Kiitos! Olin oikeastaan kuvaamassa tuomen kukkia, mutta niistä ei tullu oikein onnistuneita otoksia. Onneks kuitenki pihan kukkapenkki tarjos oikein kivan asetelman ja poimiminen onnistui suht hyvin. Harjoittelen tässä siis makroilua ja muuta kukkakuvausta.
Mokomat tuomet yrittää olla haaste. Noh, olen mä muutaman ihan jees ei makron saanu, mut haluisin kyl vielä onnistuneen yksittäisen kukan. Pitäs varmaan tuoda sisälle ni onnistuis, mut en haluis. Kyl mä vielä yritän. Taustan saturaatio vähä runsas, mut haittaako tuo? Saishan sitä muokattua.
Nää on Fuji X-T1llä kuvattu. Lasina kaikissa Canon fd 100mm f2.8. ekassa ja tokassa palje apuna. Eka jalustalta ja toka käsivaralta.
Tänää omenaa. Saatto tulla muutakin, mut pitää vielä käydä läpi et mikä on kukka ja mikä kakka. Ja joku angervo. En tiä mikä.
Kivasti makroiltu, väreil(llä/ty,) tummaan taustaansa sulauduttu. Viimeisen kuvan vaaleamman linjakas tausta herättelee, hetkeksi sakuroin. Lempeitä kuvia (ohi kulkevista kasveistamme)
Kiitoksia! Tumma/musta tausta on aika helppo tapa saada rauhallinen tausta, ja onhan se ihan tyylikäs. Ihan siis olen kobtrastikkaita taustoja etsiny, en ole käyttäny mitään erillistä taustaa näissä. Kirsikoita kuvatessa tajusin et takana olevasta talosta vois saada hauskan taustan ja siitähän tuli aika erikoinen
No sehän on mukavaa. Katsottavaksi ne on tehty Terävyysalue näissä on vaikea homma kun syväterävyysalue varsinkin makrossa on ihan olematon. Joku alue kuitenki on tarkkaa ja mihin sen sit sijoittaa...
Pirullisen hankala kohde. Aika monta kuvaa olen jo ottanu, mut ykskään ei oo oikein natsannu kunnolla. Tarvii aika pehmeen valon ku kukassa on niin vähä yksityiskohtia, et ei tule hyviä varjoja auringossa. Sit onkin aika vähän valoa ja saa ruuvaa isoo sinne 800 mikä on tällä kameralla iha maksimi. Sit pitäs saada ne herkät muodot ja ehkä lehden pintaa vähä esiin. Ei oo helppo. Tai ainakaan mulle ei ole helppo. Noh, jatketaan harjotuksia, niinku nuo sanovat.
Se o vähä sillee et ku löytää kohteen ni pitäs vaan jaksaa yrittää uudelleen ja uudelleen niin kauan et se hemmetin kuva onnistuu. Ei oo koskaan harmittanu kotiin tullessa et käytin aikaa ja sain kelpo kuvan. Sen sijaan on kyl aika monta kertaa harmittanu et oon jättäny homman kesken. Mitä sitä monilla kuvilla tekee ku yks hyvä ois iha hyvä...