Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

kuka olet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Vita, 6 Huhtikuu 2005.

    Laatu onkin tuotteen tai palvelun kyky vastata asiakkaan sille asettamiin toiveisiin ja odotuksiin! Esim. takaikkunatarran "Lujaa laatua - Lada" mukaan laatukriteeri kai sitten täyttyi ostajakunnan mielissä? Tylsää - joo!

    T. Kerkko.
     
  1. Usko

    Usko Member

    408
    0
    16
    Vuosimallia 75, tullista nelisen vuotta sitten tullut oululainen, alkujaan hämäläinen. Valokuvausharrastukseni alkoi kolme vuotta sitten jo pidemmän aikaa kuvanneen avovaimoni kannustamana. Hankin ensimmäiseksi järjestelmäkamerakseni Minolta SRT:n, joka osaltaan lisäsi harrastuksen mielekkyyttä kun kaikki ei tapahtunutkaan automaattisesti aikaisemmin omistamani täysautomaattisen pokkarin tapaan, jolla olin ottanut lomakuvat yms.
    Kuvaan pääasiassa luontoa, koska vietän suurimman osan vapaa-ajastani luonnossa retkeilyharrastukseni takia. Kameran ulkoiluttaminen lähialueiden luontopoluilla toimii minulle hyvänä vastapainona työlle. Lomareissutkin ovat alkaneet muuttua entistä enemmän valokuvauspainotteisiksi, joten pahasti näyttä siltä että olen koukussa tähän.

    Joitakin kuviani on nähtävillä: Uusimmat kuvat - Kuvatoimisto - Photostock Vastavalo.fi
     
  2. Usko

    Usko Member

    408
    0
    16
  3. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Hmm.. Juuh, lauheita lampaitahan kaikki jussit.. vähän hukassa vain.
     
  4. Edit: päivitetään
     
  5. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Hei, olen Jussi,olen alkoholisti.. eiku
     
  6. RB

    RB Well-Known Member

    9 292
    1 207
    113
    Pohojammaalla vaikutan, vuoresta -60 lähtien. Vaimo ja 3 likkalasta seuranani.
    Kuvaan ja kasvatan koskenkorvan-värkkiä työkseni.
     
  7. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    Ai tämmönenkin ketju olis tarjolla ;).

    Olen kohta neljännesvuosisadan maailmaa aistinut kielten- ja muunopiskelijapoika Helsingistä. Lapsuuteni ja teinivuoteni vietin Eteläisessä Hämeessä ((tm) - tiedättehän).

    Vapaa-aikani kuluu paljolti valokuvauksen parissa, mutta leikin myös avovaimoni kanssa, kuntoilen satunnaisesti, harrastelen satunnaisesti kaikenlaista külddyyriä ja muusta kokemusten metsästämisestä ja näkemyksen laajentamisesta (ei, en puhu LSD-tripeistä;). Olen myös osa-aikaisessa palveluammatissa tienatakseni jotain opintotuen päälle. Jotta vois syödä, esim.

    Suhteeni valokuvaukseen onkin mutkikkaampi. Kova hinku olisi hallita valokuva mediana, mutta tuo taito on sen verran vaikea ja jalo, että en ole tämän parin vuoden vakavamman kuvausharrastukseen mennessä onnistunut vielä kovin syvälle kuvan tekemisessä pääsemään. Olen edelleen melko neuvoton katsoessani etsimeen, alkaessani suunnitella miten välittää viestejä visuaalisin keinoin. Siihenhän kiteytyy koko valokuvauksen ydin, eikä mihinkään muuhun. En ole siis kiinni ytimessä. Syitä siihen voisin esittää muutamia.

    Ensinnäkin luulen, että asia on niin hankalasti hahmotettava ja epä-kansantajuinen, että se vie liikaa aikaa ja prosessoritehoa perus-lottoajalta. Tämäkään portaali ei, kuten ei "edeltäjänsäkään", ole järin kunnostautunut keskustelussa visuaalisuudesta tai kuvasta mediana. Eipä ole kauaakaan, kun yksikin avaus ammuttiin hölynpölynä alas. Mielestäni valokuvaus on ehdottomasti paljon muuta kuin kultainen leikkaus, kapea syväterävyys, bokeh, kukkamakrot, autopannaukset, uv-suotimet, moottorin nopeus ja L-putket.

    Toiseksi asiasta kirjoitetaan kirjallisuuttakin käsittääkseni aika vähän. Olen pari valokuvaajan kirjoittamaa kirjaa aiheesta lukenut, ja ne ovat jättäneet hieman kylmäksi. Puhumattakaan yleisluontoisista valokuvausteoksista, kehutuistakin. Seuraavaksi siirryn yleisempään taide- ja havainnointiteoriaan.

