"Kognitiivisten tutkimusten mukaan still-kuviin perustuva multimedia on ehdottomasti tehokkain media. Video mediamuotona on tavallaan valtava "energiahäviö", kun katsoja ei voi meditoida ja tallentaa yhtä kuvaa kovinkaan kauan. Still-kuva herättää ihmisen valtaisan visuaalisen aivoresurssit. Kuva on mielenmaisema." Finnsanity blog: Valokuvauksen magiaa
Vs: Finsanity on puhunut. Juupa juu... kameralehden haastattelussa ( Jussi Aalto) 70 luvun alkupuolella sanoin: valokuvaajilla on vastuu visuaalisesta ilmastosta. Heidän on näytettävä tietä ja pidettävä huoli "yleisestä kuvamausta". Ihmiset eivät pääsääntöisesti käy gallerioissa eivätkä Art Directorit kanna huolta tästä... No vaikka vain Caj Bremerin Ateneumin retrospektiivin saama suosio kertoo halusta nähdä kiinnostavia valokuvia, kuka kertoisi tämän lehtien päätoimittajille jne.
Vs: Finsanity on puhunut. Mielenkiintoinen ajatus, mutta sen soveltaminen saattaa riippua asiasta. Televisiosta tulee näinä päivinä useita liikkuvalla kuvalla toistettuja jääkiekko-otteluita. Minkähänlaisen still-kuva -multivisioesityksen yhdestä ottelusta saisi (ja vielä ainakin lähes-reaaliajassa), joka viestisi kokemuksen tehokkaimmin niin kodeissa kuin kapakoissa. (Muuten olen huomannut, että kun valokuvataiteilijat alkavat tehdä videotaidetta, lopputulos on pääsääntöisesti aivan onneton.)
Vs: Finsanity on puhunut. Poliittisesti korrekti ilmaus. Maanläheisempikin kuvaus k.o. tuotteista on mahdollinen.