Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

  1. Retku

    Retku Active Member

    1 496
    0
    36
    Vs: kuka olet?

    Niin on. Ei tätä kaupunkia voi turhan hehkeäksi kehua: ei kunnon musiikkielämää, ei oikein mitään. Onneksi täältä pääsee pois.
     
  2. Vs: kuka olet?

    No jaa, olin 5-8v naskalina siellä ja kyllä ihan viihdyin ;-)
     
  3. Retku

    Retku Active Member

    1 496
    0
    36
    Vs: kuka olet?

    Aika kultaa muistot.
     
  4. Vs: kuka olet?

    Niin tekee. Tykkäsin puistikoista, torista ja Rewellin arkkitehtuurista, kuin myös rannan venelaitureista. Siellä maattiin ja koitettiin pyydystää haavilla rautakaloja.
     
  5. Retku

    Retku Active Member

    1 496
    0
    36
    Vs: kuka olet?

    No myönnetään, että on Vaasassakin puolensa. Vanha arkkitehtuuri, meri ja nuo mainitsemasi puistot, sekä suhteellisen laadukasta teatteria.
     
  6. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: kuka olet?

    Hei!
    Olen 41 vuotias vastarannankiiski. Asun Lapualla
    vaikka olenkin syntynyt Järvenpäässä. Siis tää
    on pakko sanoa ettei kukaan ala luulemaan
    mua Lapualaiseksi ja näin ollen pidä kaikkia pohjalaisia
    minun kaltaisena. Lapsena jo sain pokkarilla kuvata
    perhettä. Sitten ostin ensimmäisen Diana-Kameran ja pari
    filmiä kehitin ja vedostin itse Puppe naapurini hyvällä
    avustuksella. Näin olin antanut kameramaailmaan itseni.
    Dia on minun juttuni. Digi puolen kokeilujakin
    olen tehnyt.
     
  7. jericho

    jericho Member

    722
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    uros
    24v
    turku (*oulu)
    avoliitto
    sosiaalinen, huumorintajuinen, laiska, kunnianhimoinen
    ravintola-alalla työssä
    digi
    eka kamera punainen konican pokkari -88
    jäkis, koris, lenkkeily, lumilautailu
     
  8. Vs: kuka olet?

    Olen vuosimallia -74 oleva miehen mitat omaava urospuolinen karju (Huom! alle satakiloiset on lapsia.)

    Asustelen Lohjalla vaimon, 4-vuotiaan pojan ja reilun kuukauden ikäisen tytön kera. Harrastan pääsääntöisesti netissä roikkumista ja valokuvausta. Valokuvien kohteena maisemat, sekä jostain kumman syystä jälkikasvu. Vaimoa on turha kuvata, kun pääsääntöisesti tulee se "OTANYTJOSEKUVA-ilme" noin 2 sekunnin päästä siitä, kun kamera on otettu esille.

    Netissä roikkumista olen harrastanut vuodesta 1995 ja valokuvausta vuodesta 2000. Alkuun kuvailin mitä eteen tuli sen tarkemmin ajattelematta. Mutta tässä vuosien saatossa ensin siirryin värinegasta diaan, jonka rinnalle ensin hiipi vähäisissä määrin MV kuvaus. Nyt dia on harvinaista herkkua ja MV vie pääsääntöisesti kaiken tilan kameralaukussa. Toimin samalla Lohjan kameraseuran pimiövastaavana, kun ennen liittymistäni pimiö oli käytännössä käyttämättömänä.

    Ensimmäinen järkkärini oli Canonin EOS50E, jonka sain valmistujaislahjaksi. Nykyäänkin ko. värkki on hengissä, mutta pääsääntöisesti vaimoni käytössä. Itse kuvaan Pentaxin ME:llä ja Bronica S2:lla keskikokoa. Välillä on erinäisiä romuja ollut kokeilussa, mutta olen luopunut niistä melko vilkkaasti. Digikamerankin hankin jossain vaiheessa, mutta kun en yhtään kuvaa saanut paperille asti, innostus lopahti melkoisen nopeasti. Joten filmiä ja kehityslitkuja palaa melkoiseen tahtiin.
     