    Kolmanneksi niin sanottu kalustorunkkaus on vahva voima. Itsellenikin on parempia kuvaustaitoja odotellessa kertynyt jo hyvä kasa kamaa laatikoihin ja kameralaukkuihin. Kaikille niille on periaatteessa kyllä löydettävissä luovuutta palveleva tarkoituksensa, mutta toistaiseksi en ole saanut niistä läheskään kaikkea irti. On eri asia kiintyä tavaroihin ja rakastaa niitä, kuin perustella niiden omistaminen niiden tehokkaalla ja luovalla käytöllä. Ja toki teknisiin laitteisiin saa ihastua, ja niitä helliä, ja käyttää jotenkin näennäisen luovasti, muka-oikeutetusti. Tokihan rahan- ja ajankäyttönsä haluaa perustella itselleen. Tämä ilmiö on kuitenkin täysin erillinen valokuvan voimasta ja sen hallitsemisesta. Ne voivat joko elää rinnan tai sitten eivät. Laiskan visuaalisuuteen paneutujan jälki näkyy kuvissa, ja siksi en olekaan postannut vielä ensimmäistäkään tänne. Toiseksi en koe visuaalisuuskeskustelun tason olevan täällä sillä tasollakaan, että luottaisin kommenttien ohjaavan minua hyvään suuntaan. Huonosti tai jopa väärin perustellut yhteisökommentit tekevät mitä todennäköisimmin vain hallaa kehitykselle.


    Huh, tulipa floodattua, jopa kenties puusalaisittain ;). Vaikka Häneen viittaaminen onkin usein riski, mielestäni terve kritiikki ja rehellinen itsereflektointi on ainoa keino kehittymiselle ja vääriltä, itsestään selviltä urilta ylös pääsyyn. Vaikka sitten koko massan kanssa. Enkä mielestäni mennyt offtopicciin, vaan esittelin itseäni, ja valokuvausfoorumin ollessa kyseessä, valokuvausnäkemyksen esittäminen ei liene asian vierestä. Mahdolliset follarit voidaan toki käydä muuallakin.
    Ja onnistuinpa esittelemään itseni nimeämättä yhtäkään tavaraa - käsittääkseni tässä piti kuitenkin esitellä oma itsensä ;).
     
  8. Josko jotain.

    32 Vuotias Turussa asuva tyyppi. Kotona vahvuuteen kuuluu 2 lasta ja 1 vaimo. Kuvailua tullut harrastettua pätkissä. Nyt pitkä pätkä meneillään eikä päätä näy. Kuvailen myös rahasta vaikkakin muualla elätän itseni, pääsiassa kuvaan pariin mp-lehteen sekä joitakin eräisiin muihin. Lisäksi häitä ja juhlia tulee kuvailtua.

    Omaksi ilokseni tykkään kuvata erikoisia ja kauniilla tavalla ankeita asioita. 20D ja erinäinen määrä laseja yms härpettä kulkee kassissa.

    Muuta elämääkin on, reilu 10 v kamppailu-urheilua näkyy ja kuuluu. Arabimaissa en uskalla mennä kyykkyyn koska ylös noustessa suuri osa nivelistä päästää sellaisen paukkeen että mut ammuttais siihen paikkaan, urheiluvammoja jos joltain löytyy edes sama määrä niin tarjoan oluen.

    Vanhemmiten olen huomannut että alan hippeytymään... Huolestuttavaako, enään ei olekaan yllättäen pääasia se mitä pitäisi tehdä, mieluummin teen aina sen mitä itse haluan tehdä. Ehkä näin olisi pitänyt olla aina.

    Ainii, tykkään punkusta ja kaljasta, oikeastaan kaikki käy. Joskus ei lonkero mennyt alas mutta senkään kanssa ei ole enään ongelmia.
     
  9. mies kohta 30 vee.
    kotipaikka helsinki
    sinkku
    töissä lastenkodissa


    kuvannut oon varmaan parikyt vuotta.
    pari vuotta vähän vakavammin.
    kursseja yritän käydä aina joskus että
    pysyy kiinnostus yllä.

    ehdoton canonmies.
    tällä hetkellä kamerana canon 30d.
    ehkä joskus vielä täyskennoinen.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Otan osaa... ;)
     
  11. No kirjoitellaanpa ensimmäinen viesti vaikka tänne.

    Eli olen 25-vuotias konsulttina työskentelevä, melkein valmis paperi-ingengör Lappeenrannasta. Alunperin kotipaikka on kuitenkin Keski-Suomen sydämmessä ;)

    Valokuvausta olen aloitellut harrastamaan joskus tuossa 90-luvun puolivälissä isäni vanhalla Asahi Pentax Spotmatic filmikameralla (loistava kamera muuten). Kunnon perehdytyksen nykyaikaiseen kameratekniikkaan sain vuosituhannen vaihteessa armeijassa toimiessani kuvaajana. Siellä pääsi kyllä vapaasti kuluttamaan filmiä ja kuvaamaan mitä ihmeellisimmissä paikoissa.

    Tämän jälkeen olikin pieni sesteinen aika valokuvauksessa, ainoastaan jotain digipokkariräpsyjä tuli lauottua, mutta tosiaan ihan heittolaukauksia. Nyttemmin hankin sitten D50:n johon on nyt tullut sitten ostettua muutama linssi - koko ajan yritän vain itselleni muistuttaa, että yritä pitää homma hyppysissä, ettei mopo hävitä omistajaansa...

    Jotain räpsyjä löytyy osoitteesta http://insinoori.1g.fi mutta siellä suurinosa on "raakamateriaalia", eli värit ja valkotasapainot on vähän poskellaan.

    Tähän loppuun vielä Viikatetta lainatakseni, punkku ja kalja maistuu aina ;)
     
  12. oopa

    oopa Member

    142
    1
    16
    .
     
  13. Esko Turkkila

    Esko Turkkila Well-Known Member

    1 180
    812
    113
    Aika rientää, vuoden kuluttua lapsenlapseni saa lupaamani mopon.
    Syntynyt olen 1942, syntymäpäivänäni 1955 sain ensimmäisen kamerani, 66 Goldeck se oli ja käytti puupuolaista rullafilmiä.
    1976 pilasin hyvän harrastuksen ja ryhdyin valokuvaaja-yrittäjäksi, alueena tuote-ja teollisuuskuvaukset. Luontokuvaus oli vahvasti mukana 90-luvulla, parilla kuvalla jopa pärjäsin kultamitalin arvoisesti kansainvälisissä kilpailuissa.
    Hyvää valoa olen etsinyt koko elämäni, lopulta löysin sen kotipihaltani. Ihmisen kuvat kiinnostavat nykyisin yhdessä humorististen kuvien myötä.
    Nyt jo jatkoajan saaneena TAEL maksaa kuukausirahaa.
    Kotipaikka on Lappeenranta.

    papa

    http://www.kameralaukku.com/portal/...&t=11548&highlight=ysk%E4ise+ettet+yll%E4t%E4
    www.eskoturkkila.com
     
  14. out
     
  15. Olen 21-vuotias, eri pohjoismaissa asunut suomenruotsalainen joka nykyään asuu ja opiskelee Ruotsissa.
    Noin kuukausi sitten aloitin valokuvausopiskeluni Fotoskolan i Stockholm-nimisessä koulussa ja tätä teen seuraavat 1,5 vuotta jos KELA vain sallii (odottelen edelleen sydän kurkussa sieltä vastausta).

    Alunperin Vaasasta, mutta olen asunut osan elämästäni myös Tanskassa, nyt Tukholmassa toista vuotta.


    Ennen kuin kaksi vuotta sitten rupesin kuvaamaan harrastin piirtämistä ja fotorealismiin pyrkiminen oli maalina. En enää muista miksi valokuvausta rupesin harrastamaan, mutta ainakin tiedän miksi jatkoin.

    Pidän matkustamisesta, saduista, musiikista ja lukemisesta. Valokuvauksellista lähtökohtaani voisi kuvailla Shakespearen sanoin: "All the world is a stage".
    Minua kiinnostaa mm. sukupuoliroolit, niiden kumoaminen sekä miten niitä kuvissa esitellään, minua kiinnostaa kovasti kaikki ne erilaiset roolit joita näyttelemme elämissämme, ja sitten minua kiinnostaa myös symbolit, symboliikka sekä kuvat, joiden sisältö on ihan eri kuin kuvan ulkonäön perusteella voisi uskoa.

    Pidän jälkien jättämisestä ja matkoihin viittaamisesta.

    Ennen kuvasin pelkästään värejä, nykyään mustavalkoisuuskin on lähellä sydäntä.
     
  16. Tunnen jo melkein ilmaisen kaljan maun suussani, Slurps! ;)
     
  17. Retku

    Retku Active Member

    1 496
    0
    36
    Vs: kuka olet?

    Olen musiikkia, kirjallisuutta, visuaalisuutta  ja eskapismia rakastava opiskelijanplanttu. Tällä hetkellä tuskailen kandin kanssa Vaasan yliopiston viestinnänlaitoksella. Tuleva ja välillä myös oleva toimittaja ynnä valokuvaaja. Syntyjäni Oulaisista välillä myös Keski-Suomessa viihtynyt Tampereelle halajava heittiö.
     
  18. Vs: kuka olet?

    Pelkästään Vaasa sinänsä on yhtä tuskaa. :D
    Nimim. Kokenut