Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kukk(i)a

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana vctr, 18 Toukokuu 2026.

  1. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    Laitellaanpas tänne jottain kukkia. Tämmöset poimin tänään.

    joku sinine pieni.jpg
     
    jja, Dr.Jalopeno, mto and 7 others like this.
  2. Kona

    Kona Well-Known Member

    2 445
    2 923
    113
    Symppis, herkkä kuva.
     
  3. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    Kiitos! Olin oikeastaan kuvaamassa tuomen kukkia, mutta niistä ei tullu oikein onnistuneita otoksia. Onneks kuitenki pihan kukkapenkki tarjos oikein kivan asetelman ja poimiminen onnistui suht hyvin.

    Harjoittelen tässä siis makroilua ja muuta kukkakuvausta.

    nuppu.jpg
     
  4. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    Mokomat tuomet yrittää olla haaste. Noh, olen mä muutaman ihan jees ei makron saanu, mut haluisin kyl vielä onnistuneen yksittäisen kukan. Pitäs varmaan tuoda sisälle ni onnistuis, mut en haluis. Kyl mä vielä yritän.

    Taustan saturaatio vähä runsas, mut haittaako tuo? Saishan sitä muokattua. tuamee.jpg
     
  5. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    Nää on Fuji X-T1llä kuvattu. Lasina kaikissa Canon fd 100mm f2.8. ekassa ja tokassa palje apuna. Eka jalustalta ja toka käsivaralta.
     
  6. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    Tänää omenaa. Saatto tulla muutakin, mut pitää vielä käydä läpi et mikä on kukka ja mikä kakka.

    DSCF9646.JPG

    Ja joku angervo. En tiä mikä.
    mustaomena pieni.jpg
     
    Viimeksi muokattu: 24 Toukokuu 2026
  7. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    Tämmöne vähän erilainen kokeilu DSCF9306 kopio 2 valo pieni.jpg
     
  8. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    Tämmönen oli mun mielestä ihan hauska kokeilu kanssa.

    kk2 pieni.jpg
     
  9. jussident_fluor

    jussident_fluor Well-Known Member

    1 171
    635
    113
    Kivasti makroiltu, väreil(llä/ty,) tummaan taustaansa sulauduttu.
    Viimeisen kuvan vaaleamman linjakas tausta herättelee, hetkeksi sakuroin.

    Lempeitä kuvia (ohi kulkevista kasveistamme)
     
    vctr tykkää tästä.
  10. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    Kiitoksia! Tumma/musta tausta on aika helppo tapa saada rauhallinen tausta, ja onhan se ihan tyylikäs. Ihan siis olen kobtrastikkaita taustoja etsiny, en ole käyttäny mitään erillistä taustaa näissä. Kirsikoita kuvatessa tajusin et takana olevasta talosta vois saada hauskan taustan ja siitähän tuli aika erikoinen :)
     
  11. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    DSCF0229 pieni.jpg

    xt1 canon fd 35-105 f3.5
     
  12. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 568
    383
    83
    Mukavahan näitä on katsella. Terävyysaluekin hienosti hallittu.
     
  13. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    No sehän on mukavaa. Katsottavaksi ne on tehty :)

    Terävyysalue näissä on vaikea homma kun syväterävyysalue varsinkin makrossa on ihan olematon. Joku alue kuitenki on tarkkaa ja mihin sen sit sijoittaa...

    tuamilähelt.jpg
     
  14. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    säynä.jpg
     
  15. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    Pirullisen hankala kohde. Aika monta kuvaa olen jo ottanu, mut ykskään ei oo oikein natsannu kunnolla. Tarvii aika pehmeen valon ku kukassa on niin vähä yksityiskohtia, et ei tule hyviä varjoja auringossa. Sit onkin aika vähän valoa ja saa ruuvaa isoo sinne 800 mikä on tällä kameralla iha maksimi. Sit pitäs saada ne herkät muodot ja ehkä lehden pintaa vähä esiin. Ei oo helppo. Tai ainakaan mulle ei ole helppo. Noh, jatketaan harjotuksia, niinku nuo sanovat. kialo.jpg
     
    niffe ja jussikn tykkäävät tästä.
  16. vctr

    vctr Member

    64
    24
    8
    Se o vähä sillee et ku löytää kohteen ni pitäs vaan jaksaa yrittää uudelleen ja uudelleen niin kauan et se hemmetin kuva onnistuu. Ei oo koskaan harmittanu kotiin tullessa et käytin aikaa ja sain kelpo kuvan. Sen sijaan on kyl aika monta kertaa harmittanu et oon jättäny homman kesken. Mitä sitä monilla kuvilla tekee ku yks hyvä ois iha hyvä...