  9. Vs: kuka olet?

    Olen 40:nen miespuolinen eläin.
    Omaan 34 vuotiaan Naaras Jaguaarin.
    Olen ollut hänen kanssaan naimisissa 16 v.
    Kaks` tyttöö ollaan puhasteltu toinen 15 vuotta sitten ja toinen 11 vuotta sitten.

    Olen tällä hetkelllä Töissä Turun Kulttuurikeskuksen Vahtimestarina:
    http://www.tommi.kankaala.com/web_kulttuurik/index.htm
    (Sisäkuvat Brinkkalan Talosta ja portaikko Juseliuksen Talosta)

    Harrastukset:
    RC-Autot (Nikko Project 2 Ford F-150 ja Scarab Mitsubishi Pajero Rally)

    Kamerani:
    Canon PowerShot A200
    http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_A200/index.asp

    Canon PowerShot  <COLOR color="#ff0000"]G6</COLOR>
    http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_G6/index.asp

    Canon EoS 350D
    http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_350D/index.asp?ComponentID=270585&SourcePageID=164046#1

    Ottamiani kuvia:
    http://www.tommi.kankaala.com
    Tommi Kankaala's Library

    Sony HandyCam TRV-428
    Sony CCD TRV-428E 428 E Hi8 Pal Camcorder 990x zoom Handycam Steadyshot

    Kännykkäni:
    http://www.breizhmobile.com/images/produits/1121706540.jpg

    Vaimon kanssa käydään tanssimassa:
    http://www.ravintolaonnela.fi/turku/index.html
    http://www.theclub.fi/turku/
    http://www.forte-nightclub.com/

    Ajelen:
    http://www.chrysler.fi/neon/index.php
     
  10. Moulus

    Moulus Member

    502
    0
    16
    Vs: kuka olet?

    Olen -73-vuosimallin heppu joka on aina ollut omien tekemisiensä vannoutunut ihailija. Kuvia olen tykännyt räpsiä aina sen kummemmin kiinnittämättä huomiota muuhun kuin ehkä rajaukseen ja tarkennukseen. Koska tein vuosia videotöitä menetin kyvyn ottaa pystykuvia, joten opettelen nyt siihen takaisin, mutta vaikeata se on.

    Pohjoisesta etelään olen kiertänyt ja tällä hetkellä opiskelen/työskentelen Äänekoskella ihmisten parissa ja asun maalla. Samassa taloudessa asuu myös naiseni ja poikani. Molempia on yksi.

    Hienointa on olla ulkona. Hienointa on ettei tarvitse myydä mitään. Hienointa on myös huomata miten elämä pikkuhiljaa asettuu kohdalleen.

    Miksi kuvaan? Kai se on pelkoa siitä että yksi päivä kaikki tämä unohtuu tai lakkaa olemasta. 
     
  11. Antti M

    Antti M Member

    545
    18
    18
    Vs: kuka olet?

    Iltaa, olen Antti, 22 vuotias biologian opiskelija Helsingistä. Alunperin en tosin ole täältä kotoisin, vaan Virroilta. Kuvaillut olen muutaman vuoden, enemmän tai vähemmän ahkerasti, digiä sekä perinteistä. Kait tätä harrastukseksi voi jo kuitenkin nimittää. Kuvailen luonto- ja maisemakuvia, tosin luontoa ja maisemiahan nyt on melkein mikä tahansa...

    Valokuvauksen lisäksi minua kiinnostaa avopuoliso, hyvät kirjat, hyvä musiikki ja tumma olut.
     
  12. Vs: kuka olet?

    Se on moro.

    Olen keski-ikainen mias vuosimallia -63. Naimisissa, lapsia on yksi (11v) ja toinen tulossa kesalla. Asutaan taalla keski-Englannissa, Suomessa olen kotoisin Espoosta mutta asuin Tampereella noin puolet kahdeksankymmenluvusta. Naas.

    Kuvaan yleensa viikonloppuisin eli ollen ns. sunnuntaikuvaaja. Nain keski-ikaisena on varaa hyviin vehkeisiin (varsinkin kun salaa joitakin hintalappuja vaimolta) ja niin minulla onkin hyva kalusto: 5d + 30d ja muutama hyva Canonin ja Sigman putki loytyy. Alaa olen harrastanut muutaman vuoden nuitten digikameroitten ja aiemmin 300d:n kanssa. Laitteistoni suhteen olen tyytyvainen, nyt pitaisi vaan oppia kuvaamisen nikseja ja hyvien valokuvaajien salaisuuksia.

