Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

  1. Timo

    Timo Member

    244
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    Jahas jospa vastaisin jotain,

    Olen Timo 25v Kirkkonummelta, lapsia 1, ex-vaimoja 1. Työskentelen huoltoteknikkona eräässä merkintäalan yrityksessä. Valokuvasta harrastellut vähemmän ja enemmän aktiivisesti vasta noin 3-4 vuotta, eli käytännössä en yhtään mitään. Muusiikkia kuuntelen todella paljon, lenkilläkin on aina mp3 soitin mukana, tosin jos menen luontoon, metsään ym niin soittimet jäävät kotia ja kuuntelen luonnon laulua.
    Eli siis luonto on lähellä sydäntä.
    Noh, kaippa tämä pätkä riittää.
     
  2. jalakanen

    jalakanen Well-Known Member

    1 453
    210
    63
    Vs: kuka olet?

    moro.
    Ikää on himpun yli 30 vuotta. Harrastan kvalokuvausta omaksi iloksi. Toisena harrastuksena on tommonen -64 Valiantti. Perhesyistä vaihtui mopoiluharrastus nelipyöräiseen ihan tässä tänä talvena.
    Yksi lapsi ja akka. Järvenpäässä asutaan ja olen kehitysvammaistenohjaaja ammatiltani. Tällähetkellä yövuoroa pelkästään.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vs: kuka olet?

    Hmm.. jotenkin tulee mieleen vain deitti-ilmoitukset, no väliäkö tuolla eli tässä:

    24 kesällä täyttävä viestinnän opiskelija Tikkurilan Laureasta. Kamera on työväline siinä missä hiiri ja maccikin :) Niin ja hiljattain vallotin olohuoneen "studioksi", kun sain uudet salamat hankittua. Joskus tulevaisuudessa minusta kai tulee graafinen suunnitelija tms. mutta siihen on vielä hetki aikaa.
     
  4. Kimi

    Kimi Member

    71
    0
    6
    Vs: kuka olet?

    Olen siis 45v naimisissa neljännen polven Helsinkiläinen ja uusioperheeseemme kuuluu 2 ihanaa nuorta neitosta (12v ja 11v).
    Olen valokuvannut harrastusmielessä noin 30 vuotta. Reissuilla yritän taltioida näkemääni ja kokemaani mahdollisimman paljon, valitettavasti usein kauhea kiire ei mahdollista syvällisempää tutkiskelua vieraista paikoista.
    Kuvaan paljon arkkitehtuuria, kaupunkien erityspiirteitä, luontoa (maisemaa) ja tietysti perhettäni ja meidän harrastuksiamme. Eniten kuvia syntyy kesälomalla mökillä Lapissa, siellä olen jotenkin ”herkimmilläni” aistimaan ja vaistoamaan yksityiskohtia jotka muuten jäisivät huomiotta, tosin olen huomannut itsessäni ”omituisuuden” huomata asioita tai poikkeavuuksia ennen kuin muut huomaavat tämän poikkeavuuden. Selvennetään hiukan edellistä, huomaan yleensä ensimmäisenä jos esim. metsässä kävellessä vastaan osuu eläin tai kaupungissa kävellessä tapahtuu jotain epänormaalia….
    Olen ”digistellyt” noin 5 vuotta ja ensimmäinen digini oli ”hopeakuula” joka vaihtui muutaman vuoden jälkeen käytettyyn Canonin 1D:n joka oli mahtava peli, mutta vaihdoin sen uuteen 30D:n koska se oli liian iso raahattavaksi ympäri maailmaa.... Vaihdoin juuri 30D;n käytettyyn 1D MKll koska ykkössarjalainen vaan tuntuu minulle paremmin sopivan, ota nyt tästä selvää...

    T. Kimi
     
  5. herby

    herby

    142
    1
    0
    Vs: kuka olet?

