mallissa joudun vielä survomaan silmän tosi liki kameran tähtäinaukkoon) on tähtäimellä joutuu kasvot (mun kamalat kasvoni) nostamaan hieman irti rungosta kun kääntää peukulla filmisiirtovipua. Tämä seikka korjautuu kyllä moottoriperää käytettäessä mutta silloin katoaa myös kameralle tyypillinen ja hieno kompaktius. Pakko oli kuvata välillä "itselleni väärällä" eli oikealla silmällä. Näin esimerkkinä tämä ... nykydigijärkkäreissä (eikä muissakaan joissa motorisoitu filmisiirto on) ei ole juuri haittaa tästä vasemman silmän hirveestä tyranniasta. Mutta kun suurin osa kameroistani on vielä filmiä skruudaavia vehkeitä, filminsiirtovipuineen päivineen ... Sisälläni asuu kyllä pieni epäilys, että ehkä nämä aivoni eivät sittenkään ole aivan normaalit (vasen ööga hallitsevana - kamalaa poikeavuutta -jos siis AIVOT ovat muutenkin aivan paskat tai jotain ? )... se onkin kauheeta ... Edit: Lisäsin sanan -aikoinaan-. Edit2: Typoja. Edit3: Aikoinaan yritin tästä samasta aiheesta täällä hiukan keskustella mutta ketju "kuoli". Olin silloin myös itse kovasti laiska puhaltamaan hengen liekkiä siihen keskusteluun ja taisin jättää (silloista vihreyttäni "netissä") jopa vastaamatta erääseen JVuokon kysymykseen (näin muistelisin). Olkoon nurkassakäymiseni katumustyötä myös mainitusta. - Minä Sentään Kävin Nurkassa -Mies
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Maapallo pyörii myötäpäivään. Siksi tilastollisesti "oikeapuoleisia" on enemmän. Mitään muuta merkitystä sillä ei ole.
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Pohjoiselta pallonpuoliskolta tarkasteltuna maapallo pyörii vastapäivään. http://fi.wikipedia.org/wiki/My%C3%B6t%C3%A4p%C3%A4iv%C3%A4 "Myötäpäivä on suunta, johon aurinko näyttää liikkuvan taivaan yli pohjoisella pallonpuoliskolla: se nousee idästä ja kiertää päivän aikana etelän kautta länteen. Oikeastaan Maapallo pyörii vastapäivään (pohjoisella pallonpuoliskolla) ja aurinko pysyy paikallaan suhteessa maapallon pyörimiseen." Jos maapallon pyörimissuunnalla ja asiakaskunnalla olisi (ollut) jotain vaikutusta kameroiden suunnitteluun (ennen digihärpäkkeitä) niin kamerat olisivat "vasensilmäisiä".
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Hyvin väsynyttä funtsimista (eikä jaksa typoja nyt...) : Tuon pyörimisliikkeen vaikutus on -tosiaankin- eri pallonpuoliskoilla (pohjoinen kontr. etelä) toistensa suhteen päinvastainen, niin veden alaslirumisspiraalille -vaikkapa viemäristä- kuin muutoinkin. Joten tuon (motriksen väittämän) perusteella olisi eteläisellä pallonpuoliskolla toisraajaiset enemmistönä kuin pohjoisella. Ja päiväntasaajalla tasan 50/50 % jakauma ... tai molempiraajaisia lähes kaikki tyynni ? Mutta jos teoria ihmisen vaelluksesta Länsi-Afrikan savanneilta maapallon joka kolkkaan pitää kutinsa ja muutos raajallisesti / silmällisesti / muuten vain toispuoleiseksi geneettisesti hidasta, voidaan jonkilaisena (leikillisenä, kenties lähinnä kuitenkin) teoreettisena hypoteesilähtökohtana pitää taas -sittenkin- juuri tuota motriksen väittämää. Sopeutuma vain tapahtuisi hitaasti. Kuten olisi oletettavaakin. Ei se -jompikumpi- kätisyys, silmäisyys tai jalkaisuus NIIN paljon ole merkinnyt - ainakaan ennen hienopiirteisemmän teknologian kehittymistä. Toki vasenkätisiltä ottaa oikeakätisten enemmistö helpommin vaikka nenäänsä nyrkkeilyssä, kun se lyönti tuleekin eri puolelta kuin odottaisi ? Tuttuja juttuja jokaiselle, tottakai ... mutta yksi pieni lisä teoriaan esim. vasureitten edes elossa säilymiseen lajimme sisällä ? Väitetäänhän vasenkätisiä usein