    Lintujen, varsinkin lennossa olevien, kuvaaminen on talla hetkella kiinnostuksen kohde mutta tykkaan  yleensa luontoaiheisista kuvista. Talla foorumilla olevat satunnaiset mallikuvat ovat aivan mahtavia, olisi kiva kun osaisi sellaisiakin joskus kuvata mutta studiokuvia voin vain ihailla nailla nakymin.

    Olen hieman seurannut taman forumin viesteja ja toivon saavani hyvia vinkkeja alaa enemman harrastaneilta. Ensi merkit muutaman viestin perusteella ovat olleet erittain positiivisia. Kiva olla taalla.


    Ode
     
  13. Vs: kuka olet?

    Tervetuloa Ode! Ei muuta kuin mukaan säätämään ja sähläämään. Paljon voi oppia (= itse olen oppinut) ihan vaan lukemalla kuva-arvosteluja ja osallistumalla keskusteluihin. Varo vaan, Kameralaukulla voi olla kovin addiktiivinen vaikutus. Mutta siis hienoa että saadaan innokas harrastaja mukaan kuvioihin!
     
  14. Vs: kuka olet?

    ...
     
  15. samper

    samper

    21
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    Heipä hei!

    Nimi on Santeri
    28-vuotta tulee piakkoin täyteen.
    Hämeenlinnassa asun viikot opiskelemassa ja viikonloput Espoossa avopuolison luona.
    Kuvauskärpänen iski muutamia kesiä sitten. Digivempeleen virkaa toimittaa Nikonin d70s ja kameran roolissa on Olympus OM-1 (isältä peritty) ja muita harrastuksia on pelastuskoirailu.
    Kuvaan kaikkia eläimiä ja luontoa yleensä, mutta suurin kuvaus into on kohdistunut nisäkkäisiin ja ihmisten aiheuttamiin muutoksiin kuten roskiin ja paikkojenmuokkauksiin eri vuodenaikojen silmin.
     
  16. rahina

    rahina

    20
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    "Rahina" on Irlannissa asustava suomalainen 23-vuotias "mies", joka on myynyt sielunsa ja työskentelee ylikansalliselle tietokoneyhtiölle.
    Olen harrastanut valokuvausta enemmän tai vähemmän aktiivisesti koko elämäni; alussa valokuvaaja-isän kanssa/avustaen. "pimiöhöyryjä jo vuodesta -86"
    Ensimmäinen kamerani oli Nikon FE-2 joka kymmenen vuoden käytön jälkeen vaihtui F-301:ksi sulkimen lauettua. Muutama vuosi sitten siirryin digiin käyden normaalin super-zoom -> entry-level DSLR -> Semi-Pro DSLR -ketjun. Nyt "uuden" FE-2 rungon hankittuani filmi taas himoittaa...
     
  17. Vs: kuka olet?

    Jussi Satakunnast, moro.

    -elämää vuodesta -56

    "vain ottamatta jääneet kuvat harmittavat"
     
  18. Vs: kuka olet?

    ei
     
  19. Aischa

    Aischa

    22
    0
    0
    Vs: kuka olet?

    En mielestäni ole tähän vielä kirjoittanut, jos näin on kuitenkin päässyt tapahtumaan, se suotakoon minulle anteeksi. Ja astialle:

    Olen Tiina, kohta 20v, Tampereelta. Kameramafian musta lammas kaikinpuolin. Ainoa tyttö, ainoa kameraton jne. Kuvailukärpänen puri viime kesänä Helmerin toimesta, ja sitä kautta päädyin mafiamiitteihin. Juttu taitaa mennä niin, että minusta on otettu varmastikin satakertainen määrä kuvia siihen verrattuna mitä olen itse kuvannut. Päädyn siis kameran eteen useammin kuin kuvaajaksi.

    Asun ei kenenkään kanssa, lapsia 0, miehiä..hmmh... 0! Sydäntä lähellä on musiikki, erityisesti laulaminen. Olen älyttömän puhelias ja äänekäs ihminen (ihan vaan tiedoksi jos satun miiteissä pyörimään). Pidän itseni rääkkäämisestä eri muodoissaan. Kipu on kivaa!
     
  20. Vs: kuka olet?

    Kipeetä!