    Heips vaan kaikki laukkulaiset. Olen 28vuotias pojankloppi Helsingin Malminkartanosta, koko elämäni olen stadissa asustellut. Kuvausta olen harrastanut vasta muutaman vuoden aktiivisemmin. Perheeseen kuuluu minun lisäksi avovaimoni. Muita rakkaita harrastuksia on puulaivojen rakentaminen, pienoismalli tyyliin. Töissä olen siivousalan/huolto yrityksessä palveluohjaajana. Eipä tässä oikeestaan muuta. Kettu kuittaa.
     
  6. Vs: kuka olet?

    Ja että kettuilua. Semmoista täällä ei hyvällä katsota!
     
  7. Vs: kuka olet?

    :D
     
  8. Vs: kuka olet?

    20 vuotias opiskelija lahdesta. oon lahden amk:ssa tietojenkäsittelyn koulutusohjelmas ku muotsikan valokuvauspuolelle en päässy, ainakaa toistaiseksi. harrastan lumilautailua, kitaransoittoa ja valokuvausta, alotin valokuvauksen muutama vuosi sitten ja oon kuvaillu canonin pokkarikameralla:) tietyt rajotteethan siin on mut hyviä kuvia silläkin oon saanu, aina tilanteen salliessa oon ottanu nikonin D70 käyttöön ku isäl on sellanen.

    Oon opiskellu kymenlaakson opistossa valokuvausta puol vuotta, se oli ihan filmijuttuja vaan, ei keskitytty digikuvaukseen melkei yhtään. mitäs vielä, kuvailen aktiivisesti aina ku aikaa on, maisemaa, muotokuvaa, ja kuvia jotka yrittää olla taiteellisia:)
     
  9. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: kuka olet?

    _heretostay_ viime viikonloppuna kävin lahdessa ja mietin,että olisiko siellä kuinka laukkulaisia pientä miittiä varten? Nyt tiedän,että siellä on jotain. Jos saisi vielä keväällä miitin lahteen, ennen kuin kaveri muuttaa sieltä poijes.. :D
     
  10. Vs: kuka olet?

    jepjep:)..mä luulen että muotsikassa niit on vaikka kuinka. et eiköhän täält löydä niitä. asutko ite mis päin?
     
  11. Vs: kuka olet?

    On täällä ainakin yksi syntyperäinen lahtelainen. Ei ole oikein miitit kiinnostaneet kun muiden Mafioiden kuvista päätellen ovat minulle liian pubipitoisia... Sensijaan hiippailen yksikseni jatkuvasti ympäri Lahtea enimmäkseen harjuja pitkin kamera mukana. Seura kyllä kelpaa jos jotakuta kiinnostaa setä joka tuntee Lahden kohtuullisen hyvin keskustassa kasvaneena ja asuvana. Tämä kevät kuluu muuttokiireissä sattuneesta syystä :) eikä paljon ehdi kameraa ulkoiluttamaan, - kesästä alkaen olisi taas paremmin aikaa.
     
  12. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: kuka olet?

    kotkassa .. :D
    Täällä olevat laukkulaiset on melko tuttuja, mutta jostain syystä olen kuvittellut,että miitti jossain muualla,kuin kotkassa ois cool..
     
  13. juhor

    juhor

    29
    1
    3
    Vs: kuka olet?

    Hei.

    Juuri 17v täyttänyt opiskelija Oulusta, päivää.
    Harrastelen kuvaamista, musiikkia sen monissa muodoissa ja piirtämistä/maalaamista. Kuvaamisessa lähellä sydäntäni on mustavalkofilmi, rodinal ja OM-2:nen. Satunnaiset keskikoon negani kuvaan jassikkamatilla. Ei siitä sen enempää.
     
  14. Hämis

    Hämis Member

    66
    0
    6
    Vs: kuka olet?

    31 v mies tampereelta. Harrastuksena musiikki ja valokuvaus, jälkimmäinen noussut ykköseksi viimeaikoina. Aika aloittelija olen vielä.
     
  15. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: kuka olet?