esim. hinteiksi. Ja ihmiset ovat kautta aikojen olleet kovin innokkaita likvidoimaan erilaisia yksilöitä. Niin on yhä - vaikkakin ohut "sivistyksen moraali ja etiikka" sitä luontaista aktiviteettia hieman estoittaakin. Itse kyllä uskon että on kysymys muusta - Tietyt variaatiot ovat lajille terveellisiä, aivan elintärkeitäkin. Kuten suuremmatkin mutaatiot joskus - joissakin poikeustilanteissa- ovat jotkin tavallisesti erikoiset outolinnut yhtäkkiä ja mahdollisesti hyvin tarpeellisia ( laajemminkin kuin vain siis itselleen ) populaatiolle. Luonto luo variaatioita - liika yhdenmukaisuus on lajille epäterveellistä. Itsellänikin on joitakin -varsin merkittäviäkin- fyysisiä mutaatioita mutta en mene niihin tarkemmin - voisitte (sopivan tilaisuuden tullen) vaikka polttaa julkisesti, jos tietäisitte. Parempi olla varovaisempi jo täällä "netissä". Hui ... Mutta mitä "hyötyä" ihmislajillemme mahtaa olla joidenkin vasensilmäisyydestä ja ilmeneekö sitä muilla eläimillä myös ? Onko sitä vain ns."kädellisillä", nisäkkäillä jne ... ? Onko esim. vasensilmäisiä LISKOJA (Ainakin kameleontin silmät ovat näennäisesti liikkeissään kovasti toisistaan riippumattomat, vähemmän keskenään synkronoidusti toimivat kuin ihmisillä)? (8o}) Tuli vielä mieleen yksi juttu muuten ihan nastasta Nikon FE -kamerasta : Siinä kun on sellainen valotusmittarin lukitus kykettynä tuohon filmisiirtovipuun ; Kun vasurisilmä kuvaa sillä (ja sillä kameralla on silmä ihan kiinni etsimessä -ainakin mulla- oltava) tulee se vipu ällösti vasten poskea - häiritsee peijakkaasti. Meinasi unohtaa kun en ole tuolla vähään aikaan tähtäillyt. * Mut kivoja unia näkee toivottavasti tänä yönä ihan kaikki - niin oikea kuin vasen -silmäisetkin. Tellus on ihmeellinen ja mielenkiintoinen planeetta ! Niin monimuotoinen, kaikin tavoin. Morientes, E Ps. Tuonne on eksynyt eräs looginen näennäiserhe (voda), korjaan sen päiväsaikaan, jos olen elossa, muistan tai muutoin olen kykenevä sen tekemään. Nyt muutamaksi tunniksi : Hyvästi Rakas Väki ! T Erska Edit: Perkele, kun ei tule uni (nämä oudot aivoni ...)
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Karmeen mukavaa huomenta, valokuvailijat ! Tässäpä vielä aihetta (löyhästi tai vähemmän löyhästi) sivuava vanha pikku leikki (jonka varmaan lähes kaikki ovat joskus tehneetkin, "netissä" ). Kyseessä on siis tarkoituksena olla testi, kumpi aivopuolisko katsojalla on dominoivampi : Vasen - eli ns."looginen (ym.)", vaiko oikea - eli ns."tunteellinen (ym.)". (Itselläni pyöri naisfiguuri ensin myötäpäivään, mutta hieman pakottauduttuani mieltämään -ja katsomaan- toisin, se muutti suuntaansa vastapäivään. Sen jälkeen oli helppoa muuttaa suuntaa koska vain kesken mimmin ikuisen & kosmisen (tosin töksähtelevän) pyörimisliikkeen. Älä ahdistu, jos et liikkeen näennäistä "suuntaa" voi itse muuttaa - monet eivät kuulema siihen kykene - eikä se ole tarkoituskaan /tarpeenkaan, itse vain halusin asiaa kokeilla.). PRO ERILAISUUS ( ja hassun hauskat pseudotieteet ) !!! - E Edit: Tsori, jos on kirjoitusvirheitä - olen miettinyt koko yön näitä kummia aivojani ... Linkki pyörivään friiduun : http://www.teknolelu.fi/tiede/kumpi-aivopuolisko-hallitsee-sinua/
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Eihän toi pyöri kumpaankaan suuntaan. Illuusio, että muka pyörisi. Siinä on laitettu vain tasokuvia peräkkäin animaation muotoon. Eikä varsinkaan mitään tekemistä loogisuuden tai tunteellisuuden kanssa. En ole varma, mutta jos suuntaa pystyy itse "muuttamaan", niin se saattaisi kertoa jotain älykkyydestä.
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Niin. Toi on vain hömppää, kuten lähes kaikki mihin niin moni ihminen, silti, uskoo. Ei kai kukaan luulekaan että tuon asia jostain "älykkyyden" tasosta kertoisi ? Ja jos joku niin luulee, niin kerrotaan nyt hänelle, että ei se kerro -tietenkään- siitä asiasta yhtään mitään. Kaivoin, tänään, esille erää (jo hieman iäkkäämmän) saksalaisen kirjan, joka kertoo oletetusta muiden eläinten aistien kehittymisestä aikojen saatossa (tästä täällä olevasta asiasta myös) ja vertaa niitä meidän eli nk. ihmiseläinten aisteihin. Kuinka esim. mehiläisen oletetaan näkevän värit. kuinka käärmeet näkevät, jopa jotkin olennot, joilla ei ole varsinaisia silmiä "näkevät" ainakin valon. Mielenkiintoista mutta tarvitsisin vertailukohtia uudempaan tieteelliseen aineistoon ja sitä hankinkin. Täällä "netissä" näitä asioita tuskin kannattaa kovin vakavasti puida. Silavakanavilla ... joissa jopa räkänokkainen näsäviisauskin sekoitetaan järjestään oikeaan viisauteen, ei kannata niin vaikeasti ymmärrettävästä asiasta kuin älykkyys juuri keskustella tämän vakavammin. ______________________ Mitä tulee tuohon animaatioon, eihän ne yleensäkään mitkään mihinkään "liiku" -suuri sensaatio & paljastus varmaan monelle ? Tai liikkuuhan ne kaikki animaatiot oikeastikin, jos niitä katselee vaikka iipädi darrasta vapisevassa handussa. Tekihän lähes joka iikka jonkinlaisia animaatioita itsekin jo lapsena sellaisista "pläräysvihoista" - mutta kuvitteko joku tikku-ukko hahmojen oikeasti liikkuvan ? _______________________ Mitä siihen "älykkyyteen" tulee on tuolla -tosiaan- varmaan yhtä vähän tekemistä sen kanssa kuin on oikea tai vasen -kätisyydellä/silmäisyydellä maapallon pyörimisliikkeen kanssa : Ei yhtään mitään. Korkeintaan on tuossa kyse alkeellisen keskittymisen kyvystä. Pseudoarihkamaa ja nettiviihdettä, muuta ei ole kai tältä suunnalta väitettykään ? Älykkyys on monimutkaisempi asia, monimutkaisempi kuin usein ne käytössä olevat ällitestitkin (ÄO- testit) antaisivat luulla. Itse kävin sellaisessa ensimmäisen kerran teininä ja tulos oli liian "hyvä". En siis usko niihinkään. Kovin ihmisillä on tuo kuitenkin uskomistaipumus ja mielikuvitus niin vahva ja voimakas taipumus sekoittaa monella väitetyn toden ja oletetun mielikuvituksen - täällä "netissäkin" ? T Erska
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Pseudorihkamalla on paikkansa. Niin kuin kaikella muullakin. Lämpimikseenhään täällä ollaan puhumassa, kirjoittelemassa. Olemassa jne. Kova on usko, mutta mitä sitten kun se loppuu. Yksi tutkija väittää, että ihmiset ovat avaruusolioita, toiset että traumat periytyvät geeneissä, yhdet että luovuus ja hulluus onkin sama geneettinen piirre ja vielä Hawkingkin on sitä mieltä ettei ulkopuolista elämää kannatakaan etsiä. Eikö olekin pelottavaa, jos kävisikin niin, että todellisuus on juuri sitä, miksi sen itse itselleen luo? Vähän niin kuin päättäisi ihan itse, kummalla silmällä tähtää.
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Minä (myöskin) olen jo kauan epäillyt että pääasiassa se jokaisen todellisuus siellä jokaisen ihka omassa päässänsä syntyy. Ei se "pelota", se vain on niin. Ainakin siihen suuntaan oma logiikka falskaa ... T Erska
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Syytä olisi. Ei täällä maapallolla kuitenkaan kukaan yksin ole. Taakse päin katsottuna tällä hetkellä ei voi olla kuin deterministinen totuus. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja ihan jokainen vaikuttaa ihan jokaiseen.
Vs: Kummalla silmällä tähtäät? Me vain luomme loputtoman määrän rinnakkaisia todellisuuksia. Tai sitten elämme jo aiemmin luoduissa loputtomissa rinnakkaistodellisuuksissa. Tai -pikemminkin- aivan kaikkea ja ei -tavallaan- yhtään mitään. Äärettömyys ja olemattomuus. Ja sitä mitä ei voi välttää ei kannata pelätä ; Se on vain ON, joka tapauksessa. Ja leikillisesti (mutta vakavasti) heittäen : Ainakin ilman liian kahlitsevaa pelkoa on kulloinenkin todellisuus siedettävämpi. ... Näin tiivistettynä "netti"versiona ilmaistuna (joustavan dynaaminen ja alati muuntuva) elämänfilosofiani ... ________________________________________________________________ Edit : Asiaan : Kuvaan -siis- tähdäten vasemman puoleisella öögallani ja painan laukaisunappeja oikealla etusormellani. Kivoin Terkuin - Erska ! Editoin, kun oli kaksi kauheaa kirjoituserhettä ; Yksi liian pieni kirjain ja yksi kirjain ihan uupui - tykkänään oli poissa ... Kauheeta ...