Vs: Kulttuurin tukeminen / yhteiskunnan arvot kato, joku sano etä ei pidä tuomita, JS:llä on luki häiriö, musta sillä on KiLu häiriö ja Kult Tuo häiriö ( Kulttuurin tuomitsemis pakkomielle häiriö) Mun faijalla oli myös tuo Kult Tuo häiriö kun käski varomaan Kulttuuritalon porukkaa, siihen aikaan se Kulttis oli aika kulttuurivihamielistä porukkaa, ihan neukkutyyliin: asiat oli just toisinpäin mitä politrukit väitti !
Vs: Kulttuurin tukeminen / yhteiskunnan arvot Noh, aika rankkaa yleistystä. Tämän hetken talouden tasapainon muutokseen itä/länsi-akselilla lienee suurempiakin syitä kuin se, että Euroopassa vallitsee kulttuurimyönteinen ilmapiiri.
Vs: Kulttuurin tukeminen / yhteiskunnan arvot Jaa, meinaatko, että taide on pelkkää inspiraatiota tai että Suomessa ei tehdä töitä? Kun Sibba sai jonkun melodian valmiiksi, oli sitä ennen hylätty ko. teemasta kymmeniä ellei satoja luonnoksia ja juotu monta pulloa. Eihän nuo aasialaiset muuta nykyään teekään kuin töitä - mielenterveys siinä hieman kärsii. T Jukka
Vs: Kulttuurin tukeminen / yhteiskunnan arvot Meinaatko että aasian taloudellinen nousu perustuu vain kovalle työlle ja tiukalle asenteelle eikä yhtään sille että useimmat eurooppalaiset lafkat vie sinne tehtaansa halvemman työvoiman pyöritettäväksi? Mitä sikäläiseen työmoraaliin tulee, voi vaan miettiä olisiko jollekin jantterille joka on tappanut itsensä työpaikan menettämisen takia, ollut hyvä saada sisältöä elämään muustakin töistä. Vaikka puhaltaa vähän tinapilliin välillä batiikkivärjättypaita paita päällä... Veikkaan myös että vaikka me eurooppalaiset tehtäis niska limassa töitä, muutama tunti päivässä ylimääräistä ihan pomon iloksi, niin silti ison tehtaan nokkamiehet päättäis laittaa tehtaan aasiaan.
Vs: Kulttuurin tukeminen / yhteiskunnan arvot Toiset työllistävät aasialaisia, toiset vaan tekee niin vitun hyvää laatua että jopa aasialaiset ostaa niitä -vertaa: Sakujen autoteollisuus, Airbus, Enkkujen Formula 1 teollisuus jne ja vaikka Finskien botskit ja ABB:n potkurihärvelit...
Vs: Kulttuurin tukeminen / yhteiskunnan arvot No ihan aluksi sanon taas kerran, vaikka joillain ei vastaan otin toimi kuitenkaan. Että tottakai kulttuuria pitää tukea, kuten liikuntatointa ja muita hyvin vointiin liityviä toimintoja. Tuo ei vaan nyt mene rakeenteellisesti eikä tasapuolisesti, rahan jako vähäpätöisenä on annettu taiteen sisäpiirille, aivan kuin liikunta rahoista pääätäisi urheiluseurat keskenään. Mitä työn tekemiseen tulee, niin jokainen täydellä pakalla pelaava, on jo huomannut että tämä kehitys ei voi jatkua. Vain ne joilla ei ole kaikki inkkarit kanoootissa, kuvittelee että me kalpeanaamat täällä suunitellaan ja vinkuintiaanit tekee meille halvalla. Esimerkiksi Intiassa on todella mittavat koulutus ohjelmat, ja jo nyt suuri osa it-suunittelu työstä tehdään Intialaivoimin. Jos hissi nousee ihan ylös ja pään sähkökytkennät ei ole rikki, saataa tulla mielleen että tämä kehitys on menossa päinvastoin, jo nykyisten piltti-ikäisten elin aikana, eli Aasianmaat vaurastuvat ja eurooppa köyhtyy myydessään tuottamatonta palvelua toisilleen, jonka tuloksena saatetaan siirtää työtä tänne takaisin. Siis kärjistettynä, toki kyse on niin suurista ihmis massoista Aasiassa, että sisäinen työvoima tullaan aika pitkään hoitamaan.
Vs: Kulttuurin tukeminen / yhteiskunnan arvot Kiina ohitti eilisen hesarin mukaan yhdysvallat ympäristön saastuttajana. T Jukka
Vs: Kulttuurin tukeminen / yhteiskunnan arvot On varmaan ohittanut jo kauan sitten, puutteelisista mittauksista johtuen, eikä varmmaan koko totuus ole vieläkään kuin puolueen johdon tiedossa.
Vs: Kulttuurin tukeminen / yhteiskunnan arvot Aivan varmasti on. Valtava ja vuotava myrkkyjätetynnyri ja ihmisen ahneuden uusi (tähän asti rumin) suursaavutus = Kiina. Hurraa ihmiskunta !
Vs: Kulttuurin tukeminen / yhteiskunnan arvot Noh, Volkwagen on jo pitkään valmistanut Kiinassa myytävän tuotannon paikan päällä: Volkswagen Group China - Wikipedia BMW avaa toisen tehtaan Kiinaan, Kiinan omia markkinoita varten: http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703811604574531361034879846.html Daimler avasi 2006 ensimmäisen oman tehtaansa Kiinan markkinoita varten: http://en.ce.cn/Industries/Auto/200609/18/t20060918_8613755.shtml ja nyt Daimlerilla on käynnissä 3 miljardin euron investointiohjelma Kiinassa, joka pitää sisällään mm. moottoritehtaan rakentamisen Kiinan markkinoita varten: http://www.businessweek.com/news/2010-05-28/daimler-to-build-chinese-engine-factory-on-car-demand-update1-.html Airbussin tuotantoa säätelee pitkälti eurooppalainen politiikka ja se, että noin korkean teknologian tuotantoa ei välttämättä haluta siirtää kiinalaisten kopioitavaksi. Kiina ostaa Airbusseja ja Boeingeja koska maalla ei (vielä) ole omaa, riittävän laadukasta matkustajakonetuotantoa. Mutta kohta on: Kiinan oma matkustajalentokone räpistelee jo siipiään ABB:llä on tuotantoa myös Kiinassa. Saattaa Azipodienkin valmistus siirtyä jossain vaiheessa lähemmäs markkinoita. Suomen telakat ovat henkitoreissaan ja täällä ei kannata valmistaa muita, kuin huippuluokan risteilijöitä tai muuta tiettyä erityisosaamista vaativaa tuotantoa. Etelä-Korealaiset telakat taitavat hallita maailman rahtilaivatuotantoa yhdessä Kiinalaisten kanssa, ja yrittihän STX viedä kunnian Oasis of the Seasin valmistamisesta: http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/12/etela-korea_ylpeilee_oasis_of_the_seasin_rakentamisella_1306555.html