    Olen 35-vuotias mies. Kotoisin Oulusta ja 10 vuotta opiskelin Jkylässä.
    Nyt asun täällä Savossa vaimon ja pikkupojan kanssa.
    Valokuvaukseen hurahdin v 2000. Aloittelin Olympuksen om-järjestelmillä ja Zuikoilla.
    Sitten ostin Minoltaa ja sillä tiellä olen vieläkin. Välillä oli Bronican 67+ laaja kasa tilpehööriä.
    Mv-kuvaukseen oli paljon tavaraa. Kun möin pimiöni pois, ilmeni matkahuollon kuitista 120 kg tavaraa.
    Nyt olen digipelle, kun ei ole aikaa enää pimiötouhuihin. Mieli kyllä tekisi.
    Enimmäkeen kuvailen ihmisiä ja hieman maisemakuvia. Ammattini puolesta kuvaan myös nuoria muusikoita.
    Muita harrastuksia kuntoliikunta ja musiikki.
     
  16. Vs: kuka olet?

    Jaa, pitäisikö sitä sitten esittäytyä.....

    Olen siis syksyllä 45 v täyttävä ikiharrastelija Hämeestä. Vaimo, kolme lasta, joista kaksi jo kohta lentämässä pesästä, omakotitalo ja farmariauto.

    Siis erittäin keskiluokkainen tyyppi.... :-(
    Luonnehtisin kuitenkin itseäni piiloanarkistikseksi liberaaliksi skeptikoksi :)

    Kuvaaminen alkoi 70-luvun puolivälissä Mamiya DSX1000:llä joka vaihtui sittemmin pariin Pentaxin MX:ään ja on samaa merkkiä on nykykalustokin. Nikonilla kuvailin hetken filmiajan lopulla. Maisemat ja luonto (ei linnut, nuo dinosaurusten jälkijättöiset vesat) sekä osin urheilu....
     
  17. Vs: kuka olet?

    Syntynyt vuonna 1970 Kontulassa, asunut Savossa, ja viimeiset 13 vuotta Espoossa. Vaimo ja kolme lasta. Kuvannut aktiivisesti 2000-luvun alusta, sitä ennen harrastanut lähinnä kuva- ja muuta kokeilevaa runoutta.

    Tykkään orgaanisesta avantgarde-paskasta, en kuitenkaan läheskään kaikesta. Lempikuvaajia Lee Friedlander, William Klein, Boris Mikhailov, Garry Winogrand. Mielimusiikkia Sonic Youth ja Einstürzende Neubauten 20 vuoden kuuntelukokemuksella ja viimeisimmät ostetut romaanit Philippe Sollers, Patrick Besson ja Lydie Salvayre. Luen aina kun voin. Katselen aina ja kuvaan aina jos tuntuu että näkyy kuvia.
     
  18. Vs: kuka olet?

    Ai mä vai?

    Parin vuoden päästä viiskymppinen musiikista, alkoholin nauttimisesta ja valokuvauksesta vapaa-ajan nautintonsa saava vanha rähjä. Laitteina Fender Telecaster, pikaisesti tyhjenevät viskipullot ja läjä kameroita.
     
  19. Vs: kuka olet?

    Enpäs oo tänne esittäytyny.

    Harri, Joensuussa asutelen ja tällähetkellä suorittelen valtion virkaa (varusmiespalvelusta).
    Kuvaushistoriaa pureskeltava senverran, että siskoni hankki joskus 1999~2000 olympuksen digipokkarin.
    Tuolla kun sai räpsiä kuvia sen minkä tahtoi, niin pääsi pöpö tarttumaan.
    Ensimmäinen oma kamera oli olympus c-740
    Se tuntu kuitenkin jäävän vähän vajaaks, niin polkaisin suohon..digijärjestelmään talvella -06.
    300D polkee ainakin toistaseks runkona. jatkoksi muutamat linssit.
    Muita harrastuksia on pyöräily ja retkeily sekä practical-ammunta.
    Opiskelen (opiskelin) fysiikkaa, mutta alanvaihto on mahdollisesti edessä. Lääketiede kiinnostaa enemmän.
    Autosta, kännykästä ja muusta en halua mainita. Käsittäisitte vielä, miten pienet vehkeet minulla biologisesti on ;)