Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Käytettävät resurssit vs toiveet

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jari Siren, 15 Helmikuu 2008.

Hetkittäin tulee hyvin turhautuneeksi, kun ideoita joutuu mietimään minimaalisten resursien kautta.
    Täläisellä vanhalla patulla ei ole juuri ystäväpiirissä kovasti enakkoluulottomia innokkaita malleja, lapsenikin on hyvin kylästyneet olemaan mallina.
    Joten ensin idea ja sitten pohtimaan toteutus mahdollisuuksia ja kevyt masennus tosiasioiden selvittyä.
    Mitä olisikaan jos olisi assareita ja hki kapunginteatterin näyttelijät, puvusto ja lavasteet käytettävissä jummpasalin kokoisessa huippu studiossa:D
    Nyt on lähinnä oma pärstä ja mikki hiiri varusteet.

Studiokin olis kiva, mutta kotona siitä ei tullut mitään ja ajatus tilan vuokraamisesta harrastusta varten tuntuu järjettömältä.

Jos näyttelytoiminta olisi järki pohjalla, eikä artisti maksaa ja ihmiset eivät möisi alle omakustanus hinnan niin voisi kuvitella ihan tosisaan jotain tuotavankin.
    Mutta kun ei ole:D

On vastaavia ajatuksia muilla liikellä.

1. Vs: Käytettävät resurssit vs toiveet

Itse olen kokenut niukkuuden hyväksi opettajaksi.

2. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113
    Vs: Käytettävät resurssit vs toiveet

Vähän on tuttua Jarin jutut, henkilökuvaajalla olis kiva olla innokkaita malleja, mutta ei niitä ihan helposti löydy. Lapset ovat kyllästyneet ja joihinkin valotesteihin saa suurella painostuksella hetkeksi pysähtymään.

Resursseista eniten pulaa tuntuu olevan ajasta, vuodesta toiseen kiireet vaan lisääntyy, pitäis  olla ainakin 26 h/vrk.

3. Vs: Käytettävät resurssit vs toiveet

Vaikuttaa ihan tavallisen ihmisen ongelmalta. Aika ei riitä mihinkään, 24h vuorokaudessa on liian vähän. Näin se on itselläkin, sen kanssa vaan täytyy elää. (noita mikkihiiri kuvia voisit Jari laittaa lisää?)

4. Vs: Käytettävät resurssit vs toiveet

Joo, mallit ovat ison kiven takana. Usein ihmetyttää nämä kuvaajat, jotka vaan kadulta nappaa sopivan tyypin studioonsa, heiltä siihen tuntuu riittävän 1½ hymyä ja käyntikortti. Lienevät melko karismaattisia kuvaajia.

5. Vs: Käytettävät resurssit vs toiveet

Juu, nekin kuvaajat ihmetyttävät, joka joka sessioonsa metsästävät nuoria. Miksi? Jokin nuorisofiksaatio?

6. Vs: Käytettävät resurssit vs toiveet

Itse kuvasin aika paljon kadulta löytyneitä silloin kun oli kotona studio, yhtäkkiä vaimo totesi että se ei voi sallia pimujen kuvausta mun kotona joka edisti mun studio setin myyntiä.:(

7. Vs: Käytettävät resurssit vs toiveet

Väittisin, että resurssit on aika paljon kiinni omasta viitsimisestä. Lisäksi kun on itse tehnyt duunia kuvan eteen on kiksit paljon paremmat. Teen suht paljon kuvauksia isohkolle teatterille, osa sellaisia, joissa dokumentoin muiden luomaa ja osa sellaista, joissa pääsen itse tekemeään enemmän. Molemmat on ihan mieluisia ei siinä mitään, mutta tyydytystä työstä saan paljon enemmän silloin kun olen todella vaikuttanut lopputulokseen onnistunutta dokumentointia enemmän. Tiimissäkin on tosi kiva työskennellä, mutta ei siitä kehtaa hirveesti propseja ottaa. Loppupeleissä onnistumisen tunne taitaa olla tän homman suola, niinkuin monen muunkin.

8. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

On, vaikka apurahaa nautinkin.

kapa

9. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36

ei ne assarit ja muut kamat niitä kuvia tee. mallit on toki mukavia olla olemassa, erityisesti jos ihmisiä haluaa kuvata.

10. Poop

Poop

30
    0
    0

Näihän se on. Muutama käytetty salama ja nurkka olkkarissa riittää studioksi, malliksi kelpaa vaikka naapurin mummo jos halua riittää. Tekosyitä voi aina keksiä, intohimo valokuvaukseen on se mikä ratkaisee. 
    http://kameralaukku.com/forums/smf/http ... ic.php?t=0"]http://